Yoda is een heel speels en sociale hond ondanks zijn leeftijd, Hij gedraagt zich jonger.
Yoda kan met kinderen overweg en andere honden maar NIET met katten! Met mensen in het algemeen is hij super sociaal, Hij kan goed alleen thuis blijven, gaat graag mee in de auto en is goed waaks.
Hieronder de opmerkingen van de eigenaar:
Yoda is een hele lieve, enthousiaste en slimme hond die in januari 2003 vanuit asiel Eindhoven bij ons is gekomen. Hij was gevonden in de stad (mager en vol oude wonden - vastgezeten?). Hij ging op eigen initiatief op ganzen en poezenjacht, wat wij niet zo waardeerden. In 2004 hebben we de Jachthondenzelfopleiding gedaan om zelf de ‘jager’ te spelen. Dit was duidelijk ‘naar de aard van ’t beestje’. Yoda was heel goed in alle apporteer en zoekopdrachten, maar minder met ‘volgen en blijven’, omdat ik niet zo’n competitiemens ben zijn we tot Yoda’s verdriet (denk ik) niet verder gegaan.
Wel werden allerlei apporteerspelletjes favoriet, vooral in het water. Yoda doet niets liever dan werken voor de baas en doet z’n uiterste best om alles goed te doen, waardoor hij wel eens wat onzeker is, zeker nu. Nu er steeds minder tijd is voor lange wandelingen en allerlei spelletjes/opdrachten. Ik denk dat Yoda vrij snel aan een nieuwe baas zal hechten, want wie het meest met hem doet is/wordt zijn beste vriend = baas. Ook al lijkt 10 jaar best oud, Yoda is gezond en heel actief, een echte taaie. Hij wordt zowel los als aan de lijn uitgelaten en loopt ook nog een paar km met de fiets mee en apporteert totdat hij erbij neervalt als je dat zover zou laten komen.
Nu zoek ik een nieuwe beste vriend voor mijn hond, die ook een beste vriend (Yoda) zoekt.
Ik ben nl. gescheiden en moet steeds meer gaan werken. De hond komt te kort en de belasting voor mij wordt te zwaar. We zoeken dus een goede baas, die weet wat honden kunnen en willen zodat we allebei minder gestresst en hopelijk gelukkiger zullen zijn. Yoda kan alleen thuis zijn (4-5 uur) en maakt niks kapot. Yoda doet katten niks als hij onder appel staat (een simpel ‘nee’ is genoeg), maar katten (konijnen) als huisgenoot zijn niet veilig. Met andere honden is Yoda in het begin wat onzeker, als de andere hond niet te dominant is gaat dit na een tijdje over en gaat het goed.
Voor meer informatie over Yoda kunt u mailen via de site www.werkhondenherplaatsing.nl of bellen met 0222 3297129 of 06 46 00 65 90.
ER IS HEEL VEEL SPOED BIJ!
Anders krijgt hij een spuitje en dat verdient ie niet!!!!