3 kleine eendjes gered!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimpjuh

3 kleine eendjes gered!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:05

om maar meteen met de deur in huis te vallen we hebben net een uur geleden 3 kleine eendjes uit de sloot gehaald pal voor ons huis, mijn moeder had ze vanmorgen al zien zwemmen helemaal alleen. ging kijken of ze een moeder zag maar nergens te bekennen, vreemd! maar ze had nog niets tegen mijn gezegt en bleef afwachten totdat we vanavond met de hond gingen lopen en langs de sloot liepen, ik hoorde hard gepiep dus ging kijken en zag ze helemaal alleen toen zei me moeder het ook, ze zei ook dat de hele dag geen moeder te bekennen was maar we gingen nog steeds afwachten want soms is de moeder eten zoeken in een andere sloot enz.(okey ze bleef dan wel lang weg maar dat kan gebeuren),totdat we een uur verder waren en we besloten ze er uit te halen. ik had me visnet al tevoorschijn getoverd en 1 voor 1 haalde we ze er uit. nu zitten ze vredig in een grote verhuisdoos, met een dot hamsternest als nestje voor hun en 2 bakjes water met brood er in, en een hoekje met wat hooi voor de poep en plas, morgen gaat mijn vader (als ze nog leven, want ze kunnen in shock raken en daar aan dood gaan) meteen speciaal voer voor ze halen.

nog even voor de duidelijkheid voor we opmerkingen krijgen van "ahhh, wat zielig!", kleine eendjes zijn heel erg kwetsbaar in de vrije natuur, ook als ze bij de moeder zijn, want als ze in het water zitten kunnen ze gepakt worden door reigers en snoeken maar ook katten, als ze op de kant liggen kunnen ze ook door katten gepakt worden maar dat zal niet snel gebeuren want meestal liggen ze nog wel onder de moeder. maar als ze helemaal alleen zijn kunnen ze EN in het water door snoeken, reigers en katten gepakt worden EN op de kant door reigers en katten dus zijn ze nog kwetsbaarder!

we hebben al vaker eenden opgevoed, die alleen waren (zo was er ook een keer een nestje in januari geboren, daar hebben we er 1 van kunnen redden) ook alleen of iets anders. dus we weten heus wel wat we doen hoor! de eenden gaan ook elke dag een paar uur in bad, wat ze heerlijk vinden en de rest van de dag in de grote verhuisdoos, met een warme lamp er boven..

foto's zal ik nog even plaatsen, ik vind het gewoon altijd zo leuk om weer een paar eendjes te redden, deze 3 maken een goede kans omdat ze niet alleen zijn dus ik denk wel dat ze het redden maar het kan natuurlijk altijd anders lopen..

kusj jaimy en kwik, kwek en kwak

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:07

ahhhhh ja foto's zijn erg welkom. succes van nacht met ze

Boktpony

Re: 3 kleine eendjes gered!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:09

wat leuk joh!!!

tsjah ik vind ook dat je ze beter kunt redden dan aan hun lot over te laten want dan word het zowiezo niks! twijfel niet aan goede bedoelingen enzo maar hebben jullie er genoeg tijd voor? kleine beestjes moeten vaak eten is mijn ervaring...of eten ze al zelf?
heel veel succes en ik wacht op de foto

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:20

Rianneke schreef:
wat leuk joh!!!

tsjah ik vind ook dat je ze beter kunt redden dan aan hun lot over te laten want dan word het zowiezo niks! twijfel niet aan goede bedoelingen enzo maar hebben jullie er genoeg tijd voor? kleine beestjes moeten vaak eten is mijn ervaring...of eten ze al zelf?
heel veel succes en ik wacht op de foto

ja je kunt het beter proberen dan niets doen toch maar we hebben er genoeg tijd voor ik heb morgen een examen van half2 tot half 4, maar mijn zus is vrij dus die houd ze in de tussentijd in de gaten en geeft ze voer

foto;s ben ik nu in mijnalbum aan het uploaden staan er dus zo op

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:21

Helina0611 schreef:
ahhhhh ja foto's zijn erg welkom. succes van nacht met ze

dankje

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:24

waren er maar meer van zulke mensen.

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:25

HIER DE FOTO'S
oh ja verwacht er niet veel van, want wil ze zo veel mogelijk met rust laten dat ze niet in shock raken, als ze er morgen nog zijn en een beetje gewent zijn maak ik wel betere,

hier zaten ze even in me oude hamster kooi, moest even z'n verhuisdoos opzoeken namelijk
de lichtste van de 3:
Afbeelding
de andere 2
Afbeelding

en eenmaal in de verhuisdoos, gingen ze meteen slapen met dit als resultaat
Afbeelding

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:26

ja inderdaad waren er maar meer van dit soort mensen, ik kan me niet voorstellen dat als sommige mensen KLEINE eendjes zo kunnen laten zwemmen vind ik echt heel zielig, ik zou dat nooit kunnen!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:26

Aaahhh!
Wat een dotjes!

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:28

moeten ze geen lamp hebben om ze warm te houden? ik heb ook eens een eendje gevonden midden op de weg in de stromende regen. die heb ik meegenomen en ook water gegeven maar die ging er dan juist inliggen en is doodgegaan, misschien van de kou. hoorde later dat ik er een lamp boven had moeten doen maar toen was ie al dood

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:28

Mijn vriendin had er ooit 1 in een grote teil haar moeder vulde de teil bij maar de warme kraan had net aangestaan,dus het arme beesie kon niet tegen de schroei hitte.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 23-05-06 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:29

jaimpjuh schreef:
ja inderdaad waren er maar meer van dit soort mensen, ik kan me niet voorstellen dat als sommige mensen KLEINE eendjes zo kunnen laten zwemmen vind ik echt heel zielig, ik zou dat nooit kunnen!

