eet je hond mee met de pot? of gewoon brokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

eet je hond mee met de pot? of gewoon brokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:19

Om dat er in een andere topic al over gesproken wordt is het waarschijnlijk makkelijkker om het hier te doen..

Mijn honden krijgen alleen maar hondenbrokken en af en toe wat pens.. maar dat is eens in de twee maanden ofzo..

Het geven van groente enzo vind ik niet nodig, alles zit al in de goed gebalanseerde brokken

_Lisanne

Re: eet je hond mee met de pot? of gewoon brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:21

De hond van vriendinnen eet eigenlijk altijd mee, met wat hun zelf eten Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:22

Ik ben het helemaal met je eens. Mijn 2 honden, krijgen ook alleen hondenbrokken, en heel af en toe wat pens.. Heel af en toe op een verjaardag een plakje leverworst maar dan houd het ook echt voor ze op.. En idd 1 keer in de maand half bakje pens.. Clown

Terwijl mijn oom en tante die geven dus alles met de pot mee incl shoarma patat en en fikandellen enzo, echt alles, dat vind ik zo slecht voor een hond Verdrietig

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:25

Een hond is een vleeseter en heeft korte darmen. In korte darmen wordt groente niet of onvoldoende verteerd. Een hond heeft dus geen groente nodig bij zijn dagelijkse brokken. Honden hebben ook snel last van tandsteen daarom zijn harde brokken zo goed, de brokjes schuren de tanden bij het kauwen steeds een beetje schoon. Als je wil dat je hond afvalt kun je hem bijvoorbeeld wel spercibonen geven (en in pens zit ook groente hoor!).
Onze hond eet ook geen " menseneten". Is veel te zoet of zout, hij eet zijn eigen eten en weet niet beter, hij mist dus niets!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:27

IMJ schreef:
Een hond is een vleeseter en heeft korte darmen. In korte darmen wordt groente niet of onvoldoende verteerd. Een hond heeft dus geen groente nodig bij zijn dagelijkse brokken. Honden hebben ook snel last van tandsteen daarom zijn harde brokken zo goed, de brokjes schuren de tanden bij het kauwen steeds een beetje schoon. Als je wil dat je hond afvalt kun je hem bijvoorbeeld wel spercibonen geven (en in pens zit ook groente hoor!).
Onze hond eet ook geen " menseneten". Is veel te zoet of zout, hij eet zijn eigen eten en weet niet beter, hij mist dus niets!

Nou, ik heb weer wat geleerd, zo zie je maar je bent nooit te oud om wat te leren Bloos
wist niet dat er in pens ook groente zat...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:35

Als het pens van een rund is vaak wel, zit er gewoon nog wat in zijn maag!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:00

Mijn hond krijgt alleen compleet vers vlees, uit de diepvriezer Knipoog

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:02

Gewoon brokken, menseneten is niet geschikt voor de maag en darmen van een hond

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:06

onder hond krijgt wel altijd een beetje van de pot mee: klein bakje met spersie boontjes met een stukje vlees wat wij dan eten. (behalve als het te zout, te gekruid of te vet vlees is)

dan hij krijgt ook gewoon brokken

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 01:08

Onze hond eet gewoon mee met wat de pot schaft of het moet een gekruid buitelands gerrecht zijn.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:19

orashai schreef:
Onze hond eet gewoon mee met wat de pot schaft of het moet een gekruid buitelands gerrecht zijn.

Waarom? Als je weet dat het echt niet gezond is?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:24

Dat zegt ze, als ze een gekruid buitenlands gerecht eten krigt de hond blijkbaar wat anders.
Mijn honden krijgen Cavom en vers vlees.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:49

Die van mij krijgt gewoon brokken.. Hij eet verder wel eens wat van de konijnen, stukje wortel of appel. Clown

[En als ie de kans krijgt vreet ie alle wortels op, maf beest Nagelbijten / Gniffelen]

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:51

's ochtends krijgen onze honden brokken en 's avonds met de pot mee, als we niks over hebben dan pakken we speciaal hondenvlees Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:52

Onze honden krijgen gewoon brokken en in de avond een stuk pens.
Vaak in de avond ook leverworst en als we een beetje vlees over hebben krijgen ze dat ook wel.
Mits het niet te gekruid/vet is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-06 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:01

Gewoon brokjes en daar moeten ze het mee doen.
Niks in zo slecht als je hond mee laten eten met de pot.
Het is altijd te vet om mee te beginnen. Dan nog niet te spreken over de kruiden e.d die erin zitten.
Nee mij niet gezien. Ik wil mijn hondjes gewoon lekker lang bij me houden en dan doen ze het maar met brokjes. Dat vinden ze zeker zo lekker. En ze worden ook wel verwend hoor, want ze krijgen ook weleens vlees voor honden zoals cesar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:04

Blikvlees is nauwelijks vlees te noemen.
Het is vnl water, vet en wat ondefinieerbaar gemalen afval, met veel geur-kleur en smaakstoffen.
Met de pot mee-eten is helemaal niet zo ongezond, mits niet te kruidig.
Maar als je je honden dan toch wil verwennen, kun je ze beter smuldier of rodi uit de diepvries geven, dat is tenminste echt vlees.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:08

Billy schreef:
Dat zegt ze, als ze een gekruid buitenlands gerecht eten krigt de hond blijkbaar wat anders.
Mijn honden krijgen Cavom en vers vlees.

