Help?! Hond bijt alles kapot bij onze afwezigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

schattebol

Help?! Hond bijt alles kapot bij onze afwezigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:13

Ik zit echt mijn mijn handen in het hoofd.
Heb vorige zomer een pupje ( vondeling) meegebracht van Sardinie. Samen met met Jack leeft ze nu bij ons. De pup-manieren ( in huis plassen enzo) zijn compleet weggegaan. En eigenlijk is het een hele lieve, aanhankelijke en trouwe hond. Altijd opgewekt, tevreden en klaar voor een spelletje. Ze speelt dat dag en nacht met onze jack ( die daar niet altijd tevreden met is , zij is 8)

Maar nu de laatste tijd, als we weg zijn, springt ze op onze eettafel ( de honden zitten in de gesloten keuken als wij weg zijn) en neemt er alles van af en bijt alles kapot. Ook het gerief in de living dat mijn dochter laat slingeren ( en ze is even alleen ) moet er aan geloven. Mijn man krijgt hoelanger een echte haat op haar. Tot op heden heb ik hem altijd kunnen overtuigen dat het eigenlijk nog een jong beestje is en dat wij zelf consequent moeten zijn en dus de tafel steeds leeg moeten maken voor we weggaan, zodat ze niets kan kapot bijten....

Nu vandaag na een leuke dag op stap met ons gezin kwamen we thuis en heeft ze dus een manier gevonden om op het aanrecht te geraken of toch omhoog te springen en dingen eraf te grijpen en kapot te bijten....

Sorry voor het lange verhaal, maar ben echt ten einde raad. Heb constant ruzie met mijn man omdat ik haar verdedig. Maar eigenlijk weet ik wel dat hij gelijk heeft.

Weet er iemand wat ik hier mee moet beginnen of wat kan ik hier tegen doen? please

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:15

Pootjes afhakken?

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:18

Bench aanschaffen..

En rustig opbouwen, steeds 1 minuutje weg, zodat ze ook de kans niet heeft om wat te slopen?

Roep maar wat hoor

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:18

waarom laat je haar niet wennen aan een bench? die is voor je jack ook wel lekker, omdat zij dan ook even rust heeft. bouw de tijd dat je je pup in de bench doet wel heel langzaam op, steeds tien minuutjes erbij. Zo leert de hond dat het zijn vaste plekje is.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:20

Inderdaad de bench. Heb je afleiding voor haar als je weggaat? Gevulde kong ofzo..

En hoe ga je weg?

jokeomar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:21

Tja, enige oplossing is een bench. Zorg dat dat zijn vertrouwde plek wordt. Dus wel opbouwen en vooral belonen als hij er braaf in gaat(en blijft)

Steef_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:22

mijn hondje beet vroeger ook alles kapot maar als je haar gewoon elke keer straft gaat het vanzelf over
ze is het nu helemaal verleert

schattebol

Re: Help?! Hond bijt alles kapot bij onze afwezigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:30

@ stefke 1012

Hoe heb je haar dan bestraft? Ik zie het nooit gebeuren. Ik zie de ravage steeds als ik thuis kom.

Is he tniet zo dat je als je hond het al gedaan heeft en jij het niet ziet dat je hem er dan ook niet voor kan straffen, want dan snapt hij niet waarom hij gestraft wordt.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:31

Klopt mensen denken dat de hond het wel doorheeft (staartje tussen de pootjes, piepen) maar het hondje weet alleen dat jij op dat moment boos bent.

Maar nogmaals, hoe verlaat je haar? (Ben me aan t verdiepen in Amichien Bonding, heb je dat wel eens gelezen? Echt een aanrader!)

Steef_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:34

wij strafte haar door het voorwerp te laten zien en haar met haar neusje er tege te duwen en eens flink zwaar te praten van en dat mag niet he he he ! en het heeft gewerkt

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:36

Nou dat raad ik dus af..

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:38

@ pam

Wel eigenlijk meestal als volgt. Ik laat ze buiten en zeg: kom meisjes, ga nog eens plassen, want ik moet even weg. Dan komen ze terug binnen zeg ze in hun mandje te gaan en zeg te dan gedag en tot straks... klinkt misschien raar. MAar zo is het meestal.

S avonds hetzelfde ritueel maar daar eigenlijk altijd: maar dan zeg ik slaapwel. En het rare is s nachts gebeurt dit raar of zelden. Enkel als we eens extreem uitslapen.

Ik denk dus dat het van pure verveling is....

