Wie heeft er ervaring met dit ras ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Wie heeft er ervaring met dit ras ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:45

Hoi!

Na lang denken, overwegen en veel praten hebben mijn vriend en ik besloten om een hond te nemen.
Ik studeer nog maar mijn vriend heeft een eigen bedrijf en organiseert Outdoor&Survival activiteiten/kampen voor bedrijven, en schoolklassen.
Hij kan en wil de hond meenemen naar het werk zodat de hond elke dag onder de mensen is en lekker buiten kan ravotten in o.a de bossen.

We hebben verschillende rassen overwogen maar we willen graag een middelgrote hond, die sociaal is het lekker vind om veel buiten ( bossen/strand/ zandverstuiving) te zijn.
Ik zelf vind een Rottweiler heel gaaf, maar dit ras heeft de laatste tijd helaas nogal een negatief imago, en de kans is groot dat klanten/ deelnemers bang voor de hond zouden zijn.
De Labrador en Goldenretriever vinden we allebei wel leuk maar we willen graag een iets apparter ras.

Mijn vriend en zijn ouders hebben veen kruising Drentse PatrijsxWetterhoun, Noury een geweldig beestje!!
Mijn oom en tante hebben een kruising Friese StabijxWetterhoun, ook een super hondje!
We hebben meer infotmatie over de Wetterhoun opgevraagd en nu zijn we allebei helemaal enthousiast over dit ras.

Zoals ik al zei hebben we al veel rasinformatie over de wetterhoun, maar wij zouden graag van mensen die ook een ( kruizing) Wetterhoun hebben, ervaringen willen horen.

Dus heb jij een wetterhoun, zou je er dan wat meer over willen vertellen??

Alvast bedankt!

[/img]http://www.dogbreedinfo.com/images4/wetterhoun.jpg[/img]

[/img]http://www.klenkenheugte.nl/indexpag_fotos/eefke.jpg[img]

Afbeelding

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:45

Hmm, beetje jammer dat de foto's er niet bij komen >;)

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:46

je moet even de / weghalen voor de 1e img, dan doen je foto´s het!!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:47

Afbeelding

Afbeelding

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:48

Oké, even proberen

Afbeelding

[img]http://www.klenkenheugte.nl/indexpag_fotos/eefke.jpg[img]

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:49

bij de 2e foto staat er nu geen / voor de laatste img haha.
Maar Billy heeft ze ook al voor je geplaatst!

Voilgens mij heb ik deze honden nog nooit IRL gezien, dus kan er niet echt een mening over geven

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:50

Ik heb ze wel gezien, maar ik ken ze niet goed genoeg om echt een oordeel te hebben. Je hebt iig wel wat aparts lopen

solarpleure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:52

Ik zou gewoon even in het asiel kijken wat er is. Zitten leuke honden en je helpt ze, en vele verschillende rassen en bastaards.

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:52

Ik vind ze persoonlijk niet zo, maar ik houd ook niet zo van honden met krulletjes. Maar ik heb misschien nog een ideetje voor je: wat vind je van Beagles en Berner Sennens?

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:53

Met "ze" bedoel ik dus de Wetterhouns

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:54

Gut, krijgen we de asieldiscussie weer.
Heel eerlijk gezegd za ik nooit een asielhond nemen. Vaak zit je met de ellende van een ander opgescheept, en krijg het er maar weer eens uit.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:55

Ik vind hem niet zo mooi Maar hij is zeer zeker apart

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:57

Sommige honden zijn zo slecht behandeld dat je het er inderdaad niet meer uit krijgt, maar er zijn ook honden die met een beetje geduld en liefde echt geweldige beestjes blijken te zijn. Dat geld dus zeker niet voor elke asielhond!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:58

Dat zal best, maar het heeft niks met dit topic te maken. Zij is op zoek naar info over de Wetterhoun en niet over asielhonden.

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 14:58

Er zijn ook andere kleurtjes van , nl Geheel bruin, bruin wit, geheel zwart of zwart/wit.

We hebben qua kleur niet echt een voorkeur, liever wel een teef dan een reu.

Afbeelding

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:59

AM-BB

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:00

Ik vind ze niet mooi, maar dat vroeg je niet

Wij hebben ze een enkele keer in het pension waar ik werk en de hondjes die we daar hebben gehad waren over het algemeen wel sociaal.

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:01

Uthrick schreef:
Er zijn ook andere kleurtjes van , nl Geheel bruin, bruin wit, geheel zwart of zwart/wit.

Afbeelding

Zwart-wit vind ik ze al veel leuker!

