Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellenlouise schreef:Naar aanleiding van diverse topics over doodgereden katten neemt mijn ongerustheid behoorlijk toe.
Wij hebben onze kat nu bijna 4 jaar. Het plan was om haar niet buiten de tuin te laten komen. Wij dachten onze tuin flink gebarricadeerd te hebben door overal gaas te zetten maar poeslief was in no-time ontsnapt. Nou wonen wij in een rustige buurt waar ze ook buiten kan lopen zònder bij andere mensen in de tuin te komen dus we hebben dat zo gelaten. Riempje + touwtje heb ik niet zulke goede ervaringen mee, plus dat ze in het begin te schuw was om het riempje überhaupt om te krijgen. Daarnaast is ze alleen buiten als wij thuis zijn en houden we altijd een oogje in het zeil.
Nu gaan we verhuizen naar een huis waar net een stukje 70-km weg langs loopt. Wel nog met een voetpad, fietspad en parkeerhavens ertussen, maar toch.
Sylvia schreef:Gaas is niet aan te raden, kunnen ze heel gemakkelijk overheen...
Ramen kunnen toch op kantelstand?
ellenlouise schreef:En al die doodgereden katten, konden die 24/7 naar buiten?
Sjips, had ik er nu maar eerder goed over nagedacht...... Ik denk wel dat dit mijn laatste huisdier is
Jellie schreef:Wij wonen vlakbij de snelweg. Mensen die voor ons in t huis woonden hadden een kat en die was zo doodgereden.
Maar buren van ons hebben ook een kat en die gaat al jaren mee..
T ligt er denk ik ook een beetje aan hoe de kat zelf is.
Je kan je kat anders ook nog in een ren doen..
ellenlouise schreef:Nou heb ik zelf het idee dat de meeste katten 's nachts / 's ochtends vroeg overreden worden en dan is ze sowieso binnen. Als het druk is op de weg dan zal ze niet oversteken.