De katten die nu geen kans hebben....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

De katten die nu geen kans hebben....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:03

Omdat ze geen schattige kittentjes meer zijn....tja, zelfs raskatten met stamboom en al worden gedumped, dus mensen, denk na en steriliseer je kat !

Maar eerst even "Breezer" de supergrote lobbes van een Bordeaux Dog, heel sociaal, kan met alle honden en katten
Afbeelding

en dan de katten:

Deze dikke kater van een kilo of 8-9 werd door zijn 81 jarige eigenaresse bij ons gedumped...althans, dat dacht ze, ze liet hem bij ons uit de auto en reiskooi en wilde wegrijden- een vrijwilliger stak daar een stokje voor door haar autosleutels af te pakken ook 81 jarigen kunnen dan een lesje "fatsoen" verwachten- daarop heeft ze netjes de 12 euro betaald en mocht ze gaan.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:45

Die eerste doet mij echt denken aan de kat van mijn beste vriend
Super mooie dieren.. stuk voor stuk..
ik hoop dat ze snel een nieuwe thuis krijgen

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:49

wat een schatjes..hopen dat ze snel een lief baasje krijgen die ze wel wil houden..

_Ingrid

Re: De katten die nu geen kans hebben....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:05

wat een leuke dieren.Ik loop stage in een asiel en vind het leuk om te doen, Bij ons zitten ook raskatten met stamboom, vooral perzen omdat mensen de vachtverzorging toch te zwaar vonden. Op het moment hebben we veel katten en weinig honden.

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:08

die laatste 2 wat een leukerds..
hoeveel vragen jullie aan de bijdrage?? hier bij de asiels tussen de 80 en 170 euro ofzo.. zo plaats je bijna geen katten.

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:11

Citaat:
die laatste 2 wat een leukerds..
hoeveel vragen jullie aan de bijdrage?? hier bij de asiels tussen de 80 en 170 euro ofzo.. zo plaats je bijna geen katten.

het ligt aan de leeftijd van de kat, hoe ouder de kat hoe minder de bijdrage. het kost van ongeveer 60 tot 170 euro, er worden best veel katten geplaast, het record is 14 op een dag en dan is dat nog niet eens een open dag.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:34

bij ons in het asiel vragen ze75 euro voor een kat. Veel mensen vinden dit veel maar hiervoor is de kat wel gechipt, geent, ontwormd, ontvlooid en gecastreerd. Bij ons zit het op dit moment helemaal vol met katten en honden. Echt niet normaal. Zelf zie ik weinig raskatten en ken ook de verhalen van beesten die gedumpt worden. Erg hoor.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 16:05

bij afstand kost het 12 euro + sterilisatie/castratiekosten als dat nog niet gebeurd is. Adopteren kost 35 euro.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:09

En daarom reageer ik altijd zo (te ) heftig als mensen weer over hun 'leuke' nestje vertellen. Eerst de asielen leeg en dan pas fokken.

Uiteraard heb ik zelf ook een kansloos asielkatje

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 22:13

ellenlouise schreef:
En daarom reageer ik altijd zo (te ) heftig als mensen weer over hun 'leuke' nestje vertellen. Eerst de asielen leeg en dan pas fokken.

Kun je "te heftig" reageren ?? ik vind de mensen die doelbewust nestjes fokken gewoon egoistisch en voornamelijk dom- los van wat ze ons willen wijsmaken dat wij hun topics verpesten enz. Laat ze eens een paar weken op een asiel meedraaien, dan piepen ze wel anders. Geen medelijden mee- dat hebben ze tenslotte ook niet voor de onschuldige katten die soms jaren in asiels zitten
Tuurlijk zijn kittens schattig...ik heb zelf opvangmoeders in huis, 2 stuks met ...ff. denken... 7 kittens in totaal. Maar de laatste 2 katten die ik er zelf (om te houden) heb bijgenomen zijn 17 en 18 jaar oud, waarvan 1 al 2 jaar in een asiel zat.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 01:59

zonde van al die prachtdieren die geen tehuis hebben...

moet wel bekennen dat ik nu ook een kitten van 8 weken in de ronte heb lopen...
maar ik heb al een volwassen poes die geen volwassen kat accepteerd..
mijn poes is overigens van mijn overleden oma omdat we mijn oma beloofd hebben haar nooit in een asiel te proppen..

en wat mij betreft mag ze nog heel wat leuke jaartjes hebben bij ons
en ze is pas 6 dus dat gaat wel lukken hoop ik

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:45

Mist schreef:
Kun je "te heftig" reageren ?? ik vind de mensen die doelbewust nestjes fokken gewoon egoistisch en voornamelijk dom- los van wat ze ons willen wijsmaken dat wij hun topics verpesten enz.

