poes net gesterriliseerd...wat een eikel van een DA!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

poes net gesterriliseerd...wat een eikel van een DA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:10

Ik heb wat rondgebeld met dierenartsen en bij ons om de hoek ligt er een. Een tante van mijn vriend heeft hier altijd haar poezen laten sterriliseren en dat ging goed.
Ik heb gebeld voor een afspraak.
De man klonk erg chagerijnig, dus ik begon al meteen te twijfelen, maar ik dacht meteen: hij zal wel net met een beestje bezig geweest zijn.

Ik haar dus vanmorgen gebracht, ik mocht bij het prikje blijven en toen werd ik de deur uitgekeken. Hij vertelde niet eens wat hij ging doen!
Op het moment dat ik in de auto zat, kwamen de eerste ranen. Hoe had ik haar bij zo'n bullebak achter kunnen laten. Ik voelde me de hele morgen slecht en ben haar net gaan ophalen.
Hij zei ik heb wat dingen ogeschreven om mzelf vrij te pleiten:

1. Van mij hoeft ze geen kraagje om, want dat is zielig, maar als ze aan de wond gaat likken dan gaat deze open en zul je weer datzelfde bedrag moeten betalen om haar weer te dichten, maar eigenlijk is het kapje zielig. (dus ik denk ja dan laat t maar)

2. Als je kat gaat snotteren zeg ik: had je haar maar ptijd moeten inenten. Ik ben dat niet schuld.

Ik kreeg een zakje in mijn handen geduwd met 2 pilletjes die ik donderdag pas moest gaan geven. En dat was het

Hij vertelde niks ver voer en water enz. Ik was zo beduusd en overdonderd dat ik stamelend dankjewel zei e naar buiten ben gelopen. Ik heb nu net een potje gehuild, hoe ik zo stom had kunnen zijn om haar aan hem over te laten.
Ik heb net het een en ander op google gelezen over de nazorg.
Ik oel me echt een slecht baasje

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:13

ik kan me je gevoel voorstellen ja, maar je bent geen slecht baasje. Als je dat zou zijn zou je je er niet rot over voelen tenslotte!
heb je geen vaste dierenarts? eentje waar je je goed bij voelt en waar je voor alle basisentingen e.d. naar toe kan?

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:15

Nee nog niet echt. We zijn nog zoekende...maar deze wordt het in ieder geval niet!

Vickelientje

Re: poes net gesterriliseerd...wat een eikel van een DA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:05

Even vooropgesteld: jij bent geen slecht baasje! Alleen al het feit dat je dit zo moeilijk vond, getuigt daarvan

Verder kan ik vanuit mijn eigen werk (als dierenartsassistent) zeggen:
*een kraagje is soms gewoon nodig. Ze vinden het vaak even eng en het ziet er zielig uit, maar als ze de hechtinger eruit likken, ben je nog veel verder van huis....en dat vind ik veel zieliger dan een paar dagen zo'n kraagje.

*Goed van je dat je wat dingen over nazorg hebt opgezocht. Mensen gaan bij ons altijd de deur uit met een nazorgverhaal en ze kunnen altijd bellen met vragen. Als hier geen ruimte voor is, vind ik dat grof schandalig...kan niet anders zeggen.

Ik hoop dat je een andere fijne, goeie dierenarts vind en dat je hiermee niet het vertrouwen in alle dierenartsen kwijt bent

Ik weet trouwens niet of je kat überhaupt geënt was, maar dit is wel aan te raden. Daar voorkom je een hoop ellende mee en dan wordt ze meteen iig 1x perjaar even nagekeken.

nou, sterkte met alles. Komt vast goed

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:18

Dat is inderdaad geen erg vriendelijke behandeling nee. Maarja, dat kon je vantevoren ook niet weten.

Sterkte nog met je poes en succes met het vinden van een geschikte dierenarts.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:24

Mijn katertje is een half jaar geleden gecastreerd en ik had verder helemaal geen nazorg. daarbij had ik geluk dat hij nooit heeft gelikt aan het wondje. Toen hij thuis kwam, was het alsof hij nooit weg was geweest, ik heb er verder ook niets meer aan gedaan.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:30

je bent geen slecht baasje hoor, normaal dat je dit soort gevoelens heb als je om je dieren geeft
Maar ik neem aan dat je voortaan niet meer naar deze DA gaat?
Toen je de poes ging ophalen heb je hem toen duidelijk gevraagd waarom ie zo naar tegen je deed?

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:58

wat raar dat de da je niet beter heeft verteld over de voorzorg. aan de andere kant waarom heb je het niet gewoon aan hem gevraagd? kan je niet nog naar die praktijk bellen?

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 18:25

cissy schreef:
Maar ik neem aan dat je voortaan niet meer naar deze DA gaat?
Toen je de poes ging ophalen heb je hem toen duidelijk gevraagd waarom ie zo naar tegen je deed?

Never nooit meer naar hem. Ik heb met mensen hier uit de buurt gepraat en hij staat erom bekend, maar wel dat ie kundig is in zijn werk.
Bij zijn werk hoort toch ook voor en nazorg zei ik toen meteen?

Hij was geënt bij een dierenarts maar die staat erom bekend super duur te zijn, maar ja liver dat en goede zorg, dan goedkoop en dit!

loveluuk schreef:
wat raar dat de da je niet beter heeft verteld over de voorzorg. aan de andere kant waarom heb je het niet gewoon aan hem gevraagd? kan je niet nog naar die praktijk bellen?

Omdat ik met mijn mond vol tanden stond. Ik ben iemand die dicht klapt op zo'n moment en als ik dan in de auto zit of thuis ben kan ik helemaal uitflippen hahaha, dan zou ik hem zelfs kunnen killen Maar vriendlief is nu hier, misschien dat hij de telefoon dalijk pakt en hem eens de waarheid verteld hahah.

Het gaat weer wat beter met haar, ze is weer een beetje bij kennis.
Ze is wel heel zielig maar we geven haar alle aandacht die ze vraagt. ze heeft de hele dag bij me gelegen met een dekentje, ik heb net bijna 10 minuten geplast (oke beetje overdreven, maar toch), omdat ik haar niet wilde verplaatsen en mijn eigen plasje opgehouden heb hahaha.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:13

nou, slecht baasje ben je zeker niet! anders had je ook niets opgezocht voor de nazorg!!

mijn katertje word deze week gecastreerd! owjee, hopen dat dit wel een goede dierenarts is!!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:18

wat een ontzettende eikel.

1. een kraagje is helemaal niet zielig, zit er maar een paar dagen om en als de wond open gaat ben je verder van huis.

2. heeft hij met vuile fikken in haar zitten rommelen ofzo?? beetje rare opmerking 'als ze gaat snotteren'. in principe had je je katje wel in moetn laten enten, maar als hij hygienisch werkt zal ze daar niet ziek van worden. Ik zou het wel zsm alsnog doen (wanneer ze weer aangesterkt is) maar natuurlijk niet bij hem.

verder siert het je alleen maar hoe je reageert, want je hebt het beste met je dier voor. Ik voelde me ook enorm schuldig toen ik mijn kat liet sterriliseren, vooral toen ik haar op kwam halen en vond een klein mottig hoopje met overal pieken, natte plekken en bloedvlekken in een kooitje wat me met onbegrijpende huiloogjes aan zat te kijken
zij heeft gelukkig naderhand nergens last van gehad, was al snel weer de oude. Je kunt haar het beste even met rust laten, zorg dat ze een lekker zacht plekje heeft om te liggen, en geef haar wat lekkers. (ik had zo'n blikje sheba voor haar gehaald haha).

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 21:28

Ik ben het helemaal met de rest eens...je doet erg je best...Ik ben ook iemand die dichtklap en dus met mijn b*k vol tanden sta...Gelukkig heb ik wel een goede dierenarts maar toch...

Mijn dierenarts adviseerde (castratie poes en operatie kater) om een grote sok bij de kat aan te trekken...gaatjes in knippen en hup eromheen...Het was niet nodig hoor...gelukkig...
Mijn poes probeerde na 1,5 uur thuis te zijn alweer op de vensterbank te springen...terwijl dat toch echt niet mocht...

Sterkte met de poes...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:24

Ik ben ook DA- assisistente (nog in opleiding) en ik vind het schandalig hoe die man met jou als klant omgaat.
Dat kan gewoon niet en als ik jou was zou ik teruggaan en hem erop aanspreken...

Bij het werk dat een dierenarts doet hoort ook een goede communicatie tov de klant wat betreft de nazorg etc!
Heeft hij je wel vantevoren verteld dat je kat nuchter moest blijven?
Omdat je zei dat hij verder niets had verteld over de ingreep..
Verder doen we bij mijn stagepraktijk altijd een (gratis!) nacontrole na een week, en mensen kunnen ons altijd bellen voor advies, en zo hoort het ook!!

Een kraagje is niet altijd nodig, mijn stage dierenarts hecht onderhuids en daarom geven wij geen kraagjes mee, omdat ze er eigenlijk nooit aankomen.
Wel is het slim om je poes de eerste dagen binnen te houden en om haar niet te laten springen, en hou de wond goed in de gaten, wordt ze sloom of gaat de wond er anders uitzien, dan even naar de DA voor advies (desnoods een andere DA.)

Over het inenten, dat is eigen keus (wel verstandig natuurlijk) maar een DA mag hier nooit bot over gaan doen tegen jou.
Als ik jou was zou ik voortaan mooi een andere DA opzoeken, deze man is geen klanten waard als ik dat zo hoor.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:35

Die poes moet zo wie zo een kraagje om hoe zielig dat het ook is en dat is maar een paar daagjes dat ze die kraag om moet.
En nou vraag ik mij af of onze poes die we nou hebben 7 jaar geleden wel een kraagje om heeft gehad.
Onze 2 vorige katten hebben wel een kraagje om gehad dat weet ik wel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:17

ik heb mijn poezen laten stereliseren en die hebben nooit een kraagje om gehad.
volgens mij doen ze dat alleen als er een vermoeden bestaat dat de peos te veel aan de wond gaat likken.

de mijne hadden oplosbare hechtingen en ik hoefde niet voor na controle te komen.

op zich genest het heel snel bij poezen, alleen springen moeten ze eigenlijk niet doen en houd ze een paar dagen binnen.

en inderdaad,wat een botte man, ik zou een andere arts zoeken

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:19

Goof schreef:
Mijn katertje is een half jaar geleden gecastreerd en ik had verder helemaal geen nazorg. daarbij had ik geluk dat hij nooit heeft gelikt aan het wondje. Toen hij thuis kwam, was het alsof hij nooit weg was geweest, ik heb er verder ook niets meer aan gedaan.

De ingreep is bij een kater een stuk kleinder dan bij een poes Er zitten ook wel risisco's aan hoor, maar bij een poes is het echte en buikoperatie en moeten er hechtingen op... het geeft tijdens en na de operatie altijd wat meer risico's. (hoewel ik eigenlijk nog niet heb meegemaakt dat het echt helemaal fout ging...)

Marye78 schreef:
2. heeft hij met vuile fikken in haar zitten rommelen ofzo?? beetje rare opmerking 'als ze gaat snotteren'. in principe had je je katje wel in moetn laten enten, maar als hij hygienisch werkt zal ze daar niet ziek van worden.

Dit snotteren heeft niks met de hygiene te maken! Wanneer een dier niet is ingeënt, kan het bv niesziekt onder de leden hebben. Tijdens een narcose daalt de weerstand altijd, dus kan die niesziekte de kop opsteken. Daarom worden de niet- spoedoperaties alleen bij dieren gedaan die gezond zijn en dus het liefst geënt (maar dit is nooit te verplichten uiteraard!)

@LilyLuna; idd onderhuids hechten is het mooist. Hoewel wij er wel altijd bij vertellen dat ze er niet teveel aan mogen likken. Sommige dieren (waaronder mijn hond) gaan heel erg aan de wond likken en door die irritatie..nog meer likken.. kun je wel een infectie krijgen. Dus heel af en toe gaat er voor de zekerheid een kapje mee.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 10:54

Ja daar zeggen jullie zoiets. ik neem aan dat ze oplosbare hechtingen heeft., maar dit weet ik dus niet dus dalijk weer ff bellen.

Gisteravond bleef ze likken aan het wondje. Ik heb toen die oude sok geprobeerd wat hier genoemd is, maar datliet ze niet toe (logisch niet alles deed haar pijn).
Ik ben toen die DA blijven bellen (het was al 10 uur.
Ik heb de telefoon 8x helemaal laten uitrinkelen, toenie geergerd oppakte.
Ik zeg: goedeavond sorry dat ik zo laat nog bel, maarvanmorgen is mijn poes bij u gesterrliliseerd en ik denk toch dat we een kreaagje nodig hebben, want ik vertrouw dat niet voor de nacht. Hij heel chagerijnig: Ik werk alleen overdag, ik zo ja das dan vervelend. Maar wat moeten we nu? Met een hoop gekreun zei die dan kom dat rotding maar halen dan, het kost je wel 6 euro extra hahahahha.
Ik ben het gaan halen, we hebben het omgedaan ik heb vriendlief gekust en ben op een matras in de katenkamer gaan slapen. (ze heeft een grote speelkamer voor haar alleen. Ze liep eerst overal tegenaan, maar nu gaat het goed. Ze heeft net voor het eerst weer wat gegeten en gedronken (dat had ze gister ook al) en ze heeft inmiddles al 2x gelast

Ben trots op mijn meisje

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 10:59

Marye78 schreef:

1. een kraagje is helemaal niet zielig, zit er maar een paar dagen om en als de wond open gaat ben je verder van huis.

