Blauwe Hond???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Blauwe Hond???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:01

Hallo.....

Over een tijdje willen mijn vriend en ik een puppy nemen we wonen pas samen dus als we helemaal gesetteld zijn dan pas een hondje nemen is wel zo eerlijk.

Nu zitten we een beetje rond te kijken wat voor 1 we er willen....nu is ons oog gevallen op een "Blauwe" Hond heel licht grijs. We hebben een Duitse/Deense Dog in het blauw gezien wat we erg mooi vinden maar een Duits/Deens Dog van 80 cm en gewicht vanaf 75 Kg in een appartement en in een peugeot 106 nee dat gaat niet werken.

Nu is mijn vraag hebben jullie enig idee welke rassen er in de kleur "Blauw" voor komen?

Voorbeeld de kleur "Blauw"
Afbeelding

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:03

Weimaraner heeft ze ook, dat zijn ook harstikke leuke honden

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:05

Dank je wel dat is die hond van de reclame van de peugeot of niet????

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:16

Een Weimaraner zou ik ook niet nemen aangezien je in een appartement woont. Het zijn honden die veel beweging en ruimte nodig hebben. (jachthond)

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:30

Nee hij is ook vrij groot.....ruimte hebben we genoeg alleen geen tuin.....

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:36

Als je bij google kijkt zie je wel een aantal rassen. Ook een sharpei heb je in het blauw. Maar daar moet je maar net van houden.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:38

Of een leuke blauwe Chihuahua

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:41

Wat voor hond heb jij dan in je avatar???

x_Charlie

Re: Blauwe Hond???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:43

Ik zou geen andere 'blauw' hondenras weten

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:44

waarom wil je zo graag een blauwe? kan je niet beter op het karakter zoeken en als de hond dan blauw is is t mooi meegenomen

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:46

Kan toch kijken welke rassen erzijn in het blauw....en dan kijken of t karakter ons aan staat.....

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:47

Zoals Zazoo ook zegt, je moet NIET op kleur afgaan. Zometeen zit je met een leuke blauwe hond, die niet raszuiver of doorgefokt is. Maarja, hij is zo mooi.

Ik zou kijken naar de bloedlijn en het karakter, niet naar de kleur.

Sirus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:51

Weimeraner is niet blauw. Een duitse dog (deense dog is een verkeerde benaming) is denk ik als ik je verhaal hoor geen optie. Hoewel ze groot zijn, hebben ze geen uren wandeling nodig... maar hebben wel erg veel aandacht nodig, ze eisen het gewoon op dus! Wij hebben 2 duitse doggen. Mijn ouders hebben een weimeraner. Ik geloof dat de kleurslag blauw ook nog bij de cane corso's bestaat. Al met al niet de honden om zonder ervaring aan te beginnen.

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:52

Ik zou een hond nemen om het ras wat hij is en zijn karakter. NIET op kleur. Het klinkt nu alsof je een bijpassende knuffel uitzoekt voor bij je bank of iets dergelijks.

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:55

Kijk naar zijn karakter, niet naar zijn kleur!

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 14:56

Mag je tegenwoordig niet eens meer vragen of iemand een hondenras weet die in de kleur blauw voor komt??? Jij geeft geen *normaal* antwoord dus post dan lekker niks......

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:59

ik ben het met Sirus eens.. wij hebben ook een 'blauwe' duitse dog... ze hebben idd veeeeel aandacht nodig... en ze hoeven heus niet zoveel te wandelen... Ze zijn vrij snel bek af..

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:00

Poohbeer schreef:
Ik zou een hond nemen om het ras wat hij is en zijn karakter. NIET op kleur. Het klinkt nu alsof je een bijpassende knuffel uitzoekt voor bij je bank of iets dergelijks.

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Een blauwe hond kan dan misschien mooi zijn maar wat als het karakter helemaal niet bij je past.
Wat als de hond heel veel lichaamsbeweging nodig heeft of misschien een zwak ras is?
Koop je liever een hond om zijn kleur om een hond die bij je past?

Straks zit je met je mooie blauwe hond.... je vind hem niet echt lief, hij past niet zo goed bij je... MAAR hij heeft een mooie kleur!

Kijk is op www.dierenasiels.com daar wachten een heleboel prachtige en lieve honden op een baasje.

Poohbeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:01

TeQuiero1 schreef:
Mag je tegenwoordig niet eens meer vragen of iemand een hondenras weet die in de kleur blauw voor komt??? Jij geeft geen *normaal* antwoord dus post dan lekker niks......

Stel dan ook een normale vraag.
Er komen per jaar zoveel honden in een asiel om duffe reden als hij kleurt niet bij mijn bank, het is mijn ras niet enz.
Zo hebben wij er hier ook 1 opgevangen, moest weg.....was hun ras niet. Een hond neem je om zijn karakter niet op kleur of uiterlijk.
Bij dergelijke vragen schieten alle tentakels uit hier.

Een volgorde van kijk welk ras bij je past en daarna in welke kleuren deze bestaat geeft i.m.o. de hond een betere kans op een lang gezellig leven bij 1 en dezelfde eigenaar. Het is geen speelgoed.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:05

Is de vraag weten jullie honden rassen die blauw zijn niet normaal mag jij mij uitleggen wat daar NIET normaal aan is.

Jij doet net of ik een blauwe neem om zijn uiterlijk.....zijn karakter moet ook passend zijn....ik vind blauw mooi en de vraag is alleen of er meerdere rassen zijn met die kleur....wie zegt dat ik een blauwe neem ook al past bij niet bij me....

Oordeel eens niet zo snel...

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:05

blauwe keeshond

Past in een 106-je

Afbeelding

Wel zou ik me van tevoren afvragen of je niet voor een nog kleiner soort zou gaan. Deze kees kwam ook wel eens bij ons in het appartment, maar even gek doen en dan is de kamer snel klein hoor

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:07

Dank je wel SANTOS voor je normale antwoord...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:10

Mastino Napolitano is ook blauw , maar een beetje te groot voor een apartement.

Lavanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:11

Ik weet inderdaad alleen het ras Shar-Pei... als je eens enthousiast wil worden kijk dan op de site: http://groups.msn.com/ShakirasHome
Daar zijn ze er helemaal gek van
Suc6 met zoeken.
Wij zelf wilden het liefst een Duitse Herder of een Mechelse herder, maar eigenlijk vonden we die toch te fel, en de Duitse Herder had zo'n afzakkont en dat vonden we niet mooi. Uiteindlijk is het een Witte Herder geworden; toch een herder, maar met een liever karakter [moet eerlijk zeggen dat wij de kleur heel lelijk vonden ]
hihi
Suc6 he!

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 15:16

hahaha sharpei past niet echt bij ons qua karakter een duitse herder dan wel meer....Witte herder vind ik persoonlijk mooier en liever