Ik vind van niet, want ik hou me vaak nog in Maar wat je zegt, topics verpesten pffff, ik noem het altijd kansen voor asieldieren verpesten met elk nieuw katje/hondje dat je op de wereld brengt.

Enne Naadje, het is op zich geen schande om een kitten rond te hebben lopen hoor. Als ie maar niet van een particulier komt die weer blij is dat alle kittens zò'n goed tehuis hebben gevonden en zijn/haar poes dus wéér niet laat steriliseren.

En als dat wel zo is, dan wens ik je nog steeds heel veel plezier met je kitten maar hoop dat je het volgende keer anders aanpakt . Natuurlijk is het wel super dat je de kat van je oma hebt geadopteerd!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:58

als het zou kunnen he....zou ik alle asiels in de wereld leegruimen en de beesten in huis nemen.....
en goed dat die mevrouwe netjes een lesje geleerd heeft hoor!!
echt mooie beestjes zitten er trouwens tussen!

Marjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:39

Die laatste lijkt op mijn lieve katje Bram! Waar wonen jullie? Bram is in 2002 bij ons weggegaan, omdat hij bij anderen binnen zat. Hij is toen naar Hoevelaken/Nijkerkenveen verhuisd. Daar is hij verdwenen! Ik mis mijn schatje! Is hij misschien gechipt?? Kan zijn dat ik nu weer blond bezig hoor!

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 10:43

wat een poepjes
ze zien er lief uit

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:39

ellenlouise schreef:
Ik vind van niet, want ik hou me vaak nog in Maar wat je zegt, topics verpesten pffff, ik noem het altijd kansen voor asieldieren verpesten met elk nieuw katje/hondje dat je op de wereld brengt.

Enne Naadje, het is op zich geen schande om een kitten rond te hebben lopen hoor. Als ie maar niet van een particulier komt die weer blij is dat alle kittens zò'n goed tehuis hebben gevonden en zijn/haar poes dus wéér niet laat steriliseren.

En als dat wel zo is, dan wens ik je nog steeds heel veel plezier met je kitten maar hoop dat je het volgende keer anders aanpakt . Natuurlijk is het wel super dat je de kat van je oma hebt geadopteerd!

ja ze komt dus wel van een particulier....ik wil namelijk altijd een kat uit een huisgezin hebben...dit was een net gezin...
alleen tja...geen stamboom ofzo.(en dat hoeft voor mij ook niet want ik fok niet)
dus tja anders aanpakken? die mallafiede fok blijft er toch....en ik ga geen 3 a 400 euro neerleggen voor een stamboomkat

haar poes is ontsnapt geweest zei ze...maargoed mijn pakkie aan dus niet..

mijn poes mag ontsnappen wat ze wilt...die is geholpen
en de kleine wordt dat ook zodra dat mag

De kittens waren gezond en werden sociaal opgevoed...en dat vind ik belangrijker....tegenover mijn huis is een dierenwinkel en daar verkopen ze puppy's en kittens die in kooien achter glas zitten en dat vind ik pas erg
ik heb al informatie gevraagd om een klacht te kunnen doen,maar ze staan in hun recht helaas

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:45

Wat een lieverds, hopelijk vinden ze snel een huisje. Van de vier katten (inmiddels twee ingeslapen) zijn er drie uit het asiel en grotere lieverds vind je niet. Kan het iedereen dan ook aanraden, een schattige kitten zijn ze maar eventjes, een wat oudere kat kan nogsteeds leuk, lief en speels zijn. Die bijdrage, die betaal ik er graag voor, voor dat geld krijg je wel een gestereliseerde, ontwormde en ontvlooide kat. Molly heb ik als kitten gehaald, die heb ik zelf laten steraliseren en dan ben je toch ook een leuk bedrag kwijt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:52

