Lief lief poesje...als je nu niet komt maak ik bami van je!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke24

Lief lief poesje...als je nu niet komt maak ik bami van je!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 13:30

Grrr sorry de titel is even frustratie.

Misschien moet dit wel bij BB, maar ik weet het niet zeker.
We hebben een moeilijk opvoedbare poes.
Ze luisterd niet, doet ale dingen die ze niet mag terwijl ze dondersgoed weet wat wel/niet mag, we zijn altijd hee erg consequent geweest en je ziet aan haar dat ze iets aan het uitspoken is.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Leuk vind ik het zeker niet, het si dat mijn vriend haar wil houden, maar als het aan mij ligt gaat ze weg.
Ik werk op een ZMOK school en als ik thuis kom kan ik met de poes aan de slag.
Sorry moest het ff kwijt.
Tips? Lotgenoten? hahah
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 28-04-06 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: hoofdletters uit titel gehaald

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:38

Is poeslief niet in een uitprobeerperiode?

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:41

Ik ben momenteel twee weken aan het oppassen op twee katten, en die ene vind mij ook duidelijk niet aardig .
Als ik hem te pakken zou kunnen krijgen had ik er ook bami van gemaakt .

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:42

Is het niet gewoon een grapje? Die van ons breekt ook altijd het huis af (aan de bank stoelen en kasten zijn nagels scherpen, op het keukenaanrecht en hij raced als een gek door het huis), omdat hij weet dat hij dan naar buiten mag (lees: wordt gegooid)
Laatst bijgewerkt door RoWi op 27-04-06 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinuss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:44

Ach die van mij heeft ook haar buien

Van de week was ik boos op haar en toen ging ze me aanvallen in mijn been

Nou ik heb haar zo'n harde klap verkocht dat het meteen over was

2 seconden later komt ze mijn gezicht likken

Ze weet donders goed wat wel en niet mag maar het is puur aandacht

Maar als ik met haar wil spelen doet ze niet mee het gaat puur om de aandacht denk ik

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:46

Is het een binnenkat ?
Vaak is het dan verveling zorg voor lekker veel speelmuisjes in huis en propjes papier zorg dat ze bezig is ook hielp bij ons de plantenspuit klaarzetten zodra we zagen wat niet mog even de spuit erop het hielp wel !

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:46

ik heb mijn kat nu al 9 jaar en hij haalt nog steeds het bloed onder mijn nagels vandaan.. maar ach daar zijn het katten voor...

Emeraldo

Re: lief lief poesje...ALS JE NU NIET KOMT MAAK IK BAMI VAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:49

Bij ons thuis woont ook zo'n geval.

Ze weet ook heel goed wat ze wel en niet mag, maar ze heeft en letterlijk en figuurlijk schijt aan. Als ze haar zin niet krijgt (bijv jatten van eten) gaat ze naar een andere kamer in huis en laat ze daar een cadeautje achter. Om gek van te worden!

Als het aan ons lag was die poes al lang weg gegeven (Ze is mooi, dus die komen we wel kwijt Main Coon), maar mijn vader wil haar niet kwijt!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:51

Katten luisteren alleen wanneer het ze uitkomt. Algemeen bekend verschijnsel En wat voor bijna alle katten geldt: wat je geeft krijg je terug.

En als ik lees dat je er vanaf wilt.......tja, dan neem ik het poeslief niet kwalijk dat ze niet komt!

Wat het beste helpt is haar nemen zoals ze is. Het stoute gedrag kan een vorm van aandacht vragen zijn. Katten voelen donders goed aan wanneer ze niet (100%) gewenst zijn. Vergeet niet dat het spannende seizoen is aangebroken. Het is lekker weer en er fladdert weer van alles in het rond (vlindertjes, vliegjes e.d.) dus het kan zijn dat ze daar zo in opgaat dat ze de tijd vergeet.

Mag ik vragen waarom je ooit een kat in huis hebt genomen?

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:24

Ze zeggen ook altijd: een hond heeft een baas,een kat heeft personeel.
En zo is het ook echt.
Ik heb zelf 4 katten thuis en 3 op stal.
Een van mijn katten thuis is ook zo'n rare.
Hij is wel lief maar hij loopt telkens weg.
Hij klimt dan via ons balkon naar die van de bovenburen en daarna weer een etage hoger.
Dat is dus van de tweede naar de vierde etage en dan hop het dak op.
Hij is de eerste keer 11 dagen weggeweest ,en 3 dagen geleden heb ik em weer na 5 dagen dak terug kunnen halen.
Hij laat zich dan niet vangen niks.
Gek wordt je van dat beest.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:44

plantenspuit, als een van onze katten iets deed wat niet mocht (in de gordijnen hangen ofzo) spoten we hem altijd meteen 'nat' met de plantenspuit. hebben ze daarna nooit weer gedaan, dus in de aanslag houden!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:59

Plantenspuit helpt niet...Onder de douche zetten helpt ook niet....een glas water helpt ook niet....een tikje geven helpt ook niet (dit is ons geadviseerd door een gedrgasdeskundige omdat moeder poes ook tikken geeft).....haar vor sraf in een bench zetten helpt niet...het hele huis ligt vol met kattenspeeltjes....we spelen vrij vaak met haar.....mijn gordijnen zien eruit alsof er een mot in heeft gezeten (vol gaten en ladders)....ze valt mij e mijn vriend aan, begint nu trouwens erge pijn tedoen.....bijten....blazen.....krabben an alles waar ze aan kan komen (langs mijn been bv)
Ik vergeet nog meer idngen maar dit is even wat zo in me opkomt

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:02

Zo 1 heb ik ook Straf interesseerde hem niets.

