2 honden mee genomen uit Kreta!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

2 honden mee genomen uit Kreta!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 15:47

9 juni ging ik samen met mijn moeder op vakantie naar Kreta, de buurman van het appartement had meer dan 12!!!! honden rondlopen. hij zorgde er echt heel goed voor, hij kookte iedere dag kip voor ze, hij entte ze zelf, hij hield hun oren schoon, maar toch waren het natuurlijk teveel honden. We hadden 3 hele leuke hondjes erbij zien zitten. 2 Griekse jachthonden pups van 4 maanden en een mixje van 6 maanden, een klein gevlekt beestje, erg schuw, maar erg schattig!
Mijn zus had 2 jaar geleden al een pup mee genomen van Kos, deze is inmiddels heel groot geworden natuurlijk maar ze wilde er nog een bij die er op leek. Die pups van 4 maanden leken er dus heel erg op! Met veel moeite hebben we 2 plaatsen in het vliegtuig kunnen regelen voor die pups, maar, de eigenaar wilde er uiteindelijk geen meer weg doen omdat ze eigenlijk allebei al besproken waren. dit had hij niet tegen ons gezegd, hij had gezegd dat we er wel een paar mochten uitzoeken, ook die 2. Maar na vele gesprekken mochten we dan toch 1 van de 2 overnemen voor het geld dat de eigenlijke eigenaar ervoor zou betalen.
Maar goed, we hadden 2 plaatsen in het vliegtuig voor de honden.... Dus namen we ook de pup mee van 6 maanden oud Ze bleek zelfs neergeschoten te zijn een paar dagen geleden gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden en nadat we ons naar de dierenarts hadden gehaast voor entingen en chip en papieren zijn we de dag daarna met 2 honden terug in Nederland gekomen!
Nu moesten we alleen nog een huisje voor de gevlekte pup (die we inmiddels Jojo hadden genoemd) zoeken.
Mijn zus had een afspraak gemaakt bij de dierenarts nog diezelfde dag. Dus mijn moeder en zus gingen daarheen met de hondjes, de dierenarts was helemaal verliefd Jojo, ook haar naam vond ze geweldig omdat haar dochter altijd zo genoemd werd En zo doende heeft ook Jojo een goed tehuis gevonden

De honden:
Liz, deze hond is dus naar mijn zus gegaan, Liz is de voorste, haar zusje konden we dus jammer genoeg niet meenemen
Afbeelding

Jojo:
Afbeelding

Ik heb nog geen duidelijkere foto's van Jojo omdat ze dus erg schuw is. Toen ze eenmaal gewassen was zag ze er natuurlijk een stuk mooier uit!

loveeruby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:34

heel goed van jee

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:36

wat een leukerds
Goed dat je ze heb mee genomen !

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:40

ElzA_NT schreef:
wat een leukerds
Goed dat je ze heb mee genomen !

Wat is daar zo goed aan?

De honden hadden een thuis het waren geen afgedankte straathonden of zo. Er waren zelfs andere mensen die ze ook wel wilden hebben. Die honden waren dus helemaal niet verlegen om een nieuw baasje.

Terwijl de assiels hier vol zitten met afgedankte dieren. Waarom dan een persé een hond uit griekenland?
Je loopt alleen maar een kans dat je ziektes importeerd.

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:43

Citaat:

Wat is daar zo goed aan?

De honden hadden een thuis het waren geen afgedankte straathonden of zo. Er waren zelfs andere mensen die ze ook wel wilden hebben. Die honden waren dus helemaal niet verlegen om een nieuw baasje.

Terwijl de assiels hier vol zitten met afgedankte dieren. Waarom dan een persé een hond uit griekenland?

nou misschien omdat ze in landen zoals in Griekenland zwerfhonden, ophangen of afschieten als ze er last van hebben

goed gedaan hoor, deze lieverds zullen het zeker goed hebben

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:44

sory hoor lindsey vind je reactie overdreven ze zegt duidelijk dat het er te veel waren en @jockuh ik vidn het netjes van je zo hebben ze toch een goed thuis

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:44

Lindsey, het moet wel klikken tussen een hond en jouw, en soms komt een hond gewoon op je pad

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:46

lindsey schreef:

Ook het eerste wat ik dacht.

