Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roylinde schreef:mensen laat alsjeblief gewoon je hond niet met je kind alleen![]()
![]()
Ik snap dat deze hond gebeten heeft, erg logie's hij had het volste recht om te bijten... pff ik snap echt niet dat mensen hun hond, al is het een lieve brave lobbes die geen vlieg kwaat doet, alleen laten met een kind, kinderen zijn GEEN leiding voor een hond!!!!!!
Een hond heeft dus het volste recht "zijn roedele te beschermen en te coriceren!en dat is wat deze hond doet, even uitleggen dat dit niet de bedoeling is, en zeker een jack russel kan dat heel makklijk "even vertellen" door te grommen, en als het kind dan door gaat (die begrijpen gewoon simpel weg niet wat een hond dan bedoelt)
bijt de hond logieserwijs.
Deze hond kan inderdaat worden afgemaakt, maar volgens mij is dat in dit geval de keuze van de eigenaar.
veel succes, en laat dit een les zijn voor iedereen, laat je kind nooit en te nimmer alleen met je hond
Biepmiep schreef:Hoogstens zal je een hond een muilkorf krijgen al ga ik er van uit dat het niet zo ver komt (als geruststelling). Er zijn laast rotweilers die uit hun tuin uitbraken en mensen aanvielen, die werden "niet eens" meteen afgemaak, pas toen ze het herhaaldelijk deden. Jouw hond liep aan de riem toch? Dus al hij een ander aan viel/zich verdedigde had degene die hem aan de riem had de verantwoording en had weg kunnen lopen. Je kunt dus aantonen dat de hond geen kant uit kon omdat ze aangelijnd was.Je zou zelf naar de wijkagent kunnen gaan zelfs om het geval uit te leggen, ben je de aangifte voor. Kan die agent eens met de ouders gaan praten.
Poohbeer schreef:Biepmiep schreef:Hoogstens zal je een hond een muilkorf krijgen al ga ik er van uit dat het niet zo ver komt (als geruststelling). Er zijn laast rotweilers die uit hun tuin uitbraken en mensen aanvielen, die werden "niet eens" meteen afgemaak, pas toen ze het herhaaldelijk deden. Jouw hond liep aan de riem toch? Dus al hij een ander aan viel/zich verdedigde had degene die hem aan de riem had de verantwoording en had weg kunnen lopen. Je kunt dus aantonen dat de hond geen kant uit kon omdat ze aangelijnd was.Je zou zelf naar de wijkagent kunnen gaan zelfs om het geval uit te leggen, ben je de aangifte voor. Kan die agent eens met de ouders gaan praten.
Bestaan die in die mini-maat![]()
Denk eerlijk gezegd dat je beetje ver doordraaft hoor. Laat die vrouw eerst maar eens bewijzen dat haar zoontje gebeten is en dat het ook nog door die hond was die zij zegt dat het is. Dat lukt volgens mij al niet eens.
Biepmiep schreef:En happen omdat de hond zich bedreigd voelde aan de riem, je hebt nu niet meteen een valse hond hoor. Eerdere een met een trauma voor jongetjes met stok. Ja, jij kan bij de meoder gaan klagen omdat haar kind een dierenbeul is.