Ik heb sinds november ofzo twee konijnen zoals je in mijn profiel kunt zien, Luna en Vlinder. Ik kreeg ze toen ze 8 weken waren en die eigenaar wist nog niet wat voor geslacht ze hadden. Nou, goed wij namen ze gewoon mee.
Een tijdje later was mijn oom op bezoek en hij zou wel even kijken wat voor geslacht mijn konijnen hebben. Eerst Luna; dat was makkelijk, een mannetje want er kwam een flippie uit. Toen Vlinder; dat was wat lastiger, maar uiteindelijk zagen we daar toch ook n flippie komen.
Het waren dus twee broers, dachten we dus.
Luna klom wel vaker op Vlinder, maar dat was een paar sec. en Vlinder liep altijd gewoon weg. Omdat het twee mannetjes waren kregen ze al snel de bijnaam: Homo bunnies.
Vanochtend kwam mijn broertje me wakker maken: "Stefanie!! Luna heeft Vlinder aangevallen en gebeten en het hele hok ligt onder de haren van Vlinder!! We hebben ze nu apart gezet." Ik m'n bed uit om te kijken en ja hoor, het hele hok lag vol met de haren van Vlinder.
We hebben een ren om het hok heen, dus Luna zat in het hok en Vlinder mocht lekker buiten blijven om van de schrik te bekomen.
Omdat het avond werd en ze dan altijd het hok in moeten vanwege de katten, hadden mijn vader en ik even een schot in het midden van het hok geplaatst zodat ze niet naar elkaar toe konden. Vlinder het gedeelte met het nachthok en Luna het andere stuk. Zo, dat was dat, dacht ik. Ik deed nog even het klepje van het nachthokje open om te kijken hoe het met mn Vlindertje ging en schrok me rot, ik zag daar iets bewegen. Eerst dacht ik dat het Vlinder zn balletjes waren, maar die konden onmogelijk zó groot zijn. Ik keek nog eens en ik zag dat het een BABY konijntje was

Ik heb op een afstandje nog even gekeken naar wat Vlinder deed. Zij negeerde de kleintjes dus totaal. We denken dat de kleintjes vanochtend al geboren zijn en aangezien Vlinder de hele tijd buiten was er niet meer om gaf, dus toen zij in het hok zat, ze ze al had afgestoten, omdat ze niet bij haar jonkies was.
Het probleem is dus, Luna en Vlinder zijn broer en zus, maar daar zijn we eigenlijk al die tijd dat ik ze heb niet zeker van, ze zijn nl. onwijs verschillend. Het zou dus kunnen dat ik inteelt konijntjes heb. Ik hoop wel dat ze het overleven, maar geef ze een kleine kans, omdat Vlinder ze geen aandacht geeft.
Nu ik alles achteraf bekijk, schiet me ineens te binnen dat Luna wel heel erg van streek was toen hij alleen in het hok zat, hij rende de hele tijd rondjes en zn ogen stonden erg paniekerig. Misschien probeerde die wel duidelijk te maken dat er wat was ofzo??
Ik vind het echt rot dat we er niet eerder achter zijn gekomen dat het wél een vrouwtje was

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je iets voor me achter laat!!