Naja, het is al gebeurt, dus daar verder over doorgaan heeft toch geen zin.
Vind Liz een mooie hond trouwens! Jojo vind ik wat minder, ik houd niet zo van zulk soort honden . Maar goed, als ze maar een goed karakter hebben.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:48

en nerwen als je hier geen leuke vind deze zijn op haar pad gekomen en ze heeft er uiteindelijk tochh goed aan gedaan er werd duidelijk vermeld dat het er te veel waren

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:54

dancertje schreef:
en nerwen als je hier geen leuke vind deze zijn op haar pad gekomen en ze heeft er uiteindelijk tochh goed aan gedaan er werd duidelijk vermeld dat het er te veel waren

Lees wat er in mijn bericht staat :

Nerwen schreef:
Jojo vind ik wat minder, ik houd niet zo van zulk soort honden . Maar goed, als ze maar een goed karakter hebben.

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:55

Nerwen schreef:
lindsey schreef:

Ook het eerste wat ik dacht.

Naja, het is al gebeurt, dus daar verder over doorgaan heeft toch geen zin.
Vind Liz een mooie hond trouwens! Jojo vind ik wat minder, ik houd niet zo van zulk soort honden . Maar goed, als ze maar een goed karakter hebben.

het ging mij om je eerste zin want je dacht als eerste negatief

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:58

Deze 2 hondjes waren volgens TS al besproken.
Ze hoefden dus helemaal niet een nieuw baasje want dat hadden ze al.

Er zijn nu andere mensen erg teleurgesteld dat iemand die hondjes voor hun neus heeft weggekaapt. Iemand daar al aan gedacht. Zo goed is het dus niet.

Aantal hondjes worden er ook niet minder van want deze2 waren anders ook weg gegaan naar een andere eigenaar. Had ze echt zo nodig hondjes moeten redden en zorgen dat het er minder werden dan had ze dus 2 andere moeten kiezen die nog niet voorzien waren van een nieuw baasje.
Al zou het me niet verbazen dat de vorige eigenaar gezegd heeft dat de hondjes al besproken waren om de prijs omhoog te krijgen.

Dus als je graag 2 hondjes wil oké maar de reacties van oh wat goed snap ik dus niet want door een hond hier uit het assiel te halen doe je meer goed. Deze honden kregen goed te eten en er werd goed voor gezorgd. En dat er gezegd werd dat zwerfhonden worden afgeschoten. Dat zou best kunnen maar deze honden waren geen zwervers. Anders had ze niet hoeven te betalen voor de hondjes als er geen eigenaar was.
Laatst bijgewerkt door lindsey op 18-06-06 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:00

ja lindsey maar er is er maar eentje mee genomen die al besproken was en die andere was dit niet en die andere was al neergeschoten ik vidn dat er wel goed ana heeft gedaan het is niet altijd beter om eentje hier uit het asiel te halen want die honden hadden ook hulp nodig want het werden er al te veel

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:07

Dancertje: laat maar, je hebt me geloof ik niet helemaal begrepen .

lindsey: mee eens. (verder niks aan toe te voegen)

Overigens denk ik nog steeds dat het beter is om er maar over op te houden. Het is al gebeurd, de honden gaan toch niet meer terug naar Griekenland. Ik ben er zeker van dat de TS er goed voor zal zorgen, al vind ik haar keuze om 2 honden waar goed voor gezorgt werd mee te nemen naar Nederland niet verstandig.

dancertje schreef:
ja lindsey maar er is er maar eentje mee genomen die al besproken was en die andere was dit niet en die andere was al neergeschoten ik vidn dat er wel goed ana heeft gedaan het is niet altijd beter om eentje hier uit het asiel te halen want die honden hadden ook hulp nodig want het werden er al te veel

Verbeter de wereld en begin bij jezelf. In dit geval: help eerst de honden in je eigen land (lees: maak de asiels leeg) en als dat pas goed is, ga dan kijken naar honden in andere landen die het minder goed hebben (lees: de zielige, wandelende karkassen die je zo vaak ziet).
Bovendien is dit symptoombestrijding, de echte oorzaak van al die slecht verzorgde honden haal je niet weg door maar honden mee te nemen. Pak het probleem bij de kern aan. (dit is overigens niet aan de TS, maar algemeen bedoelt)

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 18:09

Even ter notitie, dat deze honden goed door de eigenaar werden verzorgt, wil nog niet zeggen dat de honden daar in Kreta ook daadwerkelijk beter daar zaten dan in Nederland
Zoals iemand al zei, honden (en ook katten) worden op Kreta afgeschoten, opgehangen, vergiftigd en dood geslagen. Net als Jojo, die had een baasje, was geen zwerver, en toch schoten ze op haar!
Liz had inderdaad anders een tehuis gekregen, of dat nou geschikt was voor Liz, ik denk het niet. Liz is dol op aandacht en op kinderen, een vrolijke goedzak en als ze daar was gebleven werd ze dus gebruikt voor de jacht.
De rede dat we Liz hebben meegenomen en niet haar zusje, is omdat die waarschijnlijk beter op haar plaats zou zijn als jachthond dan Liz.

