Om 8:30 uur was ze heel hard bezig met haren plukken en stro in de nestkast brengen. Een half uurtjes later was ze in de nestkast verdwenen en bleef ze daar een hele tijd inzitten. (Ik zat vanuit de keuken te kijken)
Na een uurtje keek ik weer en zag haar buiten de nestkast bezig met wassen in een vreemde houding. Ik dacht dat ze misschien aan het baren was en dus niet in haar nestkast, maar op haar 'wc', dus ik ben naar buiten gegaan om even van dichtbij te checken.
Ze was alleen maar bezig met wassen en er zat bloed op haar achterpootjes (ze is wit dus dat was goed te zien)
Ik heb haar een stukje oud brood gegeven en toen gromde ze naar mijn hand. Het brood wilde ze wél

Ik heb ondertussen dat zij at even het deksel van de nestkast opgetild en zag daar wat beweging. Helemaal spannend natuurlijk, maar het was nog zó vers dat ik Spatje eerst even wat rust heb gegund.
Om 14:00 uur heb ik een uitgebreide nestcontrole gedaan en telde in een heel diep nest wel 12 jongen. 9 roze met donkere vlekjes en 3 donker met roze vlekjes.
Ik ben benieuwd hoeveel het er gaan redden, het zijn er zó veel.
Vanmorgen lag er nog niks naast het nest en zag ik nog beweging. Verder heb ik nog niet gekeken vandaag, vanavond check ik weer of er niks dood in ligt.
Hieronder een paar foto's van de nestcontrole van gisteren: