ik zit op het raayland college in venray en zit op landbouw,mijn examenjaar.
nu hebben wij een tijdje terug te horen gekregen dat landbouw alleen nog voor praktijk leerlingen is.
dus voor de rest stopt het.
vorige week vertelden ze ons dat ze van het gebouwtje waar onze dieren staan 2 lokalen willen maken,dus de dieren worden in de kas gedumpt.
daar zijn wij het niet mee eens want op een goede zomerdag kan het tussen 30 en 40 graden worden.
wij hebben onze school daarop gewezen maar ze blijven doorplannen.
er zijn zelfs al ondernemers geweest.
het interesseert ze helemaal niks dat de dieren daar dood gaan,

toen wij het verzoek indienden om dan in elk geval een mechanisch ventilatie systeem te krijgen zeiden ze dat dat niet nodig was en bovendien te duur.

we zijn echt boos nu en proberen op alle mogelijke manieren het plan te belemmeren.
2 jaar hebben we voor onze dieren gezorgd en sommigen hebben we zelfs geboren zien worden,we laten ze dus niet zomaar doodgaan.
het gaat om de volgende dieren.
-konijnen
-cavia,s
-ratten
-allerlei soorten vogels
-muizen
-chinchilla,s(leven hoog in de andesgebergte dus de kou en vermoedelijk gaan zij als eersten dood)
-gerbils
-degoe,s
-hamsters.
we willen dit verhaal aan zo veel mogelijk mensen kwijt zodat we hulp krijgen.
we hebben hart van nederland al gemaild maar zolang meer mensen het niet doen willen ze niks uitzenden.
ook gaan we de dierenbescherming bellen vanwege het feit dat dieren echt niet in een kas horen.
ik meende zelfs dat er een wet voor was maar dat weet ik niet zeker....
bedankt voor het lezen van het verhaal,ik hoop dat meer mensen kunnen helpen door brieven te sturen ofzo naar de directie van de school.
ik ben echt blij dat ik er bijna weg ben,dan ga ik tenminste naar een fatsoenlijke school waar ze wel om dieren geven...