Steef_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:40

waarom raat je dat af dan doe je haar geen pijn en ze begrijpen het je moet gewoon duidelijk zeggen dat dat niet mag door het voorwerp le laten zien

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:42

Bench!! mijn rottweiler van 8 mnd vreet ook alles kapot.
Als ie straks uit de bench gaat spuit ik mijn meubels in met vloeibare (doorzichtige) Kribbox.

De herder van mijn schoonouders vrat zelfs de lambrisering van de muur. Zij waren ook ten einde raad, maar omdat ie als waak hond door het huis moest lopen, was een bench geen optie.
We hebben toen alles met kribbox gespoten en hij heeft het nog 1x geprobeerd, maar gelijk weer alles met kribbox ingespoten en hij heeft het nooit meer gedaan. Al 7 jaar niet meer.

Kribbox kan je bij een ruiterzaak halen of bij divoza bestellen.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:44

Stefke, een hond legt echt geen link tussen haar actie van een uur geleden en het feit dat jij een kapotte schoen onder dr snufferd douwt. Dat snappen ze niet. Een hond heeft een hele andere denkwijze, het enige wat ze zien is dat jij over je toeren raakt om/met iets. Je hebt mazzel gehad, dikke kans dat je hond anders bang wordt.

Schattebol ik ga even een stukje typen duurt een tijdje maar je krijgt zo reactie Als ik mazzel heb vind ik t op internet en anders moet ik t even overtypen

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:46

Ik denk, weet het echt niet zeker, dat jouw hond aan verlatingsangst lijdt. Je kunt naar mijn mening het beste profesionele hulp inroepen anders wordt het alleen maar erger, vraag eens na bij de DA.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:48

Gewoon een bench aanschaffen.
Mijn hond is al bijna 3 en heeft die bench nog steeds voor s`nachts dan alleen.
Maar als je eigenwijs wilt doen zelf weten maar bijna iedereen zegt bench.

schattebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:55

xxxvagoxxx schreef:
Maar als je eigenwijs wilt doen zelf weten maar bijna iedereen zegt bench.

Ik wil niet eigenwijs doen. Ik ben gewoon hulp aan het vragen en ieders mening. En wie zegt dat ik een bench niet opteer. Ik kan toch maar info vragen... dat kan toch geen kwaad.

En bench vind ik alleen zo een lomp lelijk ding in huis... En waarschijnlijk zijn er ook andere manieren om dit kwaal op te lossen.
En misschien ga ik uiteindelijk toch nog naar een bench... WIE WEET... dan zal ik aan jou denken ( dat jij het me aangeraden hebt )

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:56

Stukje van Jan Fennell gaat over een hondje Bruce, die gek is op zijn baasje en haar op de voet volgt door huis. Als zij niet thuis was ging hij door het dolle heen, greep elk kleding stuk, beet zelfs bijna door de muur heen etc. En de methode Amichien Bonding wordt hier gebruikt om het af te leren.
Denk trouwens niet dat ik t kan overtypen heel verhaal.

Draait er op neer dat JIJ de roedelleider bent. Onder andere door elke keer gedag te zeggen, benadruk je iets.

Citaat:
Om te beginnen legde ik haar uit dat de manier waarop zij het huis verliet Bruce enorm opwond. Het ritueel dat zij steevast doorliep, bevestigde zijn status als leider van hun kleine roedel. Omdat hij het ritueel kon voorspellen, anticipeerde hij op wat ging komen.

Ik raad je in ieder geval aan om 'De vrouw die naar honden luistert' de kopen of te lenen, en je in die methode te verdiepen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:23

toch maar echt een bench aanschaffen. Wat wil je nou een lelijk ding in je kamer of dure spullen die kapot worden gemaakt.

en dat bestraffen als je terug komt heeft geen zin want honden weten dan niet goed waar je ze voor bestraft,

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:24

Helaas zijn er altijd mensen die denken dat dat wel zo is

Amandavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:26

Een bench gaat dit zeker ook niet oplossen, dat weet ik nu al. De hond sloopt alleen maar als zei weg zijn, dat wijst op iets anders dan een bench lijkt mij zo. Maar ik kan het zeker fout hebben, ben geen expert maar ik denk toch dat een bench hier niet het antwoord is.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:29

Onzin....een hond moet als een hond behandeld worden. Nog effe en ze moet met dr hond naar de psychiater

Gewoon een bench. Hij kan dan niks slopen...opgelost

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:31

Totdat hij uit frustratie de bench sloopt.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:32

Door ijzer?? is het een leeuw dan?
hij kan echt zijn bench niet kapot bijten.