wat mijn hond nou toch gegeten heeft....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

wat mijn hond nou toch gegeten heeft....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:55

Een doosje tampons Clown
Echt waar, ik kom beneden vanochtend en wilde een tampon pakken maar kon het doosje niet vinden.
De hond bleef in zijn mand liggen wat opzich al vreemd is dus ik ga ff kijken wat dr is, zie ik daar nog een paar tampons liggen in zijn mand e neen klein restje van de kartonnen verpakking... De rest heeft hij dus opgegeten want ze waren nergens meer te vinden, en het was een nieuw doosje.
Wie snapt zo'n hond nou? Clown Hij doet dat soort dingen nooit en opeens pakt ie tampond van de salontafel en vreet ze letterelijk met huid en haar op.
Moet toch vanavond ff met hem naar de DA voor zijn entingen, zal dan gelijk vragen of het kwaad kan.

Raare hond.... Verward

Cyntje

Re: wat mijn hond nou toch gegeten heeft....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:57

nouja die kans zit erin.... een tampon zet uit in vochtigheid en in de maag en darmen is het vochtig....

Iig sterkte ermee!

Yessy

Is ie wat gefrustreerd ofzo? Haha!
Ik denk dat de tampons hooguit voor wat verstopping kunnen zorgen, maar er zit ook nog plastic omheen (of zou het dan juist er zo doorheen glijden? Knipoog)

Utrolig

Sorry, zou maar wat eerder heen gaan. Tampns zwellen namelijk op. Hoe eerder jij heen gaat hoe meer hij kan uitbraken!!!

Alhoewel het is al avond, duss???

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:59

--> BB

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:04

idd meteen naar de dierenarts, tampons zetten gigantisch uit,
die maag moet meteen leeg gemaakt worden !!!!!!

ik snap niet dat je zelf zo laconiek doet, ik was allang naar de dierenarts gevlogen.
een pak tampons is heel wat anders als een pak suiker , wat ook al dodelijk kan zijn ( denk aan een maagkanteling, te hoge suikerspiegel etc)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:15

Ik hoop voor je hond dat hij het plastic van je tampons heeft heel gelaten.. In dat geval zal het net zo'n soort effect hebben als bij bolletjesslikkers, glijdt er zo weer uit Clown Als het plastic kapot is is het minder denk ik, uitzettende tampons in je maag-darmkanaal lijkt me geen pretje Nagelbijten / Gniffelen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:16

Dat is inderdaad niet best. De kans op verstooping door uitzetting van de tampons is zeer groot. Evenals de touwjes die kunnen blijven hangen. Ik was direct naar de Dierenarts gegaan. Dit is echt een noodgeval.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:17

Zou inderdaad gelijk naar de DA geweest zijn..

Onze hond heeft gister patat, frikandellen, kroketten en kaassouflees uit de vriezer gehaad en opgevreten. Hij rook weer erg lekker vanmorgen Misselijk

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:18

Quarterh0rse schreef:

Onze hond heeft gister patat, frikandellen, kroketten en kaassouflees uit de vriezer gehaad en opgevreten. Hij rook weer erg lekker vanmorgen Misselijk

ff offtopic: uit de vriezer halen Verward

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:19

crossmonster schreef:
idd meteen naar de dierenarts, tampons zetten gigantisch uit,
die maag moet meteen leeg gemaakt worden !!!!!!

ik snap niet dat je zelf zo laconiek doet, ik was allang naar de dierenarts gevlogen.
een pak tampons is heel wat anders als een pak suiker , wat ook al dodelijk kan zijn ( denk aan een maagkanteling, te hoge suikerspiegel etc)

Dit is inderdaad waar.
Ik had meteen de DA gebeld.
Die dingen moeten eruit.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:38

Cyntje schreef:
Quarterh0rse schreef:

ff offtopic: uit de vriezer halen Verward

Vriezer staat bij ons in de schuur, ding heeft waarschijnlijk op een kiertje gestaan. Wij wilde patat eten maar die frituurpan begaf het ineens dus in de tijd dat we een nieuwe hebben gehaald heeft ie dat dus gedaan.

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:42

hOoiiiiI:P

Ik zou ook meteen naar de DA zijn geweest..
Laat j nog wel even weten wat de dierenarts zei?

