Asielkatten itp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Asielkatten itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 21:12

Al deze katten verdienen een goed tehuis! ze zitten in het dierenasiel in Essen (Canina) tel 0032-3-6771291

Afbeelding

dit is Pim een heel lieve aanhankelijke gecastreerede kater van ongeveer 5 jaar.

Afbeelding
En Floortje een gesteriliseerde poes van amper 1 jaar

en dit zijn Fons en Pol, zij brachten de eerste 10 maanden van hun leven door in een KONIJNENHOK !! beide gecastreerde katers nu, en super aanhankelijk en speels

Afbeelding
Afbeelding

en Garfield, een echte rooie kater !
Afbeelding

En dan Monkey, een gesteriliseerde poes (ook gewend met honden)
Afbeelding

Deze mooie dame heet Snowy, is iets verlegen maar wil zo graag liefde !
Afbeelding
En onze noorse boskat: Swiep, een kater van 3 jaar (gecastr.)
Afbeelding

en natuurlijk Bruce
Afbeelding

Iemand die deze schatten een liefdevol plekje gunt ??

Nannes

Re: Asielkatten itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:16

wat een lieve katten allemaal zeg!

Jammer dat onze hond altijd zo uberenthousiast moet doen tegen katten. Ik denk dat ze geplet worden in ons huis
Erg jammer, want katten zijn echt leuke dieren

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 21:35

Het zou wennen zijn ja, maar zeker met katten die al gewend zijn aan honden komt dat meestal wel goed hoor !

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:42

Wat leuk dat je zo'n iniatief toont.
Er zitten teveel katten in asiels en die verdienen nog een tweede kans.
Ik baal ervan als ik weer eens een topic lees met joepie we hebben jonge katjes.
Er zijn nu al niet genoeg huizen om de bestaande katten op te vangen en te verzorgen,waarom dan nog meer katten erbij.
Ik heb zelf 4 katten thuis,helaas heb ik dus geen plek meer voor nog meer katten.
Maar ik vind je idee erg goed en hoop dan ook dat je spoedig een huis zult vinden voor deze kanjers.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 21:53

Het zou idd wennen zijn ja. Me oude hond is vanaf jongs af aan altijd al gek op katten. hij is er wel lief voor, maar heeft gewoon niet helemaal in de gaten dat hij groot, zwaar en lomp is en niet alle katten dat even fijn vinden.
Me puppy ziet alles nog voor een pluche knuffel dus dat wil ik die kat ook niet aan doen

Ik hoop dat je snel een huis vind voor deze katten

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 22:12

Meetje22 schreef:
Wat leuk dat je zo'n iniatief toont.
Er zitten teveel katten in asiels en die verdienen nog een tweede kans.
Ik baal ervan als ik weer eens een topic lees met joepie we hebben jonge katjes.
Er zijn nu al niet genoeg huizen om de bestaande katten op te vangen en te verzorgen,waarom dan nog meer katten erbij.
Ik heb zelf 4 katten thuis,helaas heb ik dus geen plek meer voor nog meer katten.
Maar ik vind je idee erg goed en hoop dan ook dat je spoedig een huis zult vinden voor deze kanjers.

Ben het helemaal met je eens ! ik heb elke zomer een huis vol gedumpte kittens- regelmatig nog zo klein dat ik ze met de fles groot moet brengen en dan zijn er nog die mensen die bewust een "nestje" fokken omdat het zo leuk is

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:22

Ja en dan verwachten ze ook nog eens dat we blij zijn en ze feliciteren met hun nestje.
Ik ben blij dat poezen standaard gesteriliseerd worden in het asiel zodat er nog meer leed voorkomen kan worden.
En ik snap dat een klein katje leuk is maar waarom kiezen mensen niet eens voor een volwassen kat.
Om eerlijk te zijn vind ik een volwassen kat leuker als een kitten.

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:36

Echt hele lieve katten/poezen..
Helaas hebben wij een hele dominante kat van 17 jaar thuis die geen andere katten kan waarderen in zijn 'teritorium'
K hoop dat ze een fijn huis krijgen!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:04

Wat zijn daar leuke katten bij!

Helaas moet ik nog tot de zomer wachten om een tweede kat te adopteren (voorwaarde van mijn vriend, wij hebben nl. een verhuis voor de boeg)

Vooral Snowy vind ik erg leuk

Hopelijk vinden ze snel een goede thuis.

Meetje22 schreef:
Ja en dan verwachten ze ook nog eens dat we blij zijn en ze feliciteren met hun nestje.
Ik ben blij dat poezen standaard gesteriliseerd worden in het asiel zodat er nog meer leed voorkomen kan worden.
En ik snap dat een klein katje leuk is maar waarom kiezen mensen niet eens voor een volwassen kat.
Om eerlijk te zijn vind ik een volwassen kat leuker als een kitten.

