mijn 2 ratten moeten weg... :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

mijn 2 ratten moeten weg... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 17:54

ik zit er echt ontzettend mee, wij moeten gaan verhuizen, omdat er hier allemaal nieuwbouw komt, wij gaan zelf ook in die nieuwbouw wonen, maar helaas luiden de huisregels daar (gemaakt door de gemeente) dat je niet meer dan 2 huisdieren mag hebben, en aangezien wij 2 katten hebben en ik nog eens 2 ratten moeten zij helaas weg. bovendien is het voor hun ook wel beter, want om hun nou daarheen te slepen, en tussen dozen te laten staan en in de verflucht dat wil ik ze ook niet aandoen.

maar nou vroeg ik me af, hoe vind ik ooit een geschikt nieuw huis voor hun? ik wil absoluut niet dat er mee gefokt gaat worden (voor een broodfokker dan, andere fokker is niet erg) ... ? zijn er uberhaupt wel mensen die ratten van al een jaar oud willen hebben?

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:02

wat raar dat je maar 2 huisdieren mag hebben daar heb ik nog nooit van gehoord
misschien kun je even aan vrienden of familie vragen
je kunt het ook op markplaats.nl zetten

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:05

Jaah wat raar.. Gaan ze daar op controleren ??
Maar is het niet zo, dat ze onder huisdieren alleen katten en/of honden bedoelen ? Van ratten hebben ze geen last toch.. Echt raar..

Er zijn vast mensen die ze willen hebben Vooral als je de reden er goed bij zet, dan is er vast wel iemand die ze op wil vangen

Mano88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:06

ze staan nu ook op marktplaats, maar juist daar reageren de meest vreemde figuren... probeer ook via bokt, daar komen toch wat ... normalere mensen

@ xxsweet: het is inderdaad een rare regel, maarja, bij die regel komen nog heel wat andere rare regels kijken maarja... ik hoop toch dat ik er dan iemand anders blij mee kan maken..

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:07

ik wou dat ik ze kon hebben! ik hou ook heel veel ban ratten maar me moeder is bang voor ze! en wat zeilig voor je!:(

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:08

kun je ze niet stiekem houden?
zo niet ,ik weet zo niemand ,maar vceel suces er mee

Mano88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:11

probleem is, mijn nieuwe kamer wordt nog kleiner als mijn kamer nu, wat betekend dat er in mijn kamer geen plaats is, en ze mogen niet in de woonkamer van mn moeder

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:16

laat je ze vrij in j e kamer, neej. kunnen ze niet op je bureau??

Anoniem

Re: mijn 2 ratten moeten weg... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:19

Met andere woorden ,ik heb geen zin meer in mijn beesten wie wil ze hebben.

Mano88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:20

de kooi alleen al is 70 bij 60 bij 30 (cm) en dat terwijl mijn kamer 3 bij 2 wordt..? ik mag blij zijn al past er een bed en een klein bureau (voor mn huiswerk) in die kamer

@silvana, als het zo makkelijk was, en ik zo wreed was, had ik mn andere dieren hier ook wel gelijk bij aangeboden (of in jou ogen, de straat opgepleurd..) -> zinloze reactie als je iemand niet kent, beetje oneerlijk om dat zomaar te zeggen, vind je niet?

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:24

waarom zijn sommige zo negatief?
wie zegt dat het niet de waarheid is?
plet ze dan gelijk onder de telefoonboek van Amsterdam of Rotterdam en spoel ze door de wc/gooi ze in de prullebak.

zij gaat verhuizen en er zijn nou eenmaal regels, en daar moet ze zich aan houden *wat ik overigens een rare regel vind..* en ze zoekt goede baasjes voor dr ratten.
whats the problem? denk ik dan..

Mano88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:27

@ Juud87: dankje... fijn dat er nog iemand een normale reactie levert...

Larish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:35

Ik zag net je topic staan ja! Ik denk dat er beslist wel mensen zijn die je ratjes willen overnemen hoor. Maar bedoelen ze met 2 huisdieren niet de grotere? Dus honden/katten enzo. Wat maken die ratten nou uit.

