Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 11:15

Ik weet niet of het hier goed staat anders moet het maar even verplaats worden.
Ik heb een hond van bijna 10 jaar, maar een maandje geleden ongeveer gaf ze steeds over als ze gegeten had, Dat kan dachten we zal wel een griepje zijn dus gaven wij haar bouillon en brood want brokken moest ze niets van weten. na een tijdje ging dat goed en gingen we het weer proberen met brokken dat at ze ook weer. En het leek alsof ze weer beter was, niets was minder waar. volgende morgen lag het er alweer uit 3x. Vorige week zijn we naar de dierenarts geweest en die stelde medicijnen voor om haar maag rustig te houden. We zijn nu bezig met ''zacht'' voer. Brood met zemelen en frolic ze eet het wel maar alles wat ze eet komt er net zo hard weer uit. met het gevolg dat ze steeds magerder wordt ik vind het zo zielig. gaat bijna al een maand zo. en toch zijn we al in die maand 5 of 6x naar de dierenarts geweest maar kon niets vinden, nou is mijn vraag wie heeft dit meer meegemaakt? en wat kan ik hieraan doen zodat ze toch gaat eten maar het er niet uit gooit. Alles wat we doen brood, bouillon,soep, bonzo vlees , vis ze gooit het er net zo hard weer uit. Weten echt geen raad meer..

Hoop dat jullie me kunnen helpen...
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-05-06 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Arethe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:19

wat bij onze hond altijd hielp was gewone gekookte rijst..
en om het wat lekkerder te maken kan je een kippenpoot koken en daar stukjes doorheen doen..

en voer kleine beetjes..
Liever een klein beetje gegeten en binnengehouden dan teveel wat ze er weer uitgooit..
dan kan je des noods na een paar uur weer een klein beetje proberen

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:26

Bij de dierenarts krijg je speciaal "sensitive" voer (lamb&rice, chicken&rice) voor dit soort gevallen. Toen ik mijn kat kreeg was dat het enige wat hij kon verdragen. Zal voor een hond ook wel werken. Niet goedkoop, maar het proberen waard.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:44

Mijn moeder heeft zo'n kat gehad.

Dier gooide ook alles eruit wat erin gegaan was. Op een gegeven moment woog ze nog amper anderhalve kilo. Zij bleek dus anorexia te hebben. Vraag me niet hoe het mogelijk is bij dieren, maar het blijkt te kunnen.

holly

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:46

Brood? Dat is iets wat mijn honden alleen een klein stukje krijgen als het een paar dagen in de koelkast heeft gelegen en dus hard is, anders echt niet hoor. Soep, boullion al helemaal niet.

In de supermarkt heb je in het koelvak hondenhamburgers.
Verschillende smaakjes. Pens en Hart. Pens. Hart enz.
Ik neem dat zo wel eens mee met het idee, ik eet ook niet elke dag aardappelen. Oh zie ze een feestje bouwen als ze alleen het pakje al uit de boodschappen tas zien komen

Per maaltijd 1 hamburger. Wel eerst op een schoteltje leggen op het aanrecht om goed te ontdooien.
Het is trouwens gewoon zacht spul. Wellicht dat eens proberen?
Rond een euro voor 4 hamburgers.

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:50

Naar een andere dierenarts gaan. Ik vind dit ook heel erg zielig hoor. Misschien ziet jullie dierenarts iets over het hoofd. Ik zou echt een keer een andere proberen, want dit is niet goed. Ik zou echt zo snel mogelijk gaan. Er moet iets aan de hand zijn.

Sterkte.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:52

zit er niks geblokkerd dat het eten niet kan zakken, het kan van alles zijn maar dat moeten ze wel goed nakijken.

Carolien007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:57

Onze DA zei bij onze vorige hond ook altijd om hem rijst te geven als ze overgeven. En desnoods met een beete kippenboullion erover om het wat minder drook te maken en een beetje smaak te geven. Of gekookte kipfilet stukjes erdoor doen.

Mayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:02

Ik gaf mijn hond in zulke gevallen ook rijst met kippenboullion er overheen en eventueel verse spezieboontjes.

Tammyvlier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:03

In ieder geval nooit frolic gaan voeren. frolic is kwalitatief een HEEEEL slecht voermerk.
Je hebt van prins en Rodi vers vlees uit de diepvries voer dit een hele week, dit helpt de darmflora te herstellen. Hierna kun je weer proberen met gewone brokken.
Ik werk zelf in een dierenspeciaal zaak.
Voor meer Info PB me maar even

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:07

Probeer wat andere dingen.

Ander voer, ander merk, andere smaak.

En andere dingen als rijst etc. Je moet gewoon een beetje verder kijken. Je moet wel dingen voeren die goed voor ze zijn natuurlijk, maar als het erin blijft is het al een stap in de goede richting toch?

En verder een keer vragen of de dierenarts geen speciaal merk heeft?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:23

wij hebben ook een hond die heel gevoelig is op de maag. Hij is een keer vergiftigd geweest en nu is zijn maagwand aagetast. Wij voeren Hill's in combinatie met Rodi, gaat prima en hij geeft niet meer zo vaak over..