Ik vroeg waarom de hond mee eet met de pot. Denk je dat een hond gelukkiger wordt van aardappels met bietjes en een schnitzel?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:11

Blikvoer bevat 4% vlees, echt waar, lees maar eens op de achterkant. Toch is het volgens mij wel aangevuld met stoffen die honden nodig hebben. Er zijn merken met wat meer vlees, maar de bekenden (bonzo etc.) bevatten echt maar 4% vlees....
De diepvriespakketten speciaal voor honden bevatten idd veel meer vlees (nice to know: je hond poept dan ook minder omdat hij de voeding beter verteerd! Haha! )

Mijn hond krijgt echt nooit wat wij eten, is niet goed, dat wat wij als alleseters nodig hebben, hebben honden niet nodig is echt te vet. Die van ons gaat trouwens ervan aan de sch@iterij (hij heeft eens iets gestolen uit de vuilnisbak, had net de left overs weggegooid Knipoog ).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:15

Honden dioen het prima op prakkies. Wat denk je dat boerenhonden vroeger aten?
Die boeren gingen echt geen hondenvoer halen hoor. En toch werden die honden gewoon groot en oud, niks mis mee.
Met de pot mee-eten kan best, mits je niet te vet en te gekruid eet.
Mijn honden krijgen best af en toe restjes, vinden ze heerlijk. En als de darmen goed ontwikkeld zijn, krijgen ze er niks van.
Vaak zie je bij honden die alleen brokken krijgen dat ze aan de schijt gaan als ze een keer wat anders eten.
Lijkt me toch wat om over na te denken Knipoog

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 10:21

Ik vraag me af waarom er mensen zijn die hun honden groente en dergelijke geven...
Omdat het goedkoper is dan brokken?
En om steeds maar terug te gaan naar "vroeger" deden ze het ook.. is ook echt eerlijk...
voor iedereen is het eten veranderd en ze hebben niet voor niets hondenbrokken uitgevonden...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:25

Onze hond krijgt altijd wat van het eten wat wij hebben gegeten Ja
En hij krijgt 1,5 schep van zijn eigen brokken erbij.
Hij eet zijn brokken niet op als er geen menseneten bij zit.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:26

Hondenbrokken zijn puur gemakzucht. Je hebt geen idee wat erin zit, vlees is ver te zoeken en alles is doodgekookt.
Met wat geur-, kleur en smaakstoffen eten de honden het toch wel.
Maar het is niet voor niks, dat mijn honden vroeger aan de schijt gingen als ze eens wat anders aten, en nu ze dagelijks vers vlees, en regelmatig pens, kippennekken, kopvlees ed krijgen, ze veel beter in hun vel zitten, ende darmen veel sterker zijn geworden.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:28

onze hond schep je 2 kee in de week zijn bak echt nok vol en dan eet hij waneer hij honger heeft en laat de rest staan.

als wij wat over hebben van ons eten krijgt hij dat erbij ! hij krijgt vaak koekjes en botjes enzo !!

de brokken die hij krijgt zijn van het goedkoopste t/m het duurste door elkaar gemengd Haha!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:30

Vroeger waren er veel minder mensen met overgewicht. Dat is omdat we met zijn allen veel vetter zijn gaan eten (ik zit in de gezondheidszorg en behandel diabeten Diabetes tijp II wordt inmiddels een welvaartsziekte genoemd en dat komt niet door ons gezonde leefpatroon). Voor honden wordt het voer dan dus ook steeds vetter. Ik geloof niet dat de honden van toen ouder werden dan de honden van nu. Veel boerderij honden zijn ook kruisingen hè, die zijn over het algemeen wat sterker dan rashonden. Waarom zou je je hond (zijn darmen) WILLEN laten wennen aan iets (mensen-eten) waar ze van een de schijt gaan?

Vers vlees vind ik perfect, is mijn hond nog nooit van aan de schijt gegaan, wel van gekookte aardappels en groente (vaak met sausje) en vlees dat in de boter gebraden is.

Brokken gemakzucht? Ben ik het niet helemaal mee eens, de tanden worden door het kauwen van harde brokken schoon geschraapt, tenzij je jouw hond dagelijks botten geeft.