Iig succes!

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:16

Als je ze echt niet kwijt kan zou ik wat opvangcetra's mailen, soms nemen ide ook rajes aan en zoeken zij een goed tehuis voor ze.
Succes iig, ik zou mijn ratjes echt niet kunnen afstaan

Mano88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:49

@Larish: nee, niet alleen grotere huisdieren, je mag bijv. ook geen konijn op je balkon houden (in een buitenhok dan) dat vind ik ook nergens op slaan, maarja, dat ben ik

@ DuchesS: aan opvancentra's had ik ook al gedacht, maar ik vind het fijner al gaan ze van mij uit weg naar iemand, zodat ik zelf ook kan zien wáár ze heen gaan...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:02

Ik zou graag willen maar kan momenteel niet maar misschien kan je wat meer info geven voor mensen die wel geïnteresserd zijn? Zijn het mannetjes of vrouwtjes? karakter? kleur? variëteit? oorstand? zijn ze van een rattery, opvang, dierenwinkel? Hoe staat het met hun gezondheid? hun namen? heb je eventueel foto's? Dan weet iedereen al veel meer over hun

jen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:19

Misschien kan je op het ratten.nl forum kijken of iemand ze op wil vangen. Zo weet je zeker dat ze goed terecht komen en niet via marktplaats eindigen als slangenvoer.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:55

jen schreef:
Misschien kan je op het ratten.nl forum kijken of iemand ze op wil vangen. Zo weet je zeker dat ze goed terecht komen en niet via marktplaats eindigen als slangenvoer.

Ratten.nl vind ik persoonlijk écht geen fijn forum meer sinds de overname, TammeRatten.nl vind ik weer wel fijn, nouja ik mag de meeste rattenmensen niet maar daar gaat (of ging? ben er al een tijdje niet meer geweest) het altijd heel netjes en daar komen ook een aantal opvancentra speciaal voor ratjes die je misschien kunnen helpen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:02

prutsertje schreef:
de kooi alleen al is 70 bij 60 bij 30 (cm) en dat terwijl mijn kamer 3 bij 2 wordt..? ik mag blij zijn al past er een bed en een klein bureau (voor mn huiswerk) in die kamer

Dat is een slap excuus, mijn kamer is ook 2x3 en er staat ook een bed, boekenkast, bureau én rattenkooi in.
Gaan jullie in een huur of koophuis wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 01:21

Bij mij is het heel simpel,je neemt een dier plus de verantwoordelijkheid er voor en houd het.
een rat word hooguit drie jaar en zelfs dat is voor sommige al te lang om ze te houden.ratten opvang en knaagdieren opvang zitten overbevolkt door mensen die maar dieren nemen zonder na te denken.Op een kamer van 2x3 kan je een kooi kwijt als je wilt .een plank aan de muur kooi er bovenop.
Ik ben kotsziek van de mensen die maar onbezonnen dieren nemen en weg doen.Net als laatst die meid met de hamster die te veel lawaai maakt s'nachts.
Mensen denk toch eens na voor je iets neemt,je hebt je hersenen niet voor niks gekregen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:37

Bah wat een simpele reactie. Wees blij dat ze een nieuw huisje voor ze zoekt, ze had ze ook op straat kunnen dumpen. Als ze ze had gedumpt dan was het "waarom niet gewoon een nieuw baasje zoeken", en als ze probeerd een nieuw baasje te zoeken voor ze is het ook niet goed.

Als ze niks om die beessies gaf had ze er ook op een andere manier af kunnen komen...

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:05

ergens heeft Silvana wel gelijk,mensen nemen veel te makkelijk een diertje,en zien het als gebruiksvoorwerp,niet meer "nodig",dan kan het weg.
maar we kunnen ook blij zijn,dat de TS-er ee ngoed plaatsje zoekt,ipv het naar een asiel oid te brengen.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:09

Zou je dan ook niet 2 katten en 2 vissen mogen houden? Rare regel waar ik me dan ook niet aan zou houden. Gewoon met hok en al hup de verhuisdoos in en geen haan die er naar kraait.

