Zou een muilkorf hiervoor een oplossing zijn? Ik vind het een beetje sneu (omdat ze ook rent en dan niet meer kan hijgen, denk ik), maar dat overgeven is niet alleen voor haar zielig, maar ook voor mij hartstikke sneu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rosita schreef:Is het overgeven voor jou echt een onoverkomelijk probleem? Voor die hond namelijk wel.... Wanneer je een daadwerkelijke muilKORF neemt en niet zo'n stoffen geval dan kan ze best nog wel hijgen en drinken en hele kleine hapjes poep eten. Wel moet je die korf op een positieve manier aanleren zodat je niet met een zeer depressief hondje komt te zitten.
Maar als het voor jou overkomelijk is (in de tuin laten tot ze uitgekotst is ofzo?) dan zou ik me niet druk maken en de andere kant op kijken.
aj01 schreef:Een slipketting gebruiken als correctiemiddel lijkt me helemaal geen goed plan.
Ketaki schreef:Rosita schreef:Is het overgeven voor jou echt een onoverkomelijk probleem? Voor die hond namelijk wel.... Wanneer je een daadwerkelijke muilKORF neemt en niet zo'n stoffen geval dan kan ze best nog wel hijgen en drinken en hele kleine hapjes poep eten. Wel moet je die korf op een positieve manier aanleren zodat je niet met een zeer depressief hondje komt te zitten.
Maar als het voor jou overkomelijk is (in de tuin laten tot ze uitgekotst is ofzo?) dan zou ik me niet druk maken en de andere kant op kijken.
hier ben ik het niet mee eens.
een muilkorf word gebruikt bij honden die heel agressief zijn tegen andere honden en/of mensen.
je moet gewoon proberen (en vooral doorgaan)
met straffen als die iets van de grond probeert te eten.
desnoods begin je met een beloning en zeg je "nee"
en alleen als jij Ja zegt, krijgt ie een hondensnoepje.
als jij nee zegt en wel wil pakken, klein tikje voor zijn neus met je vinger.
en zo doen wij dat ook bij onze hond.
en hij wacht ook tot hij mag eten.
dus.
Perzik schreef:Als ze weer heel veel gegeten heeft dan kan je haar beter 's avonds geen eten geven. Als ze daar niks heeft gegeten kan je haar wel eten geven, dan weet je hond ow als ik hier nu wat eet krijg ik me eten niet en als ze niks eet krijgt ze het wel.
malie schreef:zoiezo geeeen slipketting gebruiken!! het is ouderwets en er zijn veel betere methodes! Leer de clicker aan, en ga naar een hondenschool dat zeg ik alleen.
ga naast een drol staan met riem om en er naast staan (wel zoveraf dat hij het niet kan pakken) en wachten totdat hij naar jouw kijkt click en wat lekkers!! enzo..kan het zo niet uitleggen een hondenschool wel
en met een slipketting doet hij het niet meer bij ouw in de buurt nee, maar wel wanneer je er niet bent en zo hebt je een angstige hond die misschien niet snap waarom hij gestraft word en zo loopt hij altijd angstig bij jouw en misschien wel bang voor jouw!