Ervaring met Appenzeller sennenhond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiana

Ervaring met Appenzeller sennenhond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 09:38

Hey!!

Binnenkort gaan we verhuizen en willen we een hond nemen. Nu hebben we ons oog laten vallen op een Appenzeller Sennenhond. We weten al wel een aantal dingen over dit ras, maar we willen graag wat meer weten van appenzeller eigenaars. En of dit ras bij ons zal passen...
Wie heeft er ervaring met Appenzellers? Wie heeft er zelf een appenzeller? Waar moet je goed aan denken?

Tiana

Re: Ervaring met Appenzeller sennenhond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 09:39

We hebben ook gedacht aan een Duitse Herder, wie weet er nog meer een leuke kortharig middelgroot ras?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:48

ik heb wel een berner sennenhond.......geweldige beesies Lachen

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:52

Wij gaan voor een Duitse Herder Knipoog

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:35

okeej haha..verder niemand?

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:51

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van dat ras. Heb je er toevallig een foto van ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:17

vroeger bij het beznine station zat er altijd 1,ik vond ze altijd wel grappig,maar vind het zelf vrij kleine honden,val toch wat meer op groter..

deze hond bij het station,was een zeer gereserveerde hond,was erg op zichzelf...

wilde niet aangehaald worden enz..op een dag heeft ie een klant gegrepen,en hij mocht niet meer mee..

maar je ziet ze erg weinig..

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:24

Een Appenzeller sennehond is toch niet zo,n grote?
Iemand bij ons op stal heeft er een. En het zijn eigenlijk zulke rare honden als ik eerlijk ben. Tenminste deze dan. Maar die vrouw van wie die is gaat naar van die metingen en ze schijen allemaal een beetje appart te zijn.

Deze heeft ADHD kan uuren alleen maar met een strotje spelen....maar op een rare manier (moeilijk uit te leggen) en ze zijn helemaal sociaal, deze speelt niet met andere honden.
Maar een berner senner is weer een totaal andere hond. Dit is een grote goedzak. Erg leuke honden.

Nou succes ermeer..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:26

een alpenzeller past wel 3x in een berner sennenhond...

en ze zijn gladharig,en totaal verschillende karakters...

de zwitserse alpensennen hond is wel groot,maar een gewone niet,zijn kleiner als een labrador...en een beetje gereserveerde honden,dus geen blij blij blij honden.. Haha!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:31

Ik zal je zeggen dat je beter een entlebucher kan nemen! Die zijn bijna neit in nederland te krijgen maar zijn toch net wat anders dan de appenzeller en toch net weer wat liever.
appenzellers zou ik je neit snel aanrraden...Ze zijn erg op 1 baas gericht naar vreemde mensen kunnen ze erg fle zijn en worden niet graag aangehaald anders krijg je een knau! Ze zijn erg op zichzelf maar hebben ook een echt eigen willetje vaak! Ze moeten goed weten wat hun plaats is (elke hond) en weten wie de baas is en weten wat ze wel en neit mogen. Anders neemt deze hond echt een loopje met je! Ik heb ze ook in de kliniek gezien en het zijn geen leuke honden om op je benahdelingstafel te hebben!Ze kunnen best vals zijn! Daaren tegen is een entlebucher nog een stuk liever maar echt ze hebben echt hun eigen baas en gaan neit met vreemde mee en die kunnen beter uit de buurt blijven!!! een hond voor een ervaren eigenaar dus!

Sabinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:32

Nou dat hond heet meer dan jou en je familie duz veeel veel eten gefen mkoekjes gefen uitlaten water brokken en veel sporten en die honden kunnen een schouder hoogte van 70 Centimeter hebben sterkje dan joju duz let goed op en ze zijnn ook sprot tif dar zeg ik je alvast en al veel geluk er mee he En O ja je moet heel veel kammen 0kee d0eii

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:50

Jeetje Sabinaa, volgens mij moet jij de boktregels eens even bekijken. Ik versta geen snars van wat je hier aan het typen bent.. (is dat msn taal ofzo ?)

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 21:03

neej idd..haha...ik zal ff kijken of ik een foto kan vinden...

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:12

Ik heb 2 verschillende Appenzellers op vakantie gehad; de ene flipte totaal en vrat een kozijn kapot en hij bloedde als een gek; de andere heb ik dezelfde dag naar een kennel gebracht omdat hij niet te vertrouwen was met kinderen. Conclusie beide waren gedrag gestoord erg terughoudend en de laatste bedreigde me zelfs. Heb met veel honden te doen gehad maar dit vind ik dus geen fijn ras!!!!

Ik zweer bij de Nederlandse Schapendoes die ik dus ook fok; lekker vrolijk en speels en een gemakkelijk karakter!!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:18

Meld zich, wij hebben een appenzeller, lief beest, als ze je kennen zijn ze super enthousiast, hij kan ook wel eens terughoudend zijn, wij hebben er veel plezier van iig.
ze zwemmen graag, ik neem hem best wel vaak overal me naar toe en dat gaat goed, als ik je een fokker mag aanraden, wij hebben de hond gekocht bij de fokkers/ eigenaren van Undigo (ja die doen ook in Appenzellers) fijn adres, succes met je keuze als je meer wilt weten pb maar.

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 21:41

meeste klinken toch niet zow positief...iemand een ander ras dat kortharig is en middelgroot? (We willen gééén terrier of jachthond!!)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:45

Mijn buren hebben er een en die is heel vrolijk en braaf, ze is wel heel beschermend.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:06

Labrador....hollandse herder.....zwitserse sennenhond (deze is wel iets groter).ik weet niet wat je zoekt, rustig, druk, veel/weinig beweging, noem maar op.

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 23:42

We willen een hond dat veel ruimte nodig heeft, een echte gezinshond is en erg speels, en dus middelgroot en kortharig...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:29

ik zou zeggen,een labrador,de ruimte kan ie lekker in spelen,hij is middelgroot,in 3 kleuren verkrijgbaar,en speels zeer vriendelijk,en kindvriendelijk...

plus een leuke hond om te zien!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:04

Jah dan zou ik ook voor de labrador gaan en dan de zwarte...vind ik persoonlijk het mooiste hahaha Tong uitsteken

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:08

Wij hebben een Appie!
En ze is super!
Ze zijn echt heel erg aanhankelijk...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:10

Oohja, ze word graag aangehaald door anderen.. en is helemaal niet aggresief of iets!! Ja

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:35

Ben zelf wel fan van een boxer, kortharig, middelgroot, speels, actief, aanhalig, je moet wel tegen een onstuimige hond kunnen met humor Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:38

Ga eens kijken bij wat fokkers? Mijn ervaring met de Appenzeller is ook niet geweldig maar óók erg beperkt. Of de Entlebucher zoveel anders is...... Zou kunnen, Norwich en Norfolk Terrier verschillen ook behoorlijk qua karakter en die zien er alleen wat hun oren betreft verschillend uit.

Appenzeller
Entlebucher
Grote Zwitserse
Berner

dat zijn de 4 Sennenhonden en ze hebben vast allemaal hun plus- en minpunten. Is er geen overkoepelende vereniging? Kijk hier bijvoorbeeld eens http://www.sennenweb.nl/