Spoed! Kat gratis op te halen in Amersfoort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Spoed! Kat gratis op te halen in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:47

Na gisteren ben ik hem helemaal zat, we zijn al een tijdje bezig met een ander thuis voor hem te vinden, omdat ie naar buiten moet kunnen, wat ie bij ons niet kan. Dit resulteert in het slopen van ons huis. Gisteren gooide ie gewoon een deel van het wandmeubel naar beneden (zware kwaliteit!).

Hier wat gegevens:

Voor onze kater Patser zijn wij dringend op zoek naar een nieuw huis. Hij is samen met zijn vriendje in december bij ons gekomen. Helaas hebben wij momenteel niet de tijd en mogelijkheden om hem de aandacht en verzorging te geven die hij nodig heeft. De vorige eigenaresse moest hem wegdoen vanwege allergie van haar dochtertje. Ze had ons alleen 'vergeten' te vertellen dat Patser blaasgruis heeft. Of ze het wist of niet, dat weten we niet, maar het is wel lastig. Ook hadden beide katten erg veel last van wormen. Hierdoor hebben we veel dierenartskosten moeten maken, terwijl dit niet nodig was geweest. Hij heeft nu een speciaal dieet, zodat hij er geen of weinig last meer van heeft. Bij de vorige eigenaresse kon hij naar buiten en deed dit ook erg graag. Omdat wij op 5 hoog wonen, kan dit bij ons helaas niet, wat we ook erg jammer vinden. Hij moet gewoon naar buiten kunnen, anders sloopt ie je huis en de andere katten, omdat ie gewoon veel te veel energie heeft.

Patser is een superlieve, aanhankelijke kater van 1 jaar jong. Hij is zeer mooi getekend. Hij is niet ingeent, gecastreerd of gechipt, maar wel zeer regelmatig ontwormd en ontvlooid. Afgezien van de blaasgruis is hij een supergezonde kat.

Een eventuele nieuwe eigenaar moet dus voldoende tijd hebben, voldoende financiele middelen om zijn dieet te financieren en heel veel liefde, want dat verdient hij! Ook zouden we graag willen dat hij weer lekker naar buiten kan, anders heeft ie er nog niets aan.

We vragen een bedrag van 25 euro voor het overige voer dat we nog hebben staan (10 kilo is 60 euro), nog ongeveer 5 kilo, zodat we er zeker van zijn dat iemand hem een goed tehuis kan bieden. We komen ook een keer kijken waar hij terecht komt, voordat we besluiten hem aan iemand mee te geven.

Wie kan deze kat nog een kans geven?

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 07:37

Niemand?
Foto's zijn per mail te krijgen bij interesse

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:56

Waarom is hij nog niet gecastreerd? Dat wil nog wel eens helpen in deze gevallen...

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 14:29

Omdat we het eerst zo aan wilden kijken en in het begin was er nog niets aan de hand. Mijn vriend wacht al vanaf februari op zijn uitkering, dus momenteel hebben we er het geld ook niet voor.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:32

Maar dan wordt de kans wel aanzienlijk groter dat je m kan herplaatsen!

1. hij is niet ge-ent/gechipt
2. niet gecastreerd
3. hij heeft probleemgedrag
4. hij heeft blaasgruis.

Denk niet dat er mensen zijn die hier 25 euro voor over hebben! Of het moet wellicht een raskat zijn?

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 14:35

De 25 euro is voor het voer (dieetvoer) dat we nog over hebben.

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:36

De 25 euro is voor het voer, niet de kat. Overigens krijg je daar nog een fikse korting op ook, dus dat lijkt me alleen maar een voordeel.

Wat ik wel tegen de TS wil zeggen is dat castreren zijn gedrag waarschijnlijk wel zal verbeteren. Ik snap dat er geen geld voor is en je nu niet anders kan dan hem weggeven, maar dat is misschien een tip voor de toekomst. Veel succes met herplaatsen!

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 14:39

Het zit ook in de planning om hem te laten castreren, maar op dit moment gaat het gewoon niet.
De reden dat ie niet ingeent is, is dat we daar alleen maar slechte ervaringen mee hebben gehad in het verleden, en pas ook nog.

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:43

Mijn katten zijn ook niet geënt hoor, maar die komen - net als die van jou - ook niet buiten. De dames zijn beide wel gesteriliseerd en gechipped. Bij mij kunnen ze wel naar buiten, maar de ene durft niet (is panisch voor alles wat ze niet kent) en de andere is lichamelijk niet in orde. Ze zitten wel erg graag op het balkon.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:31

Eigenlijk.... vind ik het niet zo vreemd dat hij nu de boel begint te slopen...
Hij is niet gecastreerd, het is voorjaar en hij kan niet naar buiten. Garantie voor een heleboel problemen binnenshuis.

Castratie zou inderdaad waarschijnlijk al de helft van de problemen wegnemen.

Dat dieetvoer heb ikzelf nooit als probleem ervaren (eerste kat was ook een dieetkat), Hill's e.d. van de dierenwinkel kost vrijwel hetzelfde als dieetvoer van de DA. Bovendien gaat onze jongste (1) vreselijk aan de schijterij van Whiskas/Felix

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:11

Wij krijgen Hills van de DA...Is ook goedkoper dan in de DW.

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:16

Ik snapo niet waarom je het beestje niet catreerd?

Vind het zelfs een beetje een zielige gedachte dat je denkt dat je een kater met mooi weer binnen kan houden?

