Citaat:
Wat je het beste kan doen is het volledig te negeren. Als de hond blaft als je beneden bent, geef hem dan geen aandacht
Daar zit zeker wat in en deze methode zal ook zeker werken als je in een vrij staand huis woont met geen buren.
Maar als jij in een rijtjeshuis woont dan vinden de buren het waarschijnlijk erg onprettig dat je he hond maar aan laat blaffen omdat je hem eigenlijk geen aandacht mag geven....
Als mijn hondje blaft roep ik ook wel is: Klaar!!
En dan is het vaak ook klaar.
De hond word misschien bang/allert omdat hij wat hoort en daardoor gaat hij blaffen, dat doet mijn hondje ook.
Maar door tegen mijn hondje te roepen Klaar! bevestig ik aan haar dat er niks is om voor te blaffen.
Als de bel gaat (en ze dus 100% zeker weet dat er iemand aan de deur is) dan kan ik Klaar! roepen wat ik wil maar dan is ze echt nog lang niet klaar...
En dan laat ik haar ook gaan.
Maar dat is eventjes, als het bezoek binnen is en er is kennis gemaakt dan is ze weer rustig.
Maar ik begrijp van de TS dat deze hond aanhoudend blaft, dan zal je daar echt toch iets van moeten zeggen, misschiend de hond geruststellen, hem vertellen dat er niks aan de hand is of misschien wat strenger zijn.
Maar meningen verschillen