Ik heb mn konijn terwijl ik de dierenarts belde in een emmer met lauw water en soda (kan ook met dettol) gezet om al een beetje de beestjes uit proberen te roeien....
helaas heeft mijn konijn het niet overleefd, kan ook komen omdat ze al oud was...
mijn post op een andere site:
Rex was eindelijk verhuisd van een klein stadstuintje naar een wei en liep lekker los bij ons. s'Ochtends zat hij met het voeren tussen de paarden want ze (ja ze heet eigenlijk Rexona, het ras heet Rex) lust heel graag paardenmeel. De paarden hadden haar ook volledig geaccepteerd! Ze had ook nog wel haar eigen hok met water en voer maar zat savonds het liefste aan mijn tomatenplant te eten. Alles super dus!
Nu zag ik dat ze zaterdagavond er een beetje zielig bij was... en ja hoor... een vlieg had eitjes op haar gelegd met alle gevolgen van dien. Gelukkig was ik er meteen bij en had ze alleen een heel klein wondje. (het is niet te voorkomen en een ramp met dit weer dus als je een konijn hebt onderzoek deze 2x per dag!) Dus dierenarts haar helemaal behandeld en even later zat ze weer gezellig tussen de planten.
Daarna was ze opeens verdwenen en gisteren heb ik haar gevonden na een herhaalde zoekpoging. Ze was helaas dood....
Mijn arme Rex,