Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daantje1981 schreef:Katten zijn van zichzelf erg schoon.
Perlina schreef:Ik vind het zelf ook nogal bruut, maar zou het ook schadelijk zijn?
Offtopic: JustNanno, ik woon ook in Hengelo
Morgen nacht van hengelo he
) Hoewel ik het ook wel eens zat werd als ik weer een plasje in de kamer moest opruimen. Lang leve de plavuizen. Maar met hun snuitje door de ontlasting halen, nee, zou ik niet doen. Helpt echt niets. Perlina schreef:Ik vind het zelf ook nogal bruut, maar zou het ook schadelijk zijn?
Baby's maak je op die manier ook niet zindelijk (als het goed is) en de moederkat doet dat ook niet op die manier. Wanneer de katjes oud genoeg zijn, zijn ze zindelijk zonder dat mensen zich daarmee bemoeien. Wanneer je een jong katje in huis krijgt, direct laten zien waar de kattebak staat (niet te ver weg zetten). 6 weken vind ik te vroeg om al bij de moeder weggehaald te worden.Citaat:En na het eten/drinken wat over het buikje wrijven om alles 'op gang' te brengen en dan op de bak zetten.

Dat is nl de leeftijd dat ze dat overnemen van de moederpoes. als je ene kitten rond 12 weken uit het nest haalt, heb je een goed opgevoed en zindelijk kitten! (door de moeder).
en waren ze zindelijk
en kan ik me voorstellen dat de kitten er op een gegeven mment helemaal nix meer van snapt ... 
)