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:02

het zijn hele lieve & sociale honden, ik ken er een paar..
maarja, net als elke hond, je kan hem ook heel erg fals maken

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 15:10

Wij hebben serieus een asielhond overwogen maar wij hebben toch besloten om een pup te nemen.

Waarom?? nou omdat de hond dus mee gaat naar het werk van mijn vriend, hij is te druk bezig om de hond dan constant aan de riem bij zich te houden en een hond de hele dag aan een ketting vinden wij zielig. Ja we weten dat een pup vooral in het begin ook aangelijnt moet worden, en moet leren om bij je te blijven, maar daarna is het de bedoeling dat zij gewoon lekker los rond kan struinen en in de buurt blijft.
We gaan dan ook zeker naar gehoorzaamheidscursesen.
Daarbij komt de hond veel met mensen/kinderen in contact en moet daarom betrouwbaar zijn en geen "gebrek"hebben dat hij/zij bijv niet met kinderen kan of bang voor mannen is.

Veder willen wij gewoon graag een pup/hond die wij vanaf het begin hebben meegemaakt, waarvan we weten dat hij/zij bij een goede en erkende fokker vandaan komt en zo kunnen trainen zoals wij dat willen.

@ Zanniej (?)

We hebben over een beagle gedacht maar dat werd ons door verschillende fokkers/hondenverenigingen afgeraden omdat dat nogal eigewijze honden zijn, en de neiging tot weglopen hebben.
Omdat de hond dus vaak mee gaat en losloopt, is het niet de bedoeling dat de hond hem peert als je even niet oplet en je daarna uren naar de hond kan zoeken.
Natuurlijk kan elke hond er tussen uit piepen maar bij een Beaglle heb je daar een verhoogt risico mee.
Een Bernersenner is net een tikkeltje te groot, en mijn vriend vind dat lelijke honden

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:19

Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord: het zijn en blijven jachthonden he?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:49

het is niet mij ras , maar ik vind ze wel leuk.. actieve honden, honden die graag iets doen en dat ook wel zelfstandig willen... oost indisch doof past wel een beetje bij ze ze zijn voor het gezin ( en zeker kinderen) erg fijn, maar met vreemde kijken ze de kat uit de boom en willen ze nog weleens wat wantrouwend uit de hoek komen...
ik "ken"er een paar.. en ondanks dat ze geen allemansvriendjes zijn , toch wel betrouwbare honden..

ga eens kijken bij een fokker, gewoon ff tussen de wetters zitten en ze bekijken, hoe ze doen bij de fokker, hoe ze onderling zijn...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:21

xxZanniejxx schreef:
Sommige honden zijn zo slecht behandeld dat je het er inderdaad niet meer uit krijgt, maar er zijn ook honden die met een beetje geduld en liefde echt geweldige beestjes blijken te zijn. Dat geld dus zeker niet voor elke asielhond!

Precies, dit is een kortzichtig vooroordeel. Er zitten vele duizenden honden in het asiel en ook worden er dikwijls herplaatsingshonden (rashonden) aangeboden. Er is - helaas - zoveel keus dat er voor elk wat wils is. Een èchte dierenliefhebber geeft een thuisloos dier een kans. Daarnaast worden echt onbetrouwbare honden in het asiel echt niet zomaar voor herplaatsing aangeboden.

En als je dan toch een rashond wilt dan is het inderdaad de beste keuze om naar een erkende fokker te gaan.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:24

Uthrick schreef:

Afbeelding

Dit lijkt verdacht veel op een Friese Staby.

Uthrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:28

Citaat:
Een èchte dierenliefhebber geeft een thuisloos dier een kans.

Nou, die laatste zin schiet bij mij een beetje ( nou ja, nogal) in het verkeerde keelgat.
Want jij bedoelt dus, dat als ik/wij geen hond uit het asiel nemen wij geen echte dierenliefhebbers zijn??

Dat slaat echt werkelijk nergens op, ik heb eerst MBO Dierverzorging in Barneveld gedaan, daarna HBO Diermanagement aan van Hall en ik heb 4 jaar bij/met Martin Gaus gewerkt. ( ben begonnen als stagiare )en daar blijven hangen, vervolgens 4 jaar gewerkt bij de ASIEL !!!!! honden en later de geleide honden.
Ik weet dus dondersgoed dat er leuke asiel honden zijn, en ja ook dat de asielen helaas vol zitten.
Toch hbben mijn vriend en ik besloten om een pup te nemen, de reden hieroor heb ik al eerde beschreven in dit topic.
Maar jij vind dus dat wij daarom geen dierenliefhebbers zijn???? Sjonge jong, hoe kortzichtig kun je zijn zeg