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:24

Idd, als onze hond weer een kotsaanval heeft( hij heeft hele gevoelige darmen oid) rijst, met event. beetje kipfilet, en het rijstwater ook wel geven.

Onze hond kan ook niet tegen gewoon dierenwinkel voer, wij hebben bij de DA speciale brokjes gehaald van ik geloof Royal Canin.Het is niet goedkoop maar hier gaat het vrij goed op.

Zorg ook dat als je uitgaat ze geen gras eet. Hier gaan ze ook van overgeven!!

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:37

Bedankt voor alle reactie's, Zowiezo gaan we kijken naar een andere dierenarts. Frolic zijn we mee gestopt dat gooit ze er toch weer uit. Rijst met kip hebben wij ook geprobeerd klein beetje nog een uur later lag het alweer op de grond. Heb de DA gebeld die bekend staat om goede verzorging van dieren en kan vanmiddag al langskomen voor onderzoek. ben benieuwd wat weet echt geen raad meer met d'r en hoop dat hij me ook een beetje kan vertellen wat er aan de hand is. Laat het jullie wel weten!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:50

heb je wel al foto's laten maken van der darmen enzo?
Hoop dat ie snel weer beter is!!

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 13:03

nee, ik moet vanmiddag om kwart over 2 bij de DA zijn. Hij vroeg allerlei vragen en toen hij vroeg of er diarree bij was en ik ja zei had hij meteen het tijdstip veranderd. ipv 4 uur naar kwart over 2. Volgens hem was dit spoed hij wou me eerder laten komen maar dat kon niet. Ik ben benieuwd wat hij met d'r gaat doen.
Ik hoop ook dat ze snel weer opknapt.

malie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:09

onze hond heeft het ook soms...we zijn toen naar de da geweest en die gaf en 2 prikken en we kregen pillen mee.

zij adviseerde ons om hem gekookte rijst + kip te geven zonder kruiden zout enzo.. en hele kleine beetjes
Bij onze hond helpt het perfect! Na een week was hij weer beter

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:18

LZP > BB

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:03

als ik jou was zou ik toch maar even een echo of foto laten maken van de maag en darmen enz. Kost misschien wat maar waarschijnlijk dat daar meer uit komt.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:12

En hoe is het gegaan bij de dierenarts?

polly2

Re: Hond blijft maar overgeven, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:19

Wat vervelend!
Ik zou als ik jou was sowieso eens bloed laten prikken.
Dit kan eventueel ook duiden op een nierprobleem. Doordat de nieren niet meer optimaal werken blijven er dan gifstoffen in de hond achter die hem misselijk maken en hem het eten er uit doen kotsen.
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Iets met de darmen of de maag. Zeker bij een oudere hond zou ik toch verder kijken en bloed laten prikken. (ik zie dat je weer naar de DA gaat)
Als eht een nierprobleem is, kan dit met medicijnen en speciaal voer opgelost worden. Wij hebben op dit moment een 16 jarige hond met dit probleem en die had dezelfde verschijnselen als jij beschrijft. Nu gaat het weer heel goed met haar door het dieet en de pilletjes die ze krijgt.
Onze dierenarts stelde direct voor bloed te prikken toen ik voor de tweede keer kwam dat de medicatie tegen misselijkheid niet aansloeg.

Normaal gesproken is rijst met kippenbouillon idd goed om te geven aan een misselijke hond. Maar dit lijkt me te ver gaan. Maar dat vond je zelf ook al!

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 15:47

Ik kom net bij de DA vandaan en ze had een maagdarmweg infectie en ze had 39.4 koorts. haar darmen waren zo hard als een opgeblazen fietsband. We hebben nu antibioticakuur gekregen en weer primperan om haar maag rustig te houden en uur voor het eten te geven ook hebben we soort vloeibaar middel gekregen om het braken tegen te gaan en heeft 2 injecties gehad. en speciaal voer.
Verder vond hij dat ze er goed uitzag voor haar leeftijd en een goede conditie heeft anders zag het er niet goed uit. Met dit alles moet het goedkomen. Ben in ieder geval blij dat ik weet wat het is. en ga er alles aandoen om haar weer beter te maken
In ieder geval bedankt voor alle reacties!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:13

veel sterkte!

Druif_01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:54

sjonge, lekker dan dat die andere DA dat niet zag maar fijn dat je nu weet wat het is, en heel veel sterkte ook voor je hond

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 17:03

Ja indd, we hebben ons ingeschreven bij hem waar we net vandaan kwamen en gaan bij die andere weg. Het maakt me echt niet uit wat het moest kosten nu waren we ook ruim 170 kwijt. maar ik heb wel de zekerheid dat ze weer beter wordt en in dit geval speelt geld geen rol bij mij. Ik heb liever dat mn maatje beter wordt dan ik moet gaan afwachten omdat het te duur is dan had ik geen hond moeten nemen ..