daarnet de kat een beetje elektriciteit gegeven :p

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

daarnet de kat een beetje elektriciteit gegeven :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:40

haha de titel klinkt maf
maar het wordt weer warmer weer en het wordt weer tijd om de konijntjes op het gras te zetten nu zit er al een hele week een kat mijn konijntjes lastig te vallen ik jaag ze steeds weg maar ze komt weer terug

nu had me vader het ideetje om rond het buitenrennetje electriciteit te zetten (dit staat ook op me vader zijn voilere)
natuurlijk zag ik daarnet de kat van de buren naar me konijntjes glippen ze zat op de uitkijk en ik dus stiekem kijken
ze deed zo met der pootje naar de konijntjes en knets een electriciteitschock

haha ik moest echt lachen er zit niet veel op het is maar een klein schokje zodat ze schrikken
ik hoop dat ze niet meer terug komt aangezien ik z'n konijnenvilla ga kopen zodat ze kunnen kiezen wanneer ze buiten gaan en ik kan mijn konijntjes niet controleren als ik naar school en de paarden ga

Soakpaarden

Re: daarnet de kat een beetje elektriciteit gegeven :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:51

Wat een oplossing seg !!
lekker voor die kat dan ...
katten kunnen wel tegen een stootje

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 16:53

ja moet ze maar me konijntjes met rust laten :p
mocht het nu een grote lading stroom zijn zou ik het erg vinden maar ik heb het eerst getest en het was gewoon een schriktikje

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:54

Yep! mijn vader heeft voor de volière ook een draadje gespannen. Ze doen het één keer en dan weten ze waar ze vooral niet moeten komen!

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:06

bakje water over ze heen gooien wil ook nog wel is helpen

Cathelijne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:38

ladigo14 schreef:

Tenzij je een kat geeft dier geen ene moer om water geeft, zoals die van mij.
En anders doen ze 't wel als je even niet in de buurt bent.

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:41

ladigo14 schreef:

Ik zou dat niet in combinatie met electriciteit doen
hahahahahahahahahahaha

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:47

handig is dat he ! wij hadden het altijd in de voortuin altijd kattenstront
nu nooit meer last van

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:07

hmmm, mijn postbus mag dan volzitten met mailtjes van Penny's die mij een dierenbeul met paarden vinden maar DIT vind ik dan weer zielig. Hoe stroom overkomt op jou is heel anders als hoe een kat het ervaart. Straks heeft dat beestje een hartaanval door jou.

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:12

ach je hoort het wel meer. Veel mensen spannen in tuinen kleine stroomdraadjes om beesten weg te houden. Meestal is dit speciaal spul dat de dieren niet verwond enzo. Ze krijgen alleen een klein schokje waardoor ze schrikken en dus (hopelijk) niet terug komen.

Ik vind het persoonlijk niet zielig. De kat van onze buren heeft bij mensen een stukje verder 2 jonge konijntjes dood gebeten. Dat is pas zielig

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:20

De buren hebben rond de schutting ook een stroomdraadje zitten
Alleen doet/of staat dat ding nooit aan -_-
Dus de katten lopen alsnog in onze tuin
Vind ik opzich niet erg, lekker kroelen met de katten

xJurdyWonanx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:26

mensen die ik ken doen het voor hun eigen katten zodat andere mensen er geen last van hebbn.

Vind het dus niet meer dan je goed recht. Je moet nog opletten waar je je dieren houdt..

Zunzuncito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:16

Citaat:
Hoe stroom overkomt op jou is heel anders als hoe een kat het ervaart. Straks heeft dat beestje een hartaanval door jou.
Idd! Kranten staan vol met het gegeven dat katten na een stroomstoot van het in de winkel verkochte product HobbyMaster Energizer van Gallagher bij bosjes neervallen door de schokken die ze krijgen! In de zomer vallen ze samen met de mussen van het dak af! Trouwens, mischien moeten paarden, koeien en schapen ook maar voortaan met bakjes water in de wei worden gehouden!

Diablo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:30

Ekkie schreef:
Citaat:
Hoe stroom overkomt op jou is heel anders als hoe een kat het ervaart. Straks heeft dat beestje een hartaanval door jou.
Idd! Kranten staan vol met het gegeven dat katten na een stroomstoot van het in de winkel verkochte product HobbyMaster Energizer van Gallagher bij bosjes neervallen door de schokken die ze krijgen! In de zomer vallen ze samen met de mussen van het dak af! Trouwens, mischien moeten paarden, koeien en schapen ook maar voortaan met bakjes water in de wei worden gehouden!

Maar wat nou als je telkens vreemde katten in je tuin krijgt? Daar vraag je niet om, het zijn de dieren van iemand anders die jouw tuin komen onderpoepen. Ik kan me voorstellen, dat als de eigenaren hun katten niet bij zich houden, je dan zelf wat moet bedenken om ongewenste katten weg te houden.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:31

Urielle schreef:
. Straks heeft dat beestje een hartaanval door jou.

dan weet je in elk geval dat hij het nooit meer doet

en dat kleine beetje stroom, hij heeft toch 9 levens!!!

