Hond bijt een jongentje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Hond bijt een jongentje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 14:22

Hallo allemaal,
Goed wat is er gebeurd.. De hond van mijn moeder ( overigens ben ik met die hond opgegroeid en zie het ook als mijn hondje) is echt een schat van een dier! Echt waar doet nooit wat fout.. Maar.. zeg nooit nooit.. Hij is namelijk helemaal gek van mijn buurmeisje( 5 jaar) .. Zij mag hem van mijn moeder niet alleen uitlaten, dus vaak gaat ze mee als mijn moeder de hond uitlaat en dat vind ze prachtig. Het is een kleine Jack russel.. maar hij kan vrij hard trekken als hij een kat ziet.. vandaar dat ze hem niet alleen mag uitlaten(ze is toch pas 5..)..
Nu ging mijn moeder een weekje op vakantie en liet de hond zoals altijd bij de buren.( die het maar al te leuk vinden).. Maar je raadt het al.. Is mijn buurmeisje wel alleen met de hond naar buiten gegaan( terwijl mijn oeder hierover duidelijke afspraken met de buren had gemaakt) dus zij loopt buiten.. En komt er een jongentje aan lopen met een grote tak in zijn hand.. en die slaat dat meisje, dus mijn hond al grommen.. Gaat hij ook mijn hond slaan! Niet heel hard, meer als spelen.. Maar ik denk dat mijnhond zich bedreigd voelde en hij hapt die jongen in zijn enkel..
Goed 1 en al drama.. jongentje huilen.. Beetje blauw(geen bloed,niet doorgebeten)
Maar die moeder schreeuwde dus dat ze aangifte zou gaan doen.. enik heb vaak gehoord dat honden die kinderen bijten afgemaakt worden..
Dat zou ik heel erg vinden want die hond heeft in zn 9 levensjaren nooit iets verkeerds gedaan..!
Wat nu te doen...?Met die vrouw valt niet te praten.. Die loopt alleen maar te schelden en boos te doen( snap dat die geschrokken is.. maar ze geeft ons niet eens de kans ook te praten of excuses aan te bieden)
Groetjes,
nessah

p.s. mijn buurvrouw heeft alles gezien vandaar dat ik het verhaal zo goed weet.. Zij kon hellaas net te laat ingrijpen..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:27

Als je kan aantonen dat het uitgedaagd is word je hond als het goed is niet afgemaakt.
Mijn buren hadden 2 honden die vaak overdag een paar uur in een grote kennel liepen.
Een buurjongen van mij gooide altijd stenen naar die honden.
Tot er een dag kwam dat de honden ontsnapt waren en het jongetje daarbij was.
Hap was het toen..

Die honden kwamen bij martin gaus vandaan en ze zijn daar ook meteen weer heen terug gegaan om te kijken of ze vals waren..
Totdat iemand opving dat dat jongetje ze altijd peste en hij ze dus zelf had uitgedaagd.
De honden waren binnen 3 dagen weer terug en leefde nog steeds toen wij een paar jaar later gingen verhuisen..

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 14:33

Hmm.. Ja mijn buurmeisje en buurvrouw hebben het gezien.. Maar het jongentje beweert weer wat anders.. :S

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:08

ik denk dat aangifte doen dan geen zin heeft. WAnt het jongetje heeft geen getuigen VOOR hem en dan is het zijn woord tegen het buurmeisje en de buurvrouw.

roylinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:30

mensen laat alsjeblief gewoon je hond niet met je kind alleen
Ik snap dat deze hond gebeten heeft, erg logie's hij had het volste recht om te bijten... pff ik snap echt niet dat mensen hun hond, al is het een lieve brave lobbes die geen vlieg kwaat doet, alleen laten met een kind, kinderen zijn GEEN leiding voor een hond!!!!!!

Een hond heeft dus het volste recht "zijn roedele te beschermen en te coriceren!en dat is wat deze hond doet, even uitleggen dat dit niet de bedoeling is, en zeker een jack russel kan dat heel makklijk "even vertellen" door te grommen, en als het kind dan door gaat (die begrijpen gewoon simpel weg niet wat een hond dan bedoelt)
bijt de hond logieserwijs.