Ik heb hem toen laten casteren en hij veranderde totaal. Alleen heeft ie nog wel smerige streken: maakt alle kasten en lades open en plundert ze, trekt het zeepbakje van de wasmachine open en meer van die ongein. Ik besteed er maar geen aandacht aan en ruim het braaf achter z'n kont aan op

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:25

Heel herkenbaar
Dan loop je naar de keuken en ineens hoor je *plof* kat springt van het aanrecht op de grond vlak voordat je hem kan betrappen
Kan je denk ik niet veel aan doen

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:31

Bij ons thuis ook hoor, alke keer op de aanrecht springen, behang kapot maken, op tafel springen en nu heeft hij ook weer een nieuw dingetje verzonnen. Hij springt naar de hendel van de buitendeur en als we die dus niet extra op slot doen, springt hij het open en kan die weer naar buiten, en dat terwijl hij al heel veel muisjes versleten heeft en toch wel iedere dag buitenkomt

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:32

Onze poesjes luisteren ook niet.. eigenschap van katten he
Maar het is wel irritant als ze dingen gaan slopen.

bakkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:37

ik ben je lotgenoot......heb er ook zo een ook laats een topic over gehad ...
snap je frustratie misschioen moet je proberen op het moment dat ze iets doet moet je haar pakken en in een andere kamer zetten een paar minuten(uit de situatie halen dus) en zodra ze rustig is haar er uit laten...misschien helpt dit, weet niet hoe oud ze is?
misschien je je haar meer aandacht geven en wat meer spelen met haar?

o ja en als het om de aandacht gaat moet je haar als straf volledig negeren!!! totaal geen woord zeggen en geen kick of niks geven....
en na jullie hun pas eten geven dan staan ze onder jullie in de rangorde geloof ik...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:47

Dat laatste geldt alleen voor honden bakkie

Dreamer_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:06

mijne zijn heeeel lief

ikke24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 17:32

in een andere kamer opsluiten helpt ook niet, ze krijgt ook al heel veel aandacht. Volgens mij hebben we echt al het mogelijke al geprobeerd.
Slecht gedrag negeren vind ik een beetje dubbel...ze bijt ons en dan moet ik het laten gaan, terwijl ik dat dus echt niet wil. Het is moeilijk vast te stellen of ze dit gedrag alleen vertoont om aandacht te vragen of omdat ze misschien echt gestoord is.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:10

www.kattenplaza.nl en dan het forum, ik weet zeker dat er daar mensne zijn die je heel goed kunnen helpen, veel kattenliefhebbers,maar ook kenners daar. Heel veel succes.

EmDee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:56

Een kat opvoeden? Volgens mij zijn het meestal de katten die de baas opvoeden
Ik heb zelf ook zo'n rampenplan, maar sinds hij gecastreerd is en naar buiten mag wanneer hij maar wil (behalve 's nachts) is meneer behoorlijk aangenamer in zijn gedrag geworden.
Een kat is geen hond, en je zult hem dan ook moeilijk dingen aan kunnen leren die bij een hond over het algemeen erg makkelijk gaan.
Veel succes en ik hoop dat je kat niet in de bami terecht komt

Avelienvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:01

En als niks meer werkt kun je altijd nog naar www.marktplaats.nl en tegen vriendlief zeggn dat ze is weg gelopen

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:04

euhm, ben ik nu raar ofzo mijn kat moet eigenlijk niet naar mij "luisteren"...
het enige wat we doen is eens naar haar roepen als ze aan en zetel krabt of op het aanrecht springt of...en dan maakt ze wel dat ze weg is maar ik verwacht niet van haar dat ze naar me toe komt als ik haar roep ofzo...
op doe manier koen we wel goed overeen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:56

Onze lieve ex-kater zit nu lekker op schoot bij mij. Hij komt ook echt niet als je roept. Hij komt wanneer hij zin heeft. Hij slaapt ´s nachts binnen, maar ´s ochtends rond vijf uur wanneer mijn vriend naar zijn werk gaat mag hij naar buiten. Sinds kort heeft hij een leuk idee. Vrouwtje wakker maken. Hij loopt dan de trap op, gaat miauwen en krabben op de deur. Net zo lang totdat baasje de deur open doet en dan lekker spinnend slapen op je bed. Gek word je er van!