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 12:20

Urielle schreef:
hmmm, mijn postbus mag dan volzitten met mailtjes van Penny's die mij een dierenbeul met paarden vinden maar DIT vind ik dan weer zielig. Hoe stroom overkomt op jou is heel anders als hoe een kat het ervaart. Straks heeft dat beestje een hartaanval door jou.

het is een klein schokje en ze leeft nog hoor het zijn mijn konijntjes dood of de kat een schokje ..
mijn honden/paarden zitten ook in onze tuin achter een hek en die gaan ook niet in iemand anders tuin poepen en andere dieren lastig vallen
Als je een dier houd moet je ook de verantwoordenlijkheid nemen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:35

Dan kiep je er maar een emmer water over oid, of je sprayt het in met een afstotende geur voor katten of wat dan ook. Die konijnen zitten toch ook in een hok, daar zit die kat echt niet een twee drie aan, dus plantenspuit bij de hand en *pats*
Esmeralda wat een rotreactie. We hebben het wel over een dier hoor Is een kat minder erg dan een paard of een konijn?
Ekkie, grootvee is minder gevoelig voor stroom. Katten hebben gemakkelijk hartritmestoornissen. (ik zal maar niet opschrijven op welke manier je een kat een hartaanval bezorgt, gezien de reacties zitten hier niet bepaald dierenvrienden...)

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:39

Urielle schreef:
Dan kiep je er maar een emmer water over oid, of je sprayt het in met een afstotende geur voor katten of wat dan ook. Die konijnen zitten toch ook in een hok, daar zit die kat echt niet een twee drie aan, dus plantenspuit bij de hand en *pats*
Esmeralda wat een rotreactie. We hebben het wel over een dier hoor Is een kat minder erg dan een paard of een konijn?
Ekkie, grootvee is minder gevoelig voor stroom. Katten hebben gemakkelijk hartritmestoornissen. ([b]
ik zal maar niet opschrijven op welke manier je een kat een hartaanval bezorgt, gezien de reacties zitten hier niet bepaald dierenvrienden[b]...)

Net of ze niet van dieren houden :S
jeetje
das ook geen aardige opmerking
maar ik kan me wel voorstellen dat er soms zieke mensen zijn..
maar om de mensen hier nou zo af te schilderen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:59

Gezien de opmerking van Esmeralda, die het niet zoveel uitmaakt blijkbaar of er een kat dood zou gaan of niet... sorry, dan ben je echt geen dierenvriend.
Ik ben geen grote fan van honden maar ik vind het niettemin erg als er een doodgaat.

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:49

Esmeralda schreef:
Urielle schreef:
. Straks heeft dat beestje een hartaanval door jou.

dan weet je in elk geval dat hij het nooit meer doet

en dat kleine beetje stroom, hij heeft toch 9 levens!!!

Ik hoef niet te vragen hoe jij over katten denkt waarschijnlijk.
Vooral je laatste zin vind ik nogal belachelijk.

Ik begrijp dat je niet wilt dat je konijntjes worden aangevallen en dat je daar alles aandoet, maar dan hoop ik dat het idd een stroomdraad is wat speciaal tegen katten is met een zeer laag voltage. En niet dat je zelf gaat freubelen.

En over die opmerking dat paarden en honden niet in andermans tuin poepen: Ooit een paard of een hond op een schutting zien klimmen en over de daken zien gaan? (buiten het paard van sinterklaas ) Katten zijn nu eenmaal in het voordeel wat leniger te zijn en dus de mogelijkheid hebben om in andermans tuin te komen. Als een hond en een paard diezelfde bouw en lenigheid hadden gehad hadden ze het OOK gedaan. Een dier weet niet dat dat niet op prijs gesteld word. Net als het jagen op knaagdieren is dat gewoon dierlijk instinct.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:57

Ik vind het een prima oplossing,
moeten ze die rotkatten maar bij zich houden.
Inderdaad beter die kat een schokje dan dat die beesten naar jouw konijntjes gaan zitten hengelen, waar ze nog stress enz van krijgen ook!
Ik laat mijn hond toch ook niet bij een ander in de tuin, als je een dier neemt moet je er ook voor zorgen dat een ander er geen last van heeft!
In jouw plaats had ik precies hetzelfde gedaan!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:59

zucht

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:04

Trouwens een kat kan heel makkelijk naar konijntjes hengelen in een kooi hoor
en op heel veel volaires ( hoe schrijf je dat) staat ook stroom, en ze hoeven maak een x een mini schokje te krijgen en ze zijn er aan gewend paarden krijgen ook stroom, wat ik dan wel zielig vind is zo'n blaf halsband voor honden dat als ie blaft dat ie stroom krijgt maar dit vind ik alleen maar goed en je hebt goed kans dat katten al weg blijven omdat ze zien dat er een stroomdraadje hangt is bij onze paarden ook die hebben respect voor stroomdraad

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:07

Marye78 schreef:
Net als het jagen op knaagdieren is dat gewoon dierlijk instinct.

Aha, dus als ik mijn konijntje buiten zet en één of andere ...kat bijt m dood dan is dat okee, omdat dat nou eenmaal zn instinct is?

Dacht t toch effe niet hoor...

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:10

Mas schreef:
Marye78 schreef:
Net als het jagen op knaagdieren is dat gewoon dierlijk instinct.

Aha, dus als ik mijn konijntje buiten zet en één of andere ...kat bijt m dood dan is dat okee, omdat dat nou eenmaal zn instinct is?

Dacht t toch effe niet hoor...

Ja. Dat is de kat zijn instinct ja. Ooit Biologieles gehad?

Dit is gewoon weer zo'n ontzettend nutteloze discussie tussen kattenliefhebbers en kattenhaters..... Ik vind persoonlijk konijnen nogal saai en dom, maar zal nooit op de manier waarop hier door sommige mensen over (...)katten gepraat wordt over konijnen praten.