Zuht.. Reu of teef..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Zuht.. Reu of teef..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:11

Aargh..

Ik ben nou helemaal niet blij. Het was al net bij de fokker dat mijn moeder aan de telefoon zei dat ze liever een teef wilde als een reu. Nu komt ze net binnen stormen dat mijn vader in eens ook liever een teef wil want:

Reutjes plassen zo veel, zijn ongehoorzamer, minder aanhankelijk als een reutje en lopen achter elk loops teefje aan dat ze tegenkomen.

Ik ben een mannetjesmens. Ik zei ook al tegen mn vriend, ik heb een mensmannetje, als er een paard komt wordt het een mannetje, en een hond wordt ook een mannetje. Ik mag een reutje van mijn ouders, op voorwaarde dat ik hem over 2 jaar weer mee neem naar mijn eigen huisje.

Maar wat is er mis met een reutje? Zucht..

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:25

Ik ben ook van de mannen, al zou ik eventueel voor een volgende hond wel graag een castraat willen denk ik.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:31

Wat is er mis met een teefje?

Anoniem

Re: Zuht.. Reu of teef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:35

neem er twee, 1 reu 1teef.iedereen gelukkig.
ik heb beide geslachten(geholpen uiteraard) voor mij zit er qua karakter geen verschil in.Alleen het mannetje plast vaker en overal tegen buiten.
Maar de vrouwtjes delen hier de lakens uit.(zou een hond toch op zijn baas gaan lijken )

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:40

2 hondjes is teveel van het goede

Rosita er is niks mis met een teefje, heb alleen liever een reutje

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:41

Waarom? Ik heb 3 teven, en er komt hier geen reu in huis. Ik vind persoonlijk teven veel fijner in de omgang

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:42

Weet ik niet waarom, heb gewoon meer met reutjes. Altijd al gehad. Net zoals ik meer met ruinen heb als merries.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:43

de argumenten van je ouders vind ik grotendeels kul, de meeste reuen zijn juist stabieler en "liever"( niet helemaal het juiste woord) dan teven. een reu kun je prima opvoeden en achter loopse teefjes aan? ja als je niet op de hond let kan dat gebeuren ja.. net zoals een teef die loops is, zelf opzoek gaat naar een vent

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:44

Ik heb ook een hengst en een ruin, en wil nooit merries, maar dat is met honden toch heel anders als met paarden is mijn ervaring. Heb ook katers en geen poezen, maar mijn honden moeten teven zijn. Die zijn veel relaxter in de omgang en veel aanhankelijker

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:47

Dat zei ik ook al Baroen. Het ligt voornamelijk aan de persoon die de lijn vast heeft.

Tsja billy kan zijn.. Scheen trouwens dat Labreutjes aanhankelijker zijn dan teefjes (Sommige extra dominante rassen kies ik dan weer niet voor een reu)

Iemand die dan een nestje met een teefje kent?

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:49

Reu:
- erg aanhankelijk (mijn ervaringen met reuen)
- soms iets dominanter naar andere reu
- vaak mooiere bouw in lijf dan teef
- iets ongehoorzamer (ligt natuurlijk maar net aan je cursus)
- vaak wat eigenwijs
- achter loopse teven aan (tja.. als je merkt dat er 1 in de buurt loops is gewoon even aanlijnen)
- werken graag

Teef:
- wordt loops...
- minder mooie bouw (vaak wat smalle kop, en zijn kleiner)
- Mijn ervaring met teven van andere mensen (heb zelf nl 2 reuen) is dat ze minder graag knuffelen.
- vaak wel makkelijker gehoorzaam te maken

Ik heb verder geen ervaring met teven. Maar hoop dat dit je een beetje kan helpen. Succes Ik ben zelf ook een reuen-mens qua honden, maar meer een merrie-mens qua paarden

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:49

nou ik heb liever een reutje
en dat ze niet zo aanhankelijk zijn is je reinste onzin hoor.
Ik heb hiervoor 2 maal een teefje gehad....allebei af moegen geven door baarmoederkanker.
Ditmaal een reu....laten castreren en nergens geen problemen mee...niks overal tegenaan plassen..perfect luisteren (en dat voor een teckel!!!!) en nog nooit zon aanhankelijke slijmbal gehad

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:51

www.nederlandselabradorvereniging.nl

Dan naar pupinformatie, en dan naar Reu of Teef.

Had het hier geplaatst maar lees net dat het niet is toegestaan om zonder toestemming informatie over te nemen. Vandaar even zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:13

Het is wel zo dat teven vechten om te doden en reuen eigenlijk om macho te zijn.
Mijn eerste groep honden waren drie reuen en een teef.Die vochten nooit de teef was de baas.Nadat de groep één na één overleed.dacht ik ik neem teven die piesen niet overal zo tegen.Dus heb ik nu 2 teven nog en een reu-tje.De teven vechten dus wel meer.De reu is het watje in huis ondanks dat hij ouder is en langer bij ons is dan de jongste teef.Heeft hij geen lap te vertellen.Wat aanhankelijkheid betreft vind ik dat het niet uitmaakt.Wij hebben een duitse herder teef,echt een wereld hond maar dat vond ik van mijn Duitse reu ook.Een teef is mischien iets scherper, een reu blijft een man dus een flierefluiter.
Maar honden zijn gewoon geweldig,zowel mannelijk als vrouwlijk.Je moet gewoon kiezen voor de hond die je het meeste aanspreekt zonder na het geslacht te kijken

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:31

Ik heb één teef en twee reuen. De reuen zijn makkelijker naar andere honden (hoewel eentje vrij angstig is) en mijn teefje is echt een bitch, maar ze heeft nooit gevochten omdat ze gewoon meer kan maken dan een reu.
Dat een reu achter iedere loopse teef aangaat of minder goed luistert is onzin.
Als jouw gevoel zegt een reu moet je een reu nemen. Bovendien is het karakter veel belangrijker dan het geslacht.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:53

Lysette ik heb geen volledige zeggenschap. Woon nu nog thuis, als ik bij mn vriend intrek blijft het teefje ook thuis. Nam ik een reutje, dan MOET ik hem meenemen als ik zelf t nest verlaat. Mijn vriend en ik zouden dit dolgraag doen maar ik kan niet garanderen dat wij hem in huis kunnen nemen. Dus gaan we toch voor een teefje. Scheelt ruzie, verdriet.. Ach en voor mij is een hond een hond.. Al had ik liever een reutje. Maar beter een teefje dan geen hond toch?

