Wat met kat te doen met deze hitte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Wat met kat te doen met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 06:37

Ik heb sinds maart een boerderij kat bij mij thuis zitten... het gaat heel goed, eet goed en is lekker speels. Als ik thuis ben mag hij lekker naar buiten ... het gaat echt super! *hij is 10 jaar of ouder*

Alleen.. nu met deze hitte wil hij niet naar buiten, ook niet 's ochtends vroeg als het wat koeler is. Hij ligt maar boven in de gang op de grond en daar is het echt heel warm...
Gelukkig eet hij wel, maar naar mijn zin drinkt hij te weinig. Hij wil ook niet spelen wat mij logisch lijkt.

Wat kan ik doen om het voor hem wat koeler te krijgen en te zorgen dat hij wat meer drinkt? Ik heb al een ventilator aangehad maar dat vindt hij niets.. dan loopt hij weg en dwingen met drinken is ook geen optie.

Wat doen jullie voor en met jullie katten/poezen als het zo warm is?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 06:59

Een kat die last heeft van de warmte? Ikdenk eerder dat hij gewoon ziek is. Katten worden niet warm of koud van het weer.

Casarell

Re: Wat met kat te doen met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:11

Ik heb 5 katten binnenshuis leven, waar het momenteel net zo warm is als buiten. Maar ik denk dat ik meer last van de warmte heb als mijn katten.

Bij mij breekt het zweet me uit, het enige wat ik aan mijn katten merk is dat ze op koelere plekjes gaan liggen. Verder zijn ze wel iets lomer, maar dat ben ik ook...

Probeer anders eens kattenmelk.. hij zal toch genoeg moeten drinken om de hitte tegen te gaan..

IngridM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:14

amondi schreef:
Een kat die last heeft van de warmte? Ikdenk eerder dat hij gewoon ziek is. Katten worden niet warm of koud van het weer.

daar ben ik het helemaal niet mee eens. Katten kunnen flinklast hebben van de warmte !

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:24

Katten kunnen tegen enorme hittes, die van mij ligt bij dertig graden ook nog op de computer, en dies dan ook behoorlijk heet.

Ik denk dat je gewoon op schaduw plaatsen een bakje met water moeten zetten en dat hij zich daarmee wel redt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:24

mijn katten liggen ook voor pampus hoor

hangen de hele dag wat rond hier in huis en zelfs op zolder terwijl t daar echt warm is!

lekker laten gaan, als je bang bent dat je kat te weinig drinkt kun je wat water met een heeeel klein beetje koffiemelk mengen.
kofiemelk kan een kat namelijk wel verteren,maar een klein beetje erin doen dan kan t wel.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:26

Gewoon zorgen dat ze op een cool plekje kunen liggen ( Liefst plavuizen ofzo)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:29

bij ons liggen ze midden in de zon buiten te bakken... en als ze al naar binnen gaan, dan kruipt de ene op de koelkast (redelijk warm) de andere gaat in de leren bank (ook niet lekker) en de laatste die blijft buiten in zijn bloembak liggen... Ze drinken idd wel iets meer... Anders zijn brokjes met wat water mengen (droogvoer gewoon een laagje water bij-in zetten) meestal drinken ze dan dat water op, en kunnen dan aan de brokjes (zo doen wij het met de oudste, met afentoe blaasontsteking, moet goed drinken)

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:35

mijn kleintje heeft wel last van de warmte hoor, tenminste ze ligt de hele dag en komt savonds een keer tot leven.

wat wel goed is, ook als ze wel ziek is, met de pootjes even in het koude water, of een natte lap ertegen aan als ze erg bang is van water.

katten verliezen hun warmte via de kussentjes en die van mij vind het heerlijk om even in de gootsteen te staan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:52

Wij zetten parasols op voor onze kat, gaan om het kwartier langs met bakjes water, zorgen dat ze de beste plekjes in de tuin krijgt....

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:24

Hij wil niet eens naar buiten.. ik merk dat dat beessie echt last van de hitte heeft, misschien omdat ie wat ouder is?

Bij mij is de woonkamer koeler dan de overloop en toch gaat hij op de overloop liggen

Hij eet overigens wel goed hoor

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:29

die van mij gaat languit op de koude vloer liggen of zoekt schaduw op. Ik zorg voor genoeg drinken en kattemelk

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:31

Hmmm... als ik jullie zo hoor moet ik toch maar eens kattemelk of koffiemelk gaan aanschaffen. Verdunnen met water neem ik aan?

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:33

Die van mij springt gewoon even in de sloot, ze komt net binnen weer helemaal zeiknat ! en dat is al de vierde keer deze dagen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:34

gewoon kattemelk( pakje uit supermarkt) kun je gewoon zo geven..

als je water 2/3 water en nog minder dan 1/3 deel koffiemelk doet kan ook prima..echt een drupje erin,voor de smaak.
ik heb er 2 een van 4 en een van 15, die laatste weet ook echt niet wat ze moet hahahaha
dan zit ze weer naast me, dan ligt ze even buiten,komt vervolgens terug, loopt naar boven en gaat ook op de overloop liggen etc....

ze eten beiden ook erg weinig, is niet zo erg ze zijn dik genoeg( ik heb ook minder honger nu)

ach vanaaf onweer dus morgen wat minder warm hoop ik

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:35

Katoo71 schreef:
Die van mij springt gewoon even in de sloot, ze komt net binnen weer helemaal zeiknat ! en dat is al de vierde keer deze dagen....
Nou heb ik een kat gehad die Kato(keeto) heette en die was daar ook toe in staat, maar meestal kwam hij in de wasbak douchen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:39

tja.......

Afbeelding

als je dan ook nog zwart bent???

dan is t wel errug warm!!

( dit is mijn oudste van 15)

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:41

die van mij liggen lekker in een schaduw in de tuin met me huppelde konijntje

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:42

Hahhahaha, zo ligt die van mij dus ook en die is zwart met wit

Maar in het water springen? Dat zou Mick nooit doen

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:43

Maar.. jullie katten zijn dus ook minder actief nu?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:45

Zijn katten überhaupt wel actief, buiten de etens- en vechttijden door? Die van mij vind ik 9 van de 10 keer ergens slapend aan....

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:51

Die van mij liggen voor pampus onder de struiken in de tuin

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 09:52

Die van mij is wel actief als ik thuis ben (vechten doet ie niet hoor ), alleen is dat actieve wel minder maar ik ga ervan uit dat dat door het weer komt

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:12

Mijne liggen ook in coma op de gang, op de koude tegels, en 2 van mijn 4 katten zijn echt gestoord, die gaan languit op het ZOLDER liggen!! En daar is het zo 40 graden hoor!

Dus nee, jou kat vertoont heel normaal gedrag
En vind het fijn te horen dat je dit diertje hebt opgevangen en die een fijn thuis heeft

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:25

Wat een geruststelling te weten dat Mick normaal is

Thanx Nimmedor