2. heeft hij met vuile fikken in haar zitten rommelen ofzo?? beetje rare opmerking 'als ze gaat snotteren'. in principe had je je katje wel in moetn laten enten, maar als hij hygienisch werkt zal ze daar niet ziek van worden. Ik zou het wel zsm alsnog doen (wanneer ze weer aangesterkt is) maar natuurlijk niet bij hem.

verder siert het je alleen maar hoe je reageert, want je hebt het beste met je dier voor. Ik voelde me ook enorm schuldig toen ik mijn kat liet sterriliseren, vooral toen ik haar op kwam halen en vond een klein mottig hoopje met overal pieken, natte plekken en bloedvlekken in een kooitje wat me met onbegrijpende huiloogjes aan zat te kijken
zij heeft gelukkig naderhand nergens last van gehad, was al snel weer de oude. Je kunt haar het beste even met rust laten, zorg dat ze een lekker zacht plekje heeft om te liggen, en geef haar wat lekkers. (ik had zo'n blikje sheba voor haar gehaald haha).

De behandelbank schrok ik al van: daar zaten gewoon nog bloedresten aan....Die kun je toch wel verwijderen? Maar ik vertrouw de mensen hier in de omgeving erop dat hij kundg is, alleen zijn sociale vaardigheden nog niet zo onder de knie heeft

Verder heb ik vor haar: kattenmelk gehaald, lekkere whiskas in gelei, maar geef het maar beetje bij beetje. Ben bang als ik te snel en teveel geef dat het er weer uit komt. Ze had tenslotte een lege maag.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:40

Ik weet niet wat ik lees! Echt schande dat dit soort dierenartsen gewoon nog praktiserend zijn in een land als Nederland!
Als dierenarts werk je nl gewoon 24/7 en moet je gewoon na operatie je tafel en spullen schoonmaken en ontsmetten.

Nou...je weet iig dat je daar niet meer naar toe hoeft te gaan dan

Over die hechtingen >> als je ze ziet zitten aan de buitenkant, kun je ze er het best 10dgn na de operatie uit laten halen (mss bij andere dierenarts?). Ook al is het draad oplosbaar, als het huidhechtingen zijn, kan het toch soms voor irritatie en langzamere wondgenezing zorgen.
Knuffel voor je kat!

unfearlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:28

haaij!

ten 1e ben jij geen slecht baasje!! als je daar zo rot over voelt dn is dat het 1e en het 2e je ziet dat er ook mensen zijn die de dieren slecht behandelen zoals die dierenarts (heb ik ervan begrpen) ik dnek dat jij eerder een goed baasje bent:)

en en 2e ik kan je verder niet helpen ik heb geen poes dus ik ga geen dingen zeggen waar ik geen verstand vane heb.
ik heb wel mijn hond laten stiraliceren en wij hebben hem gewoon lkker laten slapen met een deketje over hem heen en ze is er goed van af gekomen:)

veel stertke en sucses:D

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:55

ikke24 schreef:
Met een hoop gekreun zei die dan kom dat rotding maar halen dan, het kost je wel 6 euro extra hahahahha.

Meen je dat nou??! ging hij ook lachen??

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:33

nee dat lachen is meer een aangewende van mij met typen. Ik zet dat echt vaak erachter, hahaha <-- see?
Maar de rest heeft ie wel gezegd jah.

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:35

Trouwens, dank jullie wel voor de lieve reacties. ik voelde me echt een slecht baasje, omda ik van tevroen al twijfels had en toch gewoon gegaan ben. Toen ik in de auto zat dacht ik: zou ik m door hem willen laten behandelen en toen dacht ik meteen NEE. Dus vandaar het slechte gevoel en dat ik gehuild heb. Ze is nu zo lief ze wil aleeen maar bij mij zijn, als ik zit of lig komt ze bij me. Dus zij laat ook wel merken dat ze me toch nog wel lief vind.
Ik ben echt hartstikke verliefd op dat beestje, zeker u ze zo zielig is hahha.

haflingertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:02

Wat vreselijk moet jij je gevoeld hebben.
ik heb phoebe (poes) pas geleden ook laten helpen.
Gelukkig was het een hele aardige dierenarts maar om haar alleen al achter te laten op een vreemde plek voelde heel vreemd, en als je dan ook nog het idee hebt dat het een "vreemde vent"is dan zou ik ook helemaal gek worden...
Ik heb phoebe wel met kapje laten lopen de eerste paar dagen (alleen als ik zelf er niet was) dan weet je zeker dat alles goed gaat en ze weten prima met dat ding om te gaan!

Geef haar maar een knuffel van mij

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 07:40

Heb hoop gesteriliseerde katten meegemaakt, maar ze hebben nog nooit een kraagje gehad hoor Dus misschien dat je daar meer een drama van maakt dan nodig is......
Ik zou je er niet zoveel van aantrekken...... hij is niet vriendelijk tegen jou, maar dat zegt niet dat hij je kat slecht behandeld.