Citaat:en we hebben al 1 nest en 1 dood nest en er zijn nog wel 3 zwanger wij hebben daar geen geld voor dan maar asiel
Persoonlijk word ik hier nógal pissig van

Kijk, als poes ontsnapt en zwanger terugkomt, dat kan (1 keer!) gebeuren. Daarna zorg je gewoon dat dat niet nog een keer kan gebeuren.
Ik kan natuurlijk in niemand's portemonee kijken, maar ik vind nog steeds: als je geen geld hebt voor de verzorging (en ja, daar reken ik óók een castratie/sterilisatie onder!), doe je er beter aan om géén dier te nemen.
De asielen zitten overvol, half Nederland krijgt 1 of meer ongeplande nestjes en het hele zooitje gaat naar het asiel (of eindigt als slangenvoer, omdat op internet gratis aangeboden katjes aantrekkelijker zijn voor sommige mensen dan 3 euro neertellen voor een muis bij de dierenwinkel!), waar ze maanden blijven zitten.
Het is jammer dat het zo slecht te controleren is, wie er nog een "open" poes of kater buiten laat rondlopen. Ik hoor ze in het voorjaar dagelijks "loeien" en dan zou ik het liefst het hele zooitje vangen en naar de DA brengen.
Volgens mij zijn er alleen maar sterlisatieprojecten voor zwerfkatten en niet voor katten die een eigenaar hebben. Als ik nadenk over oplossingen hiervoor, kom alleen maar met plannen die óf volgens de wet niet uitvoerbaar zijn, of die het verdrinken van jonge katjes in de hand werken

Stel dat we ze állemaal laten steriliseren en éérst eens lekker een asielkat in huis nemen (krijg je gesteriliseerd mee