Bedankt dat jullie even de tijd nemen dit te lezen..
Ik heb een groot probleem! Ik heb sindas 5 maanden een katje, heb hem vanaf hij (tis een mannetje) 2 maanden oud is. Op het begin was hij heel erg lief en schattig en kwam hij altijd bij je liggen om aandacht te vragen. Als ik bezoek kreeg vond hij dat super, ging hij gelijk op de schoot van diegene liggen en was hij luid en duidelijk aan het knorren. Maar.. sinds een paar weken is dat langzamerhand opeens verandert. Hij is heel erg druk, en als je hem aait gaat hij na een paar tellen opeens bijten en krabben.. Gisteravond lag ik in bed, springt hij opeens uit het niets op me en haalt me zo open met zijn nagels(nog geen cm van me oog vandaan!) Dus loop ik nu met een gezicht vol krassen.. Dat is toch niet normaal??En zulke acties heeft hij de laatste tijd wel vaker.. Ik straf hem wel, maar hij vind geen 1 straf erg. Zo heb ik eerst geprobeerd met een plantenspuit hem een beetje nat te spuiten(katten haten water?) maar dat vond hij niet erg, daarna als hij wat stouts deed deed ik hem in zijn bence(kattenkooi) voor even, vond hij niet erg. De dierenarts zei dat ik hem ook wel een tik( niet te hard uiteraard) kon geven omdat moeder katten dat ook doen bij hun kindjes als ze stout zijn maar als ik dat doet gaat hij keihard bijten en krabben.. en zit ik weer onder de krassen.. Ik weet echt niet hoe dit komt(puberteit?)maar het is laatste tijd echt niet meer normaal!Ik kan niet eens rustig op de bank zitten! Hij heeft elk geval geen energie teveel want hij heeft een hele grote ruimte(gewoon een groot huis) met ongeloofelijk veel speeltjes. Hij is ook bijna nooit alleen thuis.. en krijgt veel aandacht. Wie of wie weet hoe dit komt.. en hoe ik het verhelp.. want ik ben radeloos..Ik ben zo lief voor dat beessie.. en ik vind dit echt heel erg...!
Groetjes Agnes