Heb vorige zomer een pupje ( vondeling) meegebracht van Sardinie. Samen met met Jack leeft ze nu bij ons. De pup-manieren ( in huis plassen enzo) zijn compleet weggegaan. En eigenlijk is het een hele lieve, aanhankelijke en trouwe hond. Altijd opgewekt, tevreden en klaar voor een spelletje. Ze speelt dat dag en nacht met onze jack ( die daar niet altijd tevreden met is , zij is 8)
Maar nu de laatste tijd, als we weg zijn, springt ze op onze eettafel ( de honden zitten in de gesloten keuken als wij weg zijn) en neemt er alles van af en bijt alles kapot. Ook het gerief in de living dat mijn dochter laat slingeren ( en ze is even alleen ) moet er aan geloven. Mijn man krijgt hoelanger een echte haat op haar. Tot op heden heb ik hem altijd kunnen overtuigen dat het eigenlijk nog een jong beestje is en dat wij zelf consequent moeten zijn en dus de tafel steeds leeg moeten maken voor we weggaan, zodat ze niets kan kapot bijten....
Nu vandaag na een leuke dag op stap met ons gezin kwamen we thuis en heeft ze dus een manier gevonden om op het aanrecht te geraken of toch omhoog te springen en dingen eraf te grijpen en kapot te bijten....
Sorry voor het lange verhaal, maar ben echt ten einde raad. Heb constant ruzie met mijn man omdat ik haar verdedig. Maar eigenlijk weet ik wel dat hij gelijk heeft.
Weet er iemand wat ik hier mee moet beginnen of wat kan ik hier tegen doen? please