Mijn moeder zit nu ook te overwegen om een hond te nemen. We zijn eerst aan het orienteren, mijn moeder is eigenlijk de enige zonder hondenervaring. Althans.. Slechte ervaringen, onopgevoedde honden. Na een lang gesprek met een vriendin die haar, keurig gemanierde spanieltje mee had.. Naja een andere hond dan ze gewend is.
We zijn vooral aan het orienteren op t ras. Heeft iemand een tip voor een eerste hond?
De eisen,
Geen langharige hond Geen volle staart Een hond die tussen de middag kan voldoen met een klein wandelingetje (Tussen de middag is mijn oma thuis, en die is geen lange loper, na 4en wordt er uiteraard een lekkere lange wandeling gemaakt) Gehoorzaam, volgzaam Een hond die goed tegen alleen zijn kan (Geen hele dag maar we willen nog wel eens een half dagje weg zijn) Mijn moeder wil graag een 'kleine' hond, iig niet veel groter dan de standaard retriever
We zitten te denken aan een Vizsla, op aanraden van die vriendin maar dit is een heel onbekend ras, vooral voor ons. En de standaard rassen als een retriever of een labrador. Maar misschien hebben jullie nog tips, ervaringen?
Mijn moeder heeft een maltezer, zijn vaak heel rustig en aanhankelijk en die van mijn moeder heeft niet eens een echte opvoeding gehad maar luisterd echt perfect.
Maar het zijn wel langharige hondjes (en best klein, niet z'n grote lummel) Niet dat daar wat tegen is hoor
Terriers zijn wat fel. Ik heb goede ervaringen met terriers, maar drukke honden heeft mn moeder t liefst de deur uit. Spijtig want ik vind die jack russels super en mijn vader ook.
Beagles schijnen zo eigenwijs als de pest te zijn, onwijs ongehoorzaam.
Kooiker hondjes vind ik heel leuk maar daar heb ik weer van gehoord dat het ontzettende zenuwleiders zijn.
We zoeken een leuk stevig (in de zin van, geen mini, mijn vader wil er mee gezien worden ) hondje waar mijn moeder de visite kan tonen hoe goed opgevoed dr hond is (als ze trots is is het HAAR hond )
Spaniels vinden mijn vader en ik niks. leuk voor een tijdje oppassen, maar het is niet ons type hond, en weer wat langhariger
Print m ff uit, leuk diertje Helaas is dat een van de slechte ervaringen die mijn moeder heeft. (tsja bij sommige rassen zegt ze, ooh is dat zon ^%^%$ die .. ook heeft?)
Kijk dat is ieders ervaring op zich. Er moet een hond komen waarbij 5 mensen zeggen, dit is het! Als een iemand er niks mee heeft, en met name mijn moeder die toch wel t meest te zeggen heeft, wordt het ook niets. Vandaar dat ik ervaringen vraag.
Zoals de drentse patrijs, die heeft een jongen verderop ook, das een heerlijke hond om mee te ravotten, maar binnen heb je geen kind aan hem. Weet niet wat andere ervaringen zijn.
En qua formaat toch het liefst ala spaniel, tot formaat labrador.
En ik lijk wel een zeikerd, maar wat ik al zeg, we moeten er alle 5 achter staan anders werkt het niet.
wij hebben er zelf ook 1... kunnen heel druk zijn, maar als je ze goed traint zijn het onwijs slimme en gehoorzame honden! Zijn fantastisch met kinderen en spelen aan 1 stuk door(als je ze de kans geeft!!)
Dit is onze bruine labrador,en ik kan je aanraden neem een labrador Echt schatten van honden,vreselijk lief van karakter Hiervoor hadden we een Malthezer die 12 is geworden maar die zijn toch een stuk drukker. voor meer foto's kijk op de site bij mijn onderschrift
Ik neig ook het meest naar een labje. Baal alleen dat die zo vreselijk de neiging hebben om dik te worden! Maar des te meer reden voor mij om flink te gaan wandelen