Buiten dat om, de roedel veroorzaakte overlast in de buurt, zeker voor de mensen die in appartement zaten, die konden 's nachts niet slapen door het geblaf, ze moeten daar weg, de eigenaar van de rest van de honden is nog een oplossing aan het bedenken om ze daar weg te krijgen voordat ze allemaal vermoord worden door weet ik veel wie...

Geloof me, deze honden hadden zelfs in het asiel in Nederland nog beter gezeten dan dat ze daar rond zouden lopen!

Edit: Nerwen, ik ben het met je eens dat je de kern van het probleem moet aanpakken, de mensen. Maar geloof me, dat gaat je niet lukken! de grieken rijden een loslopende hond liever overhoop dan dat ze ze naar het enige asiel in heel Kreta brengen, dat verander je niet zomaar...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:15

Zijn de honden getest op allerlei tropische rotziektes?
Leishmaniose, babesiose en weet ik veel wat al niet meer?
Anders voer je met de honden (alsof daar in Nl al niet een overschot van is) ook nog allerlei ellende mee naar binnen. Kijk ook maar naar die teek die vanuit tropische landen nederland in is gebracht.
Bedankt hoor, voor nog meer ellende. Mag ik verhaal komen halen als mijn honden rottigheid oplopen van die buitenlandse honden?
Als mensen nou eens nadachten voor ze wat deden

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:18

billy wie weet zijn die honden wel gezond en in dit stukje lijkt het er op dat je hara beschuldigd
Bedankt hoor, voor nog meer ellende. Mag ik verhaal komen halen als mijn honden rottigheid oplopen van die buitenlandse honden?
Als mensen nou eens nadachten voor ze wat deden

voor de rest vidn ik het goed advies om naar te kijken

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 18:19

daar hebben ze geen last van, de teken zijn ook allemaal in Griekenland achter gebleven

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:21

Zijn ze getest dan?
Anders kunnen ze nog zo gezond lijken, maar weet je niks.....

Amani

Re: 2 honden mee genomen uit Kreta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:22

Hey!
Leuk dat je de hondjes hebt meegenomen! Ze zien er lief uit.
Zelf heb ik vorige zomer een kruising golden retriver meegenomen uit spanje.
Zat daar in het asiel en we hadden voordat we hem op kwamen halen in spanje aan het eind van onze vakantie thuis al veel contact met de asiel meedewerkers gehad.
Over dat leishmaniosis gedoe: Als je het nog niet hebt gedaan of de vorige baasjes; laat het even vaststellen door de dierenarts, dat ze het niet hebben. Als het wel zo is is het handig als je dit weet.
groetjes! en veel plezier met je hondjes

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 18:26

er is gekeken of ze symptomen hadden van de ziekte, die hebben ze niet, ook zijn er kweekjes afgenomen. Het zijn gewoon 2 gezonde honden.

X-paardje: Had je de hond al uitgezocht voor je hem ging ophalen? Leuk zeg!

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:27

Je kunt nu een zeer uitgebreide test laten doen, dan worden alle mogekijke ziektes uit het buitenland onderzocht. Waaronder Leishmaniose, babesiose. Het kost wel wat, maar ik zou het zeker doen. Ik heb het met die van mij ook gedaan. Wij hebben een hond geadopteerd bij Shin.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:29

Sommige van die ziektes hebben een incubatietijd van 6 maanden of meer. Dus dat ze er gezond uit zien, zegt helaas niks. In iedergeval heel veel plezier met de nieuwe hondjes

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:32

wat ee snoepies!!!!!!

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 18:39

freaky schreef:
Je kunt nu een zeer uitgebreide test laten doen, dan worden alle mogekijke ziektes uit het buitenland onderzocht. Waaronder Leishmaniose, babesiose. Het kost wel wat, maar ik zou het zeker doen. Ik heb het met die van mij ook gedaan. Wij hebben een hond geadopteerd bij Shin.

Jojo zal zeer zeker uitgebreid onderzocht worden. Haar baasje is immers dierenarts
Bij Liz is al gekeken of ze niet besmet is met de ergste ziektes, dit was niet het geval