Morgen gaan we naar Brabant. Er was een teefje, een dag ouder als Remy. Er was 1 geinteresseerde met een optie op het teefje maar ze had afgezegd omdat ze het te ver vond rijden. Wij gelukkig niet

Nu komt t volgende discussiepunt.. Mn moeder is zo verliefd op de naam Remy dat het teefje ook Remy gaat heten. NIET mee eens!! Haha.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:58

Ok, jullie gaan voor het teefje?

Ik weet nog wel 5 jaar geleden, we mochten een hondje. Ik moest en zou een reutje (ben ook meer van de mannen), was altijd een stiklief hondje; met alles en iedereen vriendjes, goed luisteren, nooit vervelend enz. Tot meneer in zijn 2e (of 3e) levensjaar kwam. Toen issie zo veranderd, kan niet meer met reutjes omgaan, ontzettend dominant. Bah.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 15:08

Haha Ymneuss, oftewel luister naar je wijze ouders?

Mijn moeder wil over 2 jaar een nestje fokken haha. Mooi vooruitzicht.. Ik krijg eerste keus pup

Maar even serieus, pupje gaat Benthe heten *snik* vind ik helemaal niks. Jodie of Indi, maar dat is afgewezen. Mn vader zei het wel heel mooi, ik hoef 2 jaar maar hij moet 15 jaar de naam roepen

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 15:33

Pam schreef:
Lysette ik heb geen volledige zeggenschap. Woon nu nog thuis, als ik bij mn vriend intrek blijft het teefje ook thuis. Nam ik een reutje, dan MOET ik hem meenemen als ik zelf t nest verlaat. Mijn vriend en ik zouden dit dolgraag doen maar ik kan niet garanderen dat wij hem in huis kunnen nemen. Dus gaan we toch voor een teefje. Scheelt ruzie, verdriet.. Ach en voor mij is een hond een hond.. Al had ik liever een reutje. Maar beter een teefje dan geen hond toch?

Morgen gaan we naar Brabant. Er was een teefje, een dag ouder als Remy. Er was 1 geinteresseerde met een optie op het teefje maar ze had afgezegd omdat ze het te ver vond rijden. Wij gelukkig niet

Nu komt t volgende discussiepunt.. Mn moeder is zo verliefd op de naam Remy dat het teefje ook Remy gaat heten. NIET mee eens!! Haha.

Teefjes zijn ook leuk hoor Zeker als je moeder natuurlijk het idee heeft om nog eens een nestje te fokken. Mijn ouders vonden gelukkig alles prima, erg makkelijk

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:20

ik moet eerlijk zeggen,ik heb 6 honden 4 reuen en 2 teven,en om nu te zeggen dat ze in omgang echt heel anders zijn???

1 van de teven is de roedelleidster,maar kwa kroelen en aanhankelijkheid,merk ik echt heel weinig verschil....

ikzelf ga meer voor een reu omdat ik ze vaak net iets mooier vind als een teefje..

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:24

Pam schreef:
Haha Ymneuss, oftewel luister naar je wijze ouders?
Haha oeh, als ik het zo teruglees klinkt het heel verwend, maar mijn vader gaf ook de voorkeur aan een reu, en ach, mn moeder maakte het niet zoveel uit. Alleen ik hoorde mn vader laatst wel zeggen: "Ik neem never nooit meer een reu. *zucht*"

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 18:58

ik heb ervaring met beide, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een teef. Want een niet gecastreerde, goed gezonde reu loopt toch zijn neus achterna als er ergens een loopse teef is. Daarnaast vind ik teven mooier als een reu (ook als ik een jaar of 10 verder denk...... uitgezakte tepels geef ik niks om, maar een uitgezakte onderkant van een reu..... nee).

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:33

ik heb een gecastreerde reu en een teef..
en het geslacht maakt mij echt niet uit, ik val gewoon op een hond
al is mijn teef veel dominanter dan mijn reu

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:28

100% liever een reutje als een teefje. waarom?

Ten eerste over het algemeen zijn teefjes dominater als reutjes, en zullen meer en vaker uitproberen als een reu. Reutjes zijn aan hankelijker als teefjes. Teefjes worden 2 a 3 keer in het jaar loops.

Wij hebbenn 2 reutjes en die zijn nog nooit achter de teven aan gelopen.

Nee ik wil een reu geen teef.

Alleen als je een nestje wil zou ik een teef pakken ander nooit van mn leven....

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:10

Wij hadden geen keus bij reu of teef, er waren 5 reuen in het nest en geen teef. Maar wij wilden een stoere hond, en niet alle teckel teefjes zijn stoer, dus werd het een reu.... (keus hadden we toch al niet )
Toen we een tweede wilden gingen we ook weer voor de reu en dat was alleen omdat we anders allebei zouden moeten laten helpen, of een van de twee weg als de teef loops was....

maarja, ik vind teven en reuen leuk, verschil is er altijd denk ik... en ze hebben allebei hun voor en nadelen...