oeh! vis gevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

oeh! vis gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 13:29

nou kijk,

ik ging gister mijn vis verschonen.
maar ik kon dat schepnetje nergens vinden, dus ik dacht pak ik hem wel even snel met me hand op om hem in een zakje te doen.
zo te zien was de vis het er niet mee eens en begon te spetteren enzo.
dus vloog die uit me hand. pats op de grond ong. van 1 meter hoog gevallen.
denken jullie dat het pijn doet bij een vis??

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:06

wat denk je zelf? Als jij valt doet het toch ook pijn. Je vis kan dan wel niet auw schreeuwen, maar ik denk dat hij het toch wel heeft gevoeld.

Lotje02

Re: oeh! vis gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:47

Dierenbeul....haha.
Ik denk inderdaad ook dat je vis het wel gevoeld heeft. Maar als hij nog zwemt dan zal het wel goed komen met hem..

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:55

Denk inderdaad dat ie het wel gevoelt heeft (al weet ik niet of vissen pijn voelen? Denk het wel), maar als tie nu weer vrolijk rondzwemt zal het wel meevallen.

Gwennie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:56

Ja, lijkt me wel dat dat pijn doet ookal is het een vis..
Ze zijn niet gevoelloos ofzo

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:56

idd

natuurlijk zal die het wel gevoeld hebben, maar ach, zolang ie nog zwemt

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:57

Ooh zielig.. Volgende keer met een anti-slip-handschoen oppakken hé.. .. Maar denk ook dat het hem pijn heeft gedaan.. Kusje erop en het is weer over..

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 20:38

nee hij zwemt niet echt vrolijk rond?
hij ligt alleen stil
ik hoef hem toch niet naar de dierenarts te brengen he ?

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:08

Grote kans dat hij de val zijn zwemblaas heeft beschadigd en binnen een paar dagen alsnog dood gaat.
En trouwens, waarom moet die vis eruit om te verschonen? Heb je zo'n mini kom voor hem?

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:10

heb je een vissenkom?
dan zwemt geen vis vrolijk rond van de dierenbeschemring mogen die dingen niet meer omdat ze zich niet kunnen orienteren en ze zien de hele tijd zichzelf heel groot en raar...

maar bij mij in de buurt is een hele goede viszaak, als er iets is ren ik daar altijd heen, is er niet iets bij jou in de buurt?

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 10:22

nee geen ronde maar een vierkante

Laverne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:34

Tsja, als ie helemaal niet meer zwemt dan is er iets niet goed.
Ligt ie op zijn zij? Ik zou er even mee naar de dierenspeciaalzaak gaan en anders naar de da. Als je niets doet vind je de vis waarschijnlijk vandaag of morgen dood.

irmaaatje

Re: oeh! vis gevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:18

ja, of dat pijn doet weet niemand!
maar je merkt het vanzelf, leeft hij nu nog steeds!

ik ging ook een keer mijn vissen kom verschoonen, maar ik had hem aardig vol gedaan, en de kom was rond!
dus kwam ik terug in mijn kamer, zag ik nog maar 2 vissen er in zitten. was dus 1 zwanger guppy uit de kom gesprongen en op de grond terecht gekomen, ik stond er zelfs bijna op.
maar die leeft ook nog gewoon, en de jongeguppy's ook dus jah!
het is denk ik gewoon een kwestie van geluk!

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:10

wij verschonen de aquariums *schrijf je het zo goed? * niet echt vaak. Mijn vader zegt dat, dat niet nodig is. Maar ik denk dat een vis het wel voeld hoor als ie valt . Maar het lijkt me op zich wel logisch dat je een vis niet kan vast houden ze glibberen alle kanten op. (tenzij het echt zo een hele grote vis was) . Vind het al heel wat dat je hem überhaupt te pakken kreeg , mij lukt het niet eens met een schep netje, die vissen zijn veelste snel en duiken elke keer onder de stenen enzo .

Hoe is het nu met hem?

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:25

nee hij ligt niet op zijn zij, maar wel gewoon rustig vlak op de grond als ik tegen de bak tikt reageert die niet.

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:26

is ie dan niet dood? Meestal reageeren vissen dan namelijk .

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:28

niet hij is niet dood . hij zit ook gewoon te happen. wacht even hoor even kijken of die eet.

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 20:28

oh er zit leven in hij komt naar boven om te eten

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:36

ilovepebbles schreef:
oh er zit leven in hij komt naar boven om te eten

dan is het goed . Mja het is niet goed dat hij zo licht.. neem ik aan? Zoek het is op op google. Niet echt een aanrader want ik vond er ook nooit wat op toen mijn vis een bult had Of vraag het gewoon in de dierenwinkel of aan de DA . Je hebt speciaale vissen dokters.

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:43

vanwaar de reden dat je de vis eruit haalt tijdens het verschonen? Je beschadigd iedere keer zijn huidslijmvlies zo en in nieuw water zitten voor de vis schadelijke bacteriën dus worden ze eerder ziek.

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:11

Annechien schreef:
vanwaar de reden dat je de vis eruit haalt tijdens het verschonen? Je beschadigd iedere keer zijn huidslijmvlies zo en in nieuw water zitten voor de vis schadelijke bacteriën dus worden ze eerder ziek.

ik kon die schepnetje niet vinden, en toen had ik hem snel met mijn handen gepakt en wou ik hem in een zakje doen.

treffer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:17

Ik haal ook altijd mijn vis eruit met verschonen. Anders krijg ik al het vuile water er niet uit, en de stenen en raampjes niet goed schoon.

Hoe verschonen jullie het aquarium dan, terwijl de vis erin zwemt? Heeft hij op een moment dan niet veel te weinig water om in te zwemmen tijdens het verschonen?

En mijn vis ligt ook wel vaak op z'n buik gewoon in de stenen. Ongeveer een uur lang, elke dag. Heeft hij al van het begin af aan al gedaan, ik denk dat het gewoon slapen/rusten is? Hij leeft nu al 7 jaar dus denk niet dat het kwaad kan.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:45

treffer schreef:
Ik haal ook altijd mijn vis eruit met verschonen. Anders krijg ik al het vuile water er niet uit, en de stenen en raampjes niet goed schoon.

Hoe verschonen jullie het aquarium dan, terwijl de vis erin zwemt? Heeft hij op een moment dan niet veel te weinig water om in te zwemmen tijdens het verschonen?

En mijn vis ligt ook wel vaak op z'n buik gewoon in de stenen. Ongeveer een uur lang, elke dag. Heeft hij al van het begin af aan al gedaan, ik denk dat het gewoon slapen/rusten is? Hij leeft nu al 7 jaar dus denk niet dat het kwaad kan.

Mijn vissen liggen ook vaak tegen de bodem, uitrusten.
Mijn vis was er ook eens uitgesprongen, mijn moeder heeft hem gered maar twee dagen later was ie dood.
Een vis van me broer was er ook uit gesprongen, die hebben we er terug ingedaan en leeft nog steeds.

Ik haal ook altijd mijn vissen uit de kom als ik ga verschonen, mijn broer niet want die mag maar de helft van het water eruit halen en hij heeft een zuurstog pompje.

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:47

Vissen hebben toch maar een geheugen van 1 seconde?? Dan istie t allang vergeten

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:48

En, leeft ie nog steeds ?