Er zijn heel veel mensen die het niet opmerken dat de moeder er niet meer bij is, helaas.

@TS. succes met de pulletjes. Ik hoop dat ze het redden

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 05:48

Wat een scheetjes hè... Ik heb zelf 9 eenden die nu 8 weken oud zijn. Ik heb net de hele verzorging achter de rug Zet ze wel onder een lamp de eerste 2 weken. En zorg dat ze voer krijgen zonder enige medicatie erin. Ze kunnen gerust een hele dag alleen zitten zolang ze maar genoeg eten en water hebben. En vooral water!!
Veel sterkte met het kleine grut e hou ons op de hoogte met foto's, want ze groeien veels te snel

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 08:42

Caballo schreef:
Wat een scheetjes hè... Ik heb zelf 9 eenden die nu 8 weken oud zijn. Ik heb net de hele verzorging achter de rug Zet ze wel onder een lamp de eerste 2 weken. En zorg dat ze voer krijgen zonder enige medicatie erin. Ze kunnen gerust een hele dag alleen zitten zolang ze maar genoeg eten en water hebben. En vooral water!!
Veel sterkte met het kleine grut e hou ons op de hoogte met foto's, want ze groeien veels te snel

haha, ja inderdaad ze groeien heel snel! wat leuk dat jij er 9 heb joh! maar ze staan de hele dag en nacht onder een lamp hoor en we hebben speciaal voer voor ze, weet de naam niet maar er zitten levende maden in heel vies maar hun vinden het geweldig staan te springen als ik het er in wel zetten bij ze water hebben ze ook zat vullen we elke keer weer bij.

ze zijn super goed de nacht door gekomen hebben lekker tegen elkaar aangelegen. en zitten nu in bad, maak daar wel wat foto;s van

verder iedereen bedankt voor zijn of haar reactie

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:48

hoezo in bad???? ja weer foto's lijkt me leuk. houd dit topic in de gaten. veel succes met je examen van daag en natuurlijk met de eendjes

jaimpjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 08:52

Helina0611 schreef:
hoezo in bad???? ja weer foto's lijkt me leuk. houd dit topic in de gaten. veel succes met je examen van daag en natuurlijk met de eendjes

ik doe ze in bad zodat zo toch lekker kunnen blijven zwemmen, wassen enz. want dat water wat ze in der verhuisdoos hebben staan is maar heel ondiep meer voor te drinken snap je?

dankje wel, de eendjes zullen het verder ook wel goed doen denk ik

heb net wat foto's gemaakt, maar maak er wel wat meer, is even wat leuker

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:23

Wat goed van jullie, en wat schattig hoe ze daar liggen!

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:06

heb je al nieuwe foto's ?????? bad foto's lijkt me ook wel leuk

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:50

wat een dotjes op die foto
maar wel fijn dat je er genoeg tijd voor hebt! ik heb in mijn examentijd ook een keer jonge katjes grootgebracht! is ook super om te doen!

en idd wat hier gezegt word goed dat je het gezien hebt! ik zie helaas hier in de buurt weinig jonge eendjes...wel veel paartjes die nog niet broeden maar vind het altijd wel heel leuk om te zien van dat jonge spul! alleen dat ze zo rustig de straat over steken is niet goed ik kijk altijd heel goed uit en rij vrij rustig maar er zijn zat malloten die gewoon doorrijden...

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:25

wat goed dat je ze gered hebt zeg .
lieve beestjes !

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:07

Goed dat je het had gezien echte schatjes

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 09:40

sorry dat ik even niets had geplaats, maar het ging niet helemaal lekker met de eendjes ze zijn ook alle 3 overleden! hoe dat komt weten we niet het leek wel of ze ineens half verlamd waren, ze kregen helemaal stuip trekkingen, en gister ochtend ging de eerste en iets van half 9 de tweede maar de 2de bleef vechten en wou niet gaan! was heel erg naar gezegt! heb hem echt een uur in me handen gehad tot dat die de strijd op gaf! toen was het lichtste eendje nog over, ze was de nacht super door gekomen, om kwart over 5 werd ik wakker en haalde haar uit de doos, ze had het koud dus nam ik er mee naar me bed, toen ging ze in me handen verder slapen tot 10 over 7. ik was wakker en het eendje sliep heerlijk, totdat ze ineens hele rare stuiptrekkingen kreeg en in 2 tellen was ze overleden! echt super zielig! maar goed we hebben er alles aan gedaan wat we konden en meer als dit konden we niet doen!

heeft iemand hier vaker van gehoord? wij hebben dit nog nooit mee gemaakt en weet je wat zo raar was.. ze aten, dronken, sliepen goed en zaten onder de lamp maar zo ineens was het voorbij!

we hebben nog wel foto;s en die zal ik nog wel een keertje plaatsen heb daar nu even geen tijd voor..!

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:45

aah wat zonde dat ze allemaal diid zijn, je hebt je best gedaan!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 22:49

Wat jammer nou. Jullie hebben gedaan wat je kon doen en dan gaan ze toch nog dood. Vette pech. sterkte ermee. Dit is echt niet leuk.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:52

ahhhhh wat zielig. nee ik heb nog nooit vn zo iets gehoort. maar ja ik iheb ook nog nooit een baby eendje op gevoed. sterkte