Mijn kat was al volwassen en komt ook uit een asiel, en de volgende zal dat waarschijnlijk ook zijn. Ik snap ook echt niet waarom zoveel mensen persé een kitten willen.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:11

ik zou er heel graag een willen.. maar we hebben al een kat en hond.. en dan word het toch iets te druk

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:17

Hopen dat deze katten allemaal goed terecht komen. Wij hebben al 2 katten.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:26

Wat een lieve katten
Een heel goed iets van jou om je best te doen dat ze een goed huis krijgen!
Jammer genoeg heb ik al een hond, en ik mag er geen kat bij ..

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:02

ik heb al een heel asiel vol katten
Ik loop stage in het asiel van Breda en je verbaast je erover wat een mooie en lieve katten er zitten. Ik heb vooral een zwak voor langharen
Als ik er zelf al geen 4 had zou ik het wel weten. Er zitten heel wat potentiele nr 5 katten iig

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:06

Wat een leuke katten zeg!
Die noorse boskat is gaaf!

Helaas mijn huis is al aardig vol, ik heb al 3 katten.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:44

Aaaah moest je die foto’s hier nu echt plaatsen. Ik vind Snowy echt zo geweldig vanaf de foto. Ik ben al 10 keer naar die foto komen kijken Maar zoals ik hierboven al schreef moet ik nog een paar maanden wachten voor er een kat kan bijkomen...

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:53

Leuke katten!
Die Noorse boskat is mooi
Helaas wil mams geen katten meer..

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 11:59

Wat een mooi katten! Ik heb sinds 3 weken een kat en die gaat niet met andere katten samen... maar ik hoop dat deze katten een leuk huisje vinden

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:15

wat een mooie katten ik hoop dat ze een leuk thuis krijgen!!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:21

Ik hoop ook voor je dat die katten een goed plekje krijgen, wij hebben er thuis ook al 4 rondlopen haha. Bij mij op stal is ook een kat die hebben ze daar in de vakantie periode uit de auto gezet en sindsdien woont ze in de stal heeft 1 nestje gehad omdat niemand wist of ze gesterriliseerd was na dat ene nestje hebben de eigenaren van de stal haar laten sterriliseren, 1 zoon van haar woont ook nog in de stal en ze vermaken zich er prima!
Maar ik kan er zo boos om worden dat mensen hun kat gewoon dumpen we hebben toen overal briefjes ed opgehangen en in kranten gezet maar geen reactie. Ben blij dat ze het nu prima naar haar zin heeft in de stal!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 12:23

Och... Soms zou ik willen dat ik een groter huis had...

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 16:13

Ik vind ze allemaal even prachtig. Hoop dat er snel een lief baasje voor ze gevonden wordt!!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 20:06

Hey mensen ! al 2 of 3 katten hebben is geen excuus hoor ik heb er 5, tot voor 2 weken had ik er 6 maar ik heb 1 helaas in moeten laten slapen (nieren waren gestopt met werken, heel acuut, China was bezig zichzelf te vergiftigen- het kon helaas niet anders.

Wacht met angst en beven het kitten-seizoen, wat voor de deur staat weer af want (zie profiel- en daar staan er maar een paar op) in de zomer heb ik meestal mijn handen vol aan gedumpte kittens, waarvan sommige vaak met de fles grootgebracht moeten worden.

Zoals Meetje22 al aangaf...zeker in de zomer is er een gigantisch overschot doordat mensen te beroerd zijn hun katten te steriliseren of te castreren- en het nest-overschot, dat dump je gewoon in het bos, langs de weg in een doos, of in het asiel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:47

Owww... Hier kan ik erg slecht tegen, "gelukkig" heb ik een vriend te me tegen houd meer dieren in huis te halen, anders was ik er meteen omgekomen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:58

Oooow wat heeft die Monkey een lekkere eigenwijze toet

Ik ga toch eens polsen bij mijn vriend of hij niet samen met mij een kat wil adopteren. Toen ik nog klein was hadden we twee katten thuis, nu hebben we een hond (beagle) die echt superleuk is, ik hield nooit erg van honden maar op hem ben ik stapelgek. Toch zou ik wel weer eens een kat willen hebben, die zijn zo lekker gezellig.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 02:42

Mist schreef:
Hey mensen ! al 2 of 3 katten hebben is geen excuus hoor

Als ik een groter huis had, dan had ik met alle liefde van de wereld een kat (of meerdere) erbij genomen Maar ik woon in een extreem klein hokkie met 2 katten en 2 honden, maar als ik eenmaal verhuisd ben...

Ik heb zelf ook 2 dumpkatten, omdat er nog steeds mensen zoveel humor hebben om hun ongeholpen poes naarbuiten te gooien, want ach 'kittens zijn zo lief'...