Groetjes iIcCkK

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:42

haha zo heb ik eens met vriendinnen garnalen zitten eten, maar omdat het heel hard regende, lieten we de emmer met schillen bij de deur staan, tegen de tijd dat het droog was, was het niet meer nodig Clown
stinken die avond !!!

maareh on-topic, ik denk, aangezien ts niet meer reageert,d at ze zo slim is geweest ala minute naar de dierenarts te zijn gegaan Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:58

Heeft ie al gepoept? En, al zitten zoeken Haha! ? Wel grappig dat mensen METEEN naar de DA willen rennen, en wat moet die dan doen? Op rontgen zie je zoiets pas na een aantal uurtjes, en voor hetzelfde geld kotst ie het weer uit of komt het er aan de andere kant uit. Mijn hond eet zoveel troep, als die elke keer open was gegaan voor alle gekker dingen die ze had gegeten dan zat ze nu vol ritssluitingen.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:02

als je hond wat scherps eet moet je hem watten ballen voern die gedoopt zijn in koffiemelk of(de rest weet ik niet meer)
dan gaat het zich in de watten vormen en poepen ze het zo uit, alleen de onlasting is een paar dagen raar...

ik dnek dat dit ook zon kwestie is....iets erbij geven wat dus ook makkelijk 'glijd' en dan maar poepen.....

laat even weten wat de arts heeft gezegd en hoe het met je beestje is

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:21

Ellebel schreef:
Heeft ie al gepoept? En, al zitten zoeken Haha! ? Wel grappig dat mensen METEEN naar de DA willen rennen, en wat moet die dan doen? Op rontgen zie je zoiets pas na een aantal uurtjes, en voor hetzelfde geld kotst ie het weer uit of komt het er aan de andere kant uit. Mijn hond eet zoveel troep, als die elke keer open was gegaan voor alle gekker dingen die ze had gegeten dan zat ze nu vol ritssluitingen.

Daar je dan een middel kan geven zodat hij gelijk gaat overgeven. Als zo'n touwtje ergens blijft hangen dan heb je echt een probleem. Verder kan een dierenarts dan een röntgen contrast middel geven zodat een aantal uren later het beter te zien is. enz. Kom het bij mijn werk als DA assistente vaak tegen helaas. Het kan heel lang goed gaan. heb 2 honden de één eet oook van alles. De ander slikte eens een muis door. En daar hebben we een ellende mee gehad. Die hond heeft nu nog een DA trauma

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:25

Nouja maar als je telkens met barium moet gaan klooien of hem moet laten overgeven..... Als de eigenaar nou heel ongerust is is het wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:27

Maf beest Verward Die van ons had een mierenlokdoosje gegeten, had ie een spuit gekregen dat het er weer uit kwam (fatsoenlijk gezegd he) , net optijd thuis Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:30

Ik zou echt heel senl naar de da gaan, iig bellen. Maarja, nu is ze al bij de da.
TS laat je weten of het nou erg is?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:32

Ben nu wel benieuwd naar wat de DA heeft gezegt ik was iedergeval meteen naar de dierenarts geweest. Liever het zekere voor het onzekere nemen

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:33

effe off topic, maar kleine tip: als je weet dat je hond wat verkeerds heeft gegeten en je wil hem laten kotsen, gewoon flinke schep zout achter op zijn tong gieten... Vinden ze niet leuk maar 't is tenminste geen spuit of chemische boel, en "kotsen gegarandeerd" (heb ik onlangs vernomen, en met succes uitgetest, onze hond had een broodje zalmsla van +/- 2 maand oud opgegeten en dat leek me toch niet zo best Misselijk ) Nu zou ik dat in dit geval niet echt doen, weet nooit hoe die dingen reageren als ze dezelfde weg terug moeten, bovendien zaten ze tegen de ochtend waarschijnlijk wel al zijn maag voorbij ook... Pling

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:44

fenya schreef:
effe off topic, maar kleine tip: als je weet dat je hond wat verkeerds heeft gegeten en je wil hem laten kotsen, gewoon flinke schep zout achter op zijn tong gieten... Vinden ze niet leuk maar 't is tenminste geen spuit of chemische boel, en "kotsen gegarandeerd" (heb ik onlangs vernomen, en met succes uitgetest, onze hond had een broodje zalmsla van +/- 2 maand oud opgegeten en dat leek me toch niet zo best Misselijk ) Nu zou ik dat in dit geval niet echt doen, weet nooit hoe die dingen reageren als ze dezelfde weg terug moeten, bovendien zaten ze tegen de ochtend waarschijnlijk wel al zijn maag voorbij ook... Pling

tip van zout gaat dus niet voor alles op he Knipoog scherpe voorwerpen, bepaalde giftige stoffen, moet je dus absoluut niet weer dezelfde weg terug laten komen, opzich zou dat bij een tampon best kunnen, maar dan wel vrij vlot na het opeten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:48

hoe smerig Nagelbijten / Gniffelen
Hoe is het gegaan bij de dierenarts?

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 06:56

@baroen: ja, de tip van zout zal wel gelden (hond zal kotsen) maar uiteraard is het bij sommige dingen niet zo verstandig... Bij gif, scherpe voorwerpen en zo zou ik ook een dierenarts raadplegen omdat je soms meer kwaad dan goed doet door de hond te laten kotsen dan... Knipoog