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:22

Zo'n castratie hoeft niet altijd te helpen. Sommige katten zijn nu eenmaal buitendieren. Mijn (ex)kater is precies zo. Als hij niet naar buiten kan sloopt hij de hele boel, en zijn poezenzusje erbij en doet zijn behoefte op de bank. Dit alles deed hij zowel vóór de castratie als erna. Veel energie en erg dominant. (Gelukkig kan hij hier wel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat naar buiten.)

Ik wens je veel succes en hoop dat je een plekje kan vinden.

(Persoonlijk zou ik dat voer als bonus meegeven)

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:26

Citaat:
Zo'n castratie hoeft niet altijd te helpen. Sommige katten zijn nu eenmaal buitendieren. Mijn (ex)kater is precies zo. Als hij niet naar buiten kan sloopt hij de hele boel, en zijn poezenzusje erbij en doet zijn behoefte op de bank. Dit alles deed hij zowel vóór de castratie als erna. Veel energie en erg dominant. (Gelukkig kan hij hier wel van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat naar buiten.)

Dat is waar, maar het kán in veel gevallen wel verlichting bieden.

Maar goed, het is geen aantrekkelijke kat om in huis te nemen. Eigenlijk snap ik niet dat je overgaat tot de aanschaf of overname van een huisdier als je daar niet de financiële middelen voor hebt. Je kán nou eenmaal niet verwachten dat zo'n beest nooit wat mankeerd.

Nu is dit wel een rampenverhaal als ik het zo lees, maar toch...

Maar goed, je hebt idd buiten katten en binnen katten. De mijne worden ook gek van binnenzitten maar kunnen gelukkig rustig naar buiten.

Ik zou vragen om bemiddeling via dierenasiels en artsen.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 12:47

Smystique schreef:
Ik snapo niet waarom je het beestje niet catreerd?

Vind het zelfs een beetje een zielige gedachte dat je denkt dat je een kater met mooi weer binnen kan houden?

Misschien verstandig om het hele bericht te lezen?

Hij kan niet naar buiten, en daarom zoeken we dus een thuis waar hij wel naar buiten kan.
En hij is nog niet gecastreerd omdat we daar momenteel de financiele middelen niet voor hebben.

Staat allemaal al in dit topic!

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 12:48

Smystique schreef:
Citaat:

Dat is waar, maar het kán in veel gevallen wel verlichting bieden.

Maar goed, het is geen aantrekkelijke kat om in huis te nemen. Eigenlijk snap ik niet dat je overgaat tot de aanschaf of overname van een huisdier als je daar niet de financiële middelen voor hebt. Je kán nou eenmaal niet verwachten dat zo'n beest nooit wat mankeerd.

Nu is dit wel een rampenverhaal als ik het zo lees, maar toch...

Maar goed, je hebt idd buiten katten en binnen katten. De mijne worden ook gek van binnenzitten maar kunnen gelukkig rustig naar buiten.

Ik zou vragen om bemiddeling via dierenasiels en artsen.

We hebben hem overgenomen omdat ie anders een spuitje zou krijgen. De eigenaresse wilde hem liever geen leven geven, dan de kans op een rotleven.

Is NIET mijn keuze, maar dit is wel de reden dat ie nu bij ons zit.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:52

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Naar buiten zou echt niet pers hoeven. Kater is nu gefrustreerd, het is voorjaar, en heeft last van zijn hormoontjes. Daarom wil meneer naar buiten. Dus: castratie is hier hoogstwaarschijnlijk de oplossing. En dat kost nog geen 50 pleurie.

Na de castratie zal hij rustiger worden, en zeer waarschijnlijk jullie huis niet meer mollen, en geen behoefte meer hebben om naar buiten te gaan.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 12:54

De DA geeft ons 10 procent kans dat het werkt. We hebben al een deel opzij gelegd voor de castratie, maar we zijn er nog niet. Maar nogmaals, we zoeken een thuis voor hem waar ie WEL naar buiten kan, want dat is gewoon wat ie wil. Ook zonder zijn hormonen ('s winters).

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:57

Neem contact op met de dierenbescherming, die hebben volgens mij een fonds voor de kosten van castratie, etc. Als je als eigenaar hiervoor het geld niet hebt.

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:01

Oké, snap dat je een huisje zoekt waarin hij wél naar buiten kan.

Maar je schetst ook een situatie waarin je een kat overneemt terwijl je niet de financiele middelen daartoe hebt. Nu is dit dan een uitzonderlijk geval, maar als je een huisdier neemt (ook al is het om hem te redden) besef dan goed dat het heel wat kan kosten.

En je hoeft niet zo giftig te reageren hoor, bedoel het niet vervelend.

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 13:06

We hadden die middelen wel, maar mijn vriend zit ineens zonder werk en heeft geen recht op n ww, omdat ie nog 2 uurtjes per week werkt. Dus alles weer opnieuw aanvragen en nu een bijstand. Ik zal idd eens contact opnemen met de DB

Dionnee

Re: Spoed! Kat gratis op te halen in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:06

en naar het asiel brengen?

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 13:09

Moosje schreef:

We hebben hem overgenomen omdat ie anders een spuitje zou krijgen. De eigenaresse wilde hem liever geen leven geven, dan de kans op een rotleven.

Is NIET mijn keuze, maar dit is wel de reden dat ie nu bij ons zit.

Dus...

diandra_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:15

stichting poezebel kan je miss helpen... zou je hun is moeten bellen, ze doen veel voor mensen die bijv geen geld hebben om hun kat te castreren

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 13:18

Zou je het nummer willen pb-en?