Hej,
Wat een mooitjes allemaal zeg! Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik wel een kitten heb rondlopen. Maar wel uit het asiel. We kwamen daar aan, en hij was echt mret zxijn ppotjes door de tralies aan eht harken om aandacht. Dus die hebben we toen meegenomen. Ik heb er toen zelf voor gekozen om er een uit het asiel te halen. Mijn moeder heeft me dat eerlijk gevraagd. Ze vroeg of ik er een via marktplaats ofzo wilde, of uit het asiel. Ik wilde er meteen een uit het asiel.
Het is idd zo dat het je best vele geld kost om te laten castreren/sterriliseren, maar dat moet je er dan maar voor over hebben vind ik. Er zijn gewoon te veel mensen die hun katten niet laten helpen, en daardoor zijn er gewoon te veel ongewenste katten, en komen ze in een asiel. En het is idd zo, dat oudere katten gewoon minder snel worden gekozen. Die zijn waarschijnlijk niet 'schattig' genoeg. Maar dat is met heel veel beesten.
Dus mensen, denk eerst even na voor je er over denkt om kittens te laten geboren worden, in het asiel zitten er ouderen die het ook nodug hebben. En kittens worden ook grote katten
Zo dat moest ik even kwijt. Ik hoop dat ze snel een baasje vinden, allemaal.
Groetjes, mij

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 13:34

mag ik vragen waar dit asiel is
ik zie in belgie maar waar?
wij castreren onze katten ook altijd

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:11

Wat een leuke katten Ik ben ook vrijwilligster bij een asiel (ook in België, Sint-Amands. Dierenwereldkruis heet het) Bij ons is het momenteel ook, iedereen trekt naar de kittens dus blijven de volwassen katten maar zitten. Wij hebben ook een kattin die al 1 jaar in het asiel zit gewoon omdat ze niet zo'n knuffelkat is als derest maar als muizenvanger zou ze het prima doen maar helaas willen de meeste mensen een echte knuffelkat.

mirror666

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 14:57

ellenlouise schreef:

Ik vind ook niet dat je zoveel moet fokken... Wij hebben zelf 2 wilde kittens (moederloos, en met de fles grootgebracht, wel 2 apparte nestjes) en 1 kat van een ongepland nestje bij een tante (kat is nu wel geholpen...)Maar anders waren die eerste 2 doodgegaan, en de andere ook naar het asiel..
Iemand bij mij in de klas heeft nu 17 kittens, op een boerderij ''ze moeten weg, anders gaan ze tegen de muur'' amaai, niet zeggen tegen mij

Maar volgens mij gaat het lang duren voor iedereen dat begrijpt...

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:43

tessyke schreef:
mag ik vragen waar dit asiel is
ik zie in belgie maar waar?
wij castreren onze katten ook altijd

dit is Canina in Essen (0032-3-6771291)

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:47

naadje24 schreef:
ja ze komt dus wel van een particulier....ik wil namelijk altijd een kat uit een huisgezin hebben...dit was een net gezin...

De kittens waren gezond en werden sociaal opgevoed...en dat vind ik belangrijker....tegenover mijn huis is een dierenwinkel en daar verkopen ze puppy's en kittens die in kooien achter glas zitten en dat vind ik pas erg
ik heb al informatie gevraagd om een klacht te kunnen doen,maar ze staan in hun recht helaas

Daarom nemen bij ons de vrijwilligers zoveel mogelijk kittens in huis! Zelfs als die van mij oud genoeg zijn, dan gaan ze niet terug naar het asiel- ziektes zijn zo ook makkelijker onder controle te houden.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 17:52

BijouCharlie schreef:
Die laatste lijkt op mijn lieve katje Bram! Waar wonen jullie? Bram is in 2002 bij ons weggegaan, omdat hij bij anderen binnen zat. Hij is toen naar Hoevelaken/Nijkerkenveen verhuisd. Daar is hij verdwenen! Ik mis mijn schatje! Is hij misschien gechipt?? Kan zijn dat ik nu weer blond bezig hoor!

ik durf voor 99% zekerheid te zeggen dat hij niet gechipped is, maar bel anders even of kijk op de site www.dierenasiels.com bij Essen/Belgie waarschijnlijk staat erbij waar hij gevonden is.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:54

Wat een lieverds ik hoop dat ze snel een goed en eigen thuis krijgen

Vroeger had ik ook wel eens nestjes van mijn cavia's, maar vanaf mijn vorige cavia(die komt van Stichting Cavia vandaan) koop ik alleen nog maar caafjes uit asielen die hebben hun huis echt nodig. Ik zeg altijd, één beestje gefokt, is er weer een extra in een asiel! die verdienen echt een goed thuis

Mijn poes is trouwens ook gestereliseerd(of hoe je dat schrijft )