Je kunt ook te netjes zijn.

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:19

voor volwassen ratten een huis zoeken word moeilijk! al is het wel mogelijk!

ikzelf had een ratje erbij gekocht voor mijn eerste rat omdat hij helemaal gestoort werd! trouwes was dat eerste ratje wel een SCHAT van een rat...en zij was volwassen toen ik hem kreeg van een vriendin op school...die arme nieuwe rat kon het echt niet vinden met de eerste (die beet haar de hele tijd en die nieuwe (van een paar weken) zat dus te piepen en trillen in de kooi dus gelijk eruit gehaalt en een nieuwe kooi gekocht nouja ze werd dikker en poepte niet meer en jee ze liet scheten die stonken me toch! dus wij naar de dokter ..en hij zei dus dat het een opstopping was en heeft daar wat voor gekregen en wij moesten heb wat sla olie geven om het makkelijke voor haar te maken dus zo gezegt zo gedaan..en de volgende morgen had ik plots 7 jongen erbij!!! (ze was dus al zwanger toen ik haar kocht uit in de winkel) de mannetjes heb ik verkocht gekregen en de vroutjes helaas niet....eentje wilde we houden voor die moeder zodat die niet alleen was...en de andere 2 nog verkopen...maar dr waren mensen die alleen 1 rat wilde en ik wist dan niet of die ander weg kwam en niet alleen kwam te zitten dus heb ik ze niet verkocht...helaas...ze zijn nu al wat ouder ...hoe oud geen idee volgensmij zoon jaar of zelfs ouder en ik zit dus nu met 4 vrouwelijke ratjes thuis...die andere (de eerste) is dood...is gestorven warm in mijn handen! die was ook al oud en had dr al een hele tijd!...

maar goed zoeken dus en niet gratis weg doen (ik heb hem ook gratis gekregen maar die meid kon mij goed van school) maar anders worden ze gevoert een slangen en denk niet dat je dat wilt!

ik vind het een stomme regel en ik zelf en gelukkig mijn moeder ook zouden daar NOOIT gaan wonen...(we hebben 4 ratten 2 katten en 4 honden) en onze dieren weg doen gaat dus nooit gebeuren...
veel succes met het vinden van nieuwe mensen!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 16:10

silvana schreef:
Bij mij is het heel simpel,je neemt een dier plus de verantwoordelijkheid er voor en houd het.
een rat word hooguit drie jaar en zelfs dat is voor sommige al te lang om ze te houden.ratten opvang en knaagdieren opvang zitten overbevolkt door mensen die maar dieren nemen zonder na te denken.Op een kamer van 2x3 kan je een kooi kwijt als je wilt .een plank aan de muur kooi er bovenop.
Ik ben kotsziek van de mensen die maar onbezonnen dieren nemen en weg doen.Net als laatst die meid met de hamster die te veel lawaai maakt s'nachts.
Mensen denk toch eens na voor je iets neemt,je hebt je hersenen niet voor niks gekregen.

en van dit soort reacties wordt ik kotsmisselijk, ik vertel hier mijn verhaal juist omdat ik er erg mee zit, wij komen in een huurhuis te wonen met gewoon een aantal regels daaraan verbonden, en aangezien wij nog meer dieren hebben, die wij ''gezamelijk'' hebben vind ik het ook erg begrijpelijk dat ik mijn dieren moet opgeven, dat zegt niet dat ik ze niet wil, of ze niet leuk vind, of het teveel werk vind.. want dat is niet waar! (waarom zou ik het dan ook leuk vinden om met paarden bezig te zijn? daar mest ik toch ook stallen uit, dat kost toch ook tijd?!)

dus... ik zou het op prijs stellen als zulke loze reacties achterwege gelaten worden!
dankjewel

Overigens wel bedankt voor de positieve reacties, ik stel het zeer op prijs... en ik heb al een goed tehuis voor ze gevonden bij felicity hier op bokt