Deze hond kan inderdaat worden afgemaakt, maar volgens mij is dat in dit geval de keuze van de eigenaar.

veel succes, en laat dit een les zijn voor iedereen, laat je kind nooit en te nimmer alleen met je hond

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:54

Afgezien van het feit dat het heeeeeel erg stom is van je buren om de afspraken niet na te komen. Zal die andere vrouw toch bewijs moeten hebben denk ik. Anders kan iedereen wel zeggen dat ze gebeten zijn door een hond en zo die hond af laten maken.
Dat zou toch echt te gek zijn.
Daarnaast als het verhaal zo is als je verteld en er wordt ech moeilijk gedaan kun je altijd nog voorstellen dat ze dan maar een gedragstest moeten doen met je hond, dan zien ze vanzelf dat jouw hond normaal reageerde.

En honden mogen %%@$^echt helemaal niks meer, gewoon hondse dingen zijn verboden en loop je het risico je hond kwijt te raken. Lekkere wereld leven we toch in.

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 16:59

roylinde schreef:
mensen laat alsjeblief gewoon je hond niet met je kind alleen
Ik snap dat deze hond gebeten heeft, erg logie's hij had het volste recht om te bijten... pff ik snap echt niet dat mensen hun hond, al is het een lieve brave lobbes die geen vlieg kwaat doet, alleen laten met een kind, kinderen zijn GEEN leiding voor een hond!!!!!!

Een hond heeft dus het volste recht "zijn roedele te beschermen en te coriceren!en dat is wat deze hond doet, even uitleggen dat dit niet de bedoeling is, en zeker een jack russel kan dat heel makklijk "even vertellen" door te grommen, en als het kind dan door gaat (die begrijpen gewoon simpel weg niet wat een hond dan bedoelt)
bijt de hond logieserwijs.

Deze hond kan inderdaat worden afgemaakt, maar volgens mij is dat in dit geval de keuze van de eigenaar.

veel succes, en laat dit een les zijn voor iedereen, laat je kind nooit en te nimmer alleen met je hond

Ehm.. ik dacht toch erg duidelijk hebben vermeld dat dit meisje ook niet alleen met mijn hond mocht wandelen.. Maar dat mijn buurvrouw deze afspraak niet is na gekomen.. Dus.. Niet onze fout.. vind ik..

roylinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:04

ja dat is apsolut waar, is niet jou'n schult, hoop alleen dat je buurvrouw dr van geleerd heeft.....
en dat de hond niet afgemaakt hoeft te worden... of als "vals" bestempeld word....

is inderdaat niet jullie fout, maar die van de buurvrouw (raar toch dat zij die afspraak niet na kwam...)

hopelijk heeft die buurvrouw er wat van geleerd ja dat is apsolut waar, is niet jou'n schult, hoop alleen dat je buurvrouw dr van geleerd heeft.....
en dat de hond niet afgemaakt hoeft te worden... of als "vals" bestempeld word....

hopelijk heeft die buurvrouw er wat van geleerd

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:06

En wie is hier nu de gebeten hond ......? Juist.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:11

Agos. Mocht je Jack een onderduik adres nodig hebben. Ik meld mij
Wat een vreselijk mens (die moeder)
Haar zoontje heeft het tenslotte zelf uitgelokt. Je Jack kwam alleen voor je buurmeisje op.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:15

Me dunkt dat als deze vrouw aangifte wil doen van het feit dat haar zoontje door deze hond is gebeten, ze dat toch ook zal moeten bewijzen. Dat betekent dat de verwondingen door een deskundige moeten worden beoordeeld als zijnde bijtwonden. Als het niet gebloed heeft en alleen een beetje blauw is zou dat best eens lastig kunnen worden voor haar.

roylinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:25

idd....

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:31

Het is absoluut niet jullie fout, wel die van het jongetje die de signalen van de hond mis begreep. Toch jammer...

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 11:02

Ja.. maar dat jongentje is een jaartje of 6,7. En kent mijn hond niet.. Zit gewoon bij mijn buurmeisje op school en liep te klieren.. Pff.. Nog niks van die vrouw vernomen, en hopelijk blijft dat zo..

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:03

Eigenlijk zouden ze in scholen op die leeftijd daar eens een opvoedingsles over moeten geven, zou veel leed voorkomen.

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 11:05

Ja.. Ik vind het toch raar.. Toen ik die leeftijd was.. Leerde mijn ouders altijd dat dieren geen speelgoed waren.. En dat ik altijd eerst moest vragen of ik een hond mocht aaien en dan pas aaien en zo.. Maar ja..

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:19

jUIST ja!

