Wat leuk! Heb zelf ook al vaak zo'n geboorte gezien en dat gaat echt zo snel! Echt knap dat jullie er bij konden zijn. Oke mijn suggestie voor een naam: (erg crea) Bambi ?
@aster_lover: deze is inderdaad staand geboren, maar het reetje ging wel steeds liggen, en dan weer opstaan, ik heb dus het idee dat ze net zo goed liggend geboren kunnen worden als staand.
Wat een lieverd Hoorrt dat staand bevallen? Lijkt me een beetje raar Ik zal geen naam kiezen die erg beroemd is.. Hoe heet de moeder? Laat het op die naam lijken ofzo
Komt idd niet vaak voor dat dit overdag gebeurd eergister bij ons wel.. maar komt niet vaak voor.. verwachten jullie er nog meer? wij verwachten er nog 4..
@ Fabienne: het hertje geboren op 20 juni plaste straks ergens vanuit het midden, ik vrees dus dat we hier te maken hebben met een bokje. Bij dit hert (geboren op 22 juni) heb ik nog geen aanwijzingen gezien richting mannelijkheid, dus ik blijf hopen dat het een reetje is.
Als ik het goed heb bevallen deze dieren en soortgelijken (denk aan antilopen en gazellen) altijd staand, zodat ze bij mogelijk gevaar kunnen wegvluchten. Dat is gewoon hun natuur.
Na even heel goed de foto's bekeken te hebben moet ik je gelijk geven Fabienne, het was inderdaad een ongebruikelijke stuitbevalling met een happy end gelukkig !
@stalhaast: ik heb maar twee reetjes en een bok in de wei lopen, dus nu er twee geboren zijn, zijn we klaar met bevallen hier