Weet iemand hoe veel hondenbelasting is?
en hoeveel dat kost per maand?
Ik wil namelijk een hondje

Zal dus wel niet kunnen , maar weet iemand hoeveel het per jaar of per maand is?
groetjes Manon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Je hóeft natuurlijk geen hondenbelasting te betalen. Heb je kans dat je op een gegeven moment voor bijvoorbeeld nog een jaar moet gaan betalen wanneer ze er achter komen dat je wel een hond hebt, maar wie weet heb je dan al 5 jaar genoten van je hond
Betaal zelf ook geen hondenbelasting. Zodra we het idee hebben dat ze aan het controleren zijn onze (dove) hond achterthuis wanneer er wordt aangebeld en met een stalen gezicht beweren dat je geen hond hebt
_Snooplover_ schreef:Hallo,
Weet iemand hoe veel hondenbelasting is?
en hoeveel dat kost per maand?
Ik wil namelijk een hondjeMaar dan moet ik de hondenbelasting kunnen betalen.
Zal dus wel niet kunnen , maar weet iemand hoeveel het per jaar of per maand is?
groetjes Manon
Pam schreef:Kun je het hondje dan wel betalen?
_Nicky schreef:[***] schreef:Je hóeft natuurlijk geen hondenbelasting te betalen. Heb je kans dat je op een gegeven moment voor bijvoorbeeld nog een jaar moet gaan betalen wanneer ze er achter komen dat je wel een hond hebt, maar wie weet heb je dan al 5 jaar genoten van je hond
Betaal zelf ook geen hondenbelasting. Zodra we het idee hebben dat ze aan het controleren zijn onze (dove) hond achterthuis wanneer er wordt aangebeld en met een stalen gezicht beweren dat je geen hond hebt
Dat hebben wij hier ook, ik vind het klinkklare onzin, hondenbelasting!
Nouks schreef:Betaal zelf ook geen hondenbelasting. Zodra we het idee hebben dat ze aan het controleren zijn onze (dove) hond achterthuis wanneer er wordt aangebeld en met een stalen gezicht beweren dat je geen hond hebt
Nickytje schreef:Hondenbelasting, had ik nog nooit van gehoord (ik woon in Belgie) ... Heb het net even aan mijn mama gevraagd en ze zei dat het hier vroeger vroeger ook was. Zo'n 250 a 300 oude belgische fr per jaar.
En waarom moet je die belasting eigelijk betalen voor honden?
In een bovenstaand bericht staat dat het voor katten niet moet. Vind ik eigelijk raar, want er lopen denk ik toch behoorlijk veel katers rond die niet gecastreerd zijn, en veel katinnen die niet geholpen zijn of aan de pil zijn...
Wij hebben 5 honden, dus het zou behoorlijk duur wordenHier is het wel zo dat je vanaf 6 honden (of 7, weet het niet precies) een kennel moet aanvragen.
groetjes
Tieme schreef:[***] schreef:Betaal zelf ook geen hondenbelasting. Zodra we het idee hebben dat ze aan het controleren zijn onze (dove) hond achterthuis wanneer er wordt aangebeld en met een stalen gezicht beweren dat je geen hond hebt
Dan heb je geluk. bij ons vragen ze gegevens op bij de dierenarts. dan hebben ze zo een hele lijst van wie waar hoeveel honden heeft.
ik heb een aantal jaren hier bij het dierenpension gewerkt en daar moesten we elke maand de gegevens noteren in een speciale bloknote. daar moesten we alle honden +adresgegevens inschrijven die in het pension hadden gezeten. zo kon de gemeente nagaan waar honden wonen. de gemeente gaf ook door aan andere gemeente van welke honden er hier in het pension hadden gezeten. zodat die ook precies wisten waar er honden woonden.
Nouks schreef:Wow, wat achterbaks om dat zo te doen daar van die gemeente...
Tieme schreef:Dit doen de meeste gemeenten hoor. er kwamen in dat pension bijv. heel veel honden uit andere gemeenten. die worden ook allemaal in het boekje geschreven en onderling tussen gemeentes uitgewisseld.
het is dus echt niet zo dat ze alle huizen langs gaan om te kijken wie er misschien een hond heeft.
Tieme schreef:[***] schreef:Wow, wat achterbaks om dat zo te doen daar van die gemeente...
Dit doen de meeste gemeenten hoor. er kwamen in dat pension bijv. heel veel honden uit andere gemeenten. die worden ook allemaal in het boekje geschreven en onderling tussen gemeentes uitgewisseld.
het is dus echt niet zo dat ze alle huizen langs gaan om te kijken wie er misschien een hond heeft.