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:24

Hoogstens zal je een hond een muilkorf krijgen al ga ik er van uit dat het niet zo ver komt (als geruststelling). Er zijn laast rotweilers die uit hun tuin uitbraken en mensen aanvielen, die werden "niet eens" meteen afgemaak, pas toen ze het herhaaldelijk deden. Jouw hond liep aan de riem toch? Dus al hij een ander aan viel/zich verdedigde had degene die hem aan de riem had de verantwoording en had weg kunnen lopen. Je kunt dus aantonen dat de hond geen kant uit kon omdat ze aangelijnd was.Je zou zelf naar de wijkagent kunnen gaan zelfs om het geval uit te leggen, ben je de aangifte voor. Kan die agent eens met de ouders gaan praten.

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:13

Biepmiep schreef:
Hoogstens zal je een hond een muilkorf krijgen al ga ik er van uit dat het niet zo ver komt (als geruststelling). Er zijn laast rotweilers die uit hun tuin uitbraken en mensen aanvielen, die werden "niet eens" meteen afgemaak, pas toen ze het herhaaldelijk deden. Jouw hond liep aan de riem toch? Dus al hij een ander aan viel/zich verdedigde had degene die hem aan de riem had de verantwoording en had weg kunnen lopen. Je kunt dus aantonen dat de hond geen kant uit kon omdat ze aangelijnd was.Je zou zelf naar de wijkagent kunnen gaan zelfs om het geval uit te leggen, ben je de aangifte voor. Kan die agent eens met de ouders gaan praten.

Bestaan die in die mini-maat
Denk eerlijk gezegd dat je beetje ver doordraaft hoor. Laat die vrouw eerst maar eens bewijzen dat haar zoontje gebeten is en dat het ook nog door die hond was die zij zegt dat het is. Dat lukt volgens mij al niet eens.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:30

een hond waordt pas afgemaakt als de hond heeft doorgebeten. Als 'zo als jij verteld" het kind alleen maar wat blauwe plekken had kan die vrouw het nog behoorlijk moeilijk krijgen om aangifte te doen.
dan hoop ik dat ze zelf nog een boete krijgt voor door een beetje dom weg aangifte te doen :S

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 14:36

Poohbeer schreef:
Biepmiep schreef:

Bestaan die in die mini-maat
Denk eerlijk gezegd dat je beetje ver doordraaft hoor. Laat die vrouw eerst maar eens bewijzen dat haar zoontje gebeten is en dat het ook nog door die hond was die zij zegt dat het is. Dat lukt volgens mij al niet eens.

IK draaf misschien wat ver door.. Maar dat is toch logisch.. ik ben gewoon enorm geschrokken.. Ten eerste heeft mijn hond nog nooit gebeten.. en hoor ik dat hij een klein jochie heeft gepakt.. en daarna word ik helemaal uitgescholden door een panische moeder die zegt dat ze er alles aan zou doen om haar gelijk te krijgen en dat me hond niet spoort en weet ik het allemaal

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:47

dat mens spoort zelf niet zeg! en ik vind bijten of gegrepen in dit geval een te groot woord. Ik hou het liever op happen. En daar wordt je hond echt niet voor afgehaakt, daar hoeft hij ook nog geen muilkorf voor om

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:00

En happen omdat de hond zich bedreigd voelde aan de riem, je hebt nu niet meteen een valse hond hoor. Eerdere een met een trauma voor jongetjes met stok. Ja, jij kan bij de meoder gaan klagen omdat haar kind een dierenbeul is.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:05

Ik kan me wel vinden in de reactie van je hond, zijn leider (op dat moment je buurmeisje) beschermen.
Ik denk dat als ze aangifte doen, je buurvrouw, buurmeisje en jij je verhaal doen dat ze de aangifte ongegrond beschouwen, zeker als het jongentje alleen een blauwe plek heeft.

Mijn ouders hadden me een draai om mn oren nagegeven, andere kinderen en honden met een stok slaan mag niet, eigen schuld dikke bult.
Ik ben ook weleens gebeten door een teckeltje, had netjes gevraagd of ik hem mocht aaien en toen hapte die in mijn vingers. Hondje zal ondertussen wel aan ouderdom zijn overleden, maar niet afgemaakt oid hoor (wij hebben natuurlijk ook geen aangifte gedaan).

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 18:27

Biepmiep schreef:
En happen omdat de hond zich bedreigd voelde aan de riem, je hebt nu niet meteen een valse hond hoor. Eerdere een met een trauma voor jongetjes met stok. Ja, jij kan bij de meoder gaan klagen omdat haar kind een dierenbeul is.

Ik denk niet dat dat kind perse een dierenbeul is.. maar gewoon niet de juiste opvoeding heeft gehad.. Hij dacht dat het een leuk "spelletje" was en was er niet van bewust dat mijn hond zich aangevallen voelde.. Ik geloof niet dat zo'n klein jochie met opzet mijn hond wilde slaan..