Hallo, vandaag ging ik kijken bij me hamsterhok waar 5 hamsters in moeten zitten keek zag ik er maar 1 in zitten mijn eigen dikke hamster (moeder) van die andere 4 kleintjes, ze hebben het hok helemaal gesloopt er zit een gat in wat me vader heeft gerepareert voor een dag, maar nu ben ik dus hamsters kwijt, ik heb er 1 weer gevonden in een pak met zaagsel maar nu zijn de andere nog zoek het is een beetje een groot probleem we hebben namelijk ook katten. Dus help je me?>? Heel graag.. Groetjes Iris
Ik zou de katten in een kamer zetten waar geen hamsters zitten.. Dan het hele huis doorzoeken, en als je ze gevonden hebt proberen ze te pakken. Als je ze niet te pakken krijgt iets lekkers in hun buurt leggen om ze te lokken, en ze zo proberen te pakken. Als dat allemaal niet lukt kan je zo ook proberen naar een kamer te jagen waar weinig spullen staan (denk aan badkamer). Zo kan je ze makkelijker pakken. Veel succes! Ik heb dit ook eens met mijn konijn gehad.
kiep dat pak zaagsel om, haal het uit elkaar, misschien zit de rest daar ook. Zoek in alle hoekjes en gaatjes, probeer je katten uit de ruimte te houden waar de hamserkooi staat. i.p.v. bokken: Zoeken!!
ik heb het ook een keer gehad, wij waren op vakantie, kennissen zouden hem eten en drinken geven. komen we terug ik gelijk naar die bak natuurlijk, heeft hij er een gat ingevreten en nergens een hamster te bekennen toen heel me kamer leeggeruimd en bleek dat hij aan een hoop spullen had gegeten , uiteindelijk achter mijn speelgoed stapel van 3 meter gevonden
ik heb helemaal geen rommel kamer en er staan ook neit super veel spullen me vader en ik hebben gezocht maar als ze onder me deur zijn gegaan en achter de kasten zitten zou ik ze niet weer vinden
tja dat krijg met die plastic rotbakken en daar betaal je je ook nog blauw voor omdat ze zogenaamd leuk uit zien. zoeken tussen je kleren en achter alle kasten zet ergens eten en drinken neer dan komen ze vanzelf wel eruit
Voer en water neerzetten als je ze niet vindt. Hebben mn nichtjes ook eens gehad. Was ie ergens in een zolder gekropen. Paar weken later vonden ze 'm. Levend!
Ik heb gehoord dat je dan een emmer neer kan zetten met daarin voer. Niet een grote emmer maar een kleine als ze dan het voer ruiken vallen ze in de emmer, natuurlijk wel een loopplankje ernaast zetten .. Maar je verteld dat je katten hebt kan het niet zijn dat die een hamster hebben gevangen? Verder alles afzoeken en deuren goed achter je dicht doen zodat ze niet door het hele huis kunnen verspreiden.
Echt op alle plekjes zoeken, mijn hamster is ook wel eens ontsnapt, hij kan onder deuren door waarvan ik dacht dat het niet zou passen, hij is een keer in mn klerenkast gekropen waar ie een paar dagen geslapen heeft (en een broek versnipperd ), en ik heb em een keer teruggevonden in het doekje wat om de veger heen gevouwd zat, die stond beneden dus ze kunnen ook wel van de trap af komen (of vallen ).
Een spoor neerleggen van iets wat ze lekker vinden (zonnepitten?!), naar een trapje toe dat naar een emmer loopt. Als ze dan op dat trapje lopen, vallen ze zo in de emmer (wel zachte ondergrond maken en emmer niet te hoog) Succes!!
en om ongeveer een weken kunnen de kleintjes zich voortplanten dus straks heb ik 20m hamsters rond lopen *hamster plaag* *me moeder is doodsbenauwd voor hamsters*
Haha bij mij is het ook een keer gebeurd. Maar mijn hamster was zo tam dat ie zelf naar me toe kwam om vervolgens op mn hand te gaan zitten en te wachten totdat ik hem terug in zijn hokje zette.
Ik ben mijn hamsters ook vaak genoeg kwijt geraakt, had een bakje (diep genoeg dat ze er niet uitkunnen), voedsel erin en een trapje uit mijn kooi er tegenaan gezet. plankje of iets waar ze tegenop kunnen wandelen mag ook. en dan vallen ze erin en je hebt ze weer (op meerdere plekken zo'n val neerzetten)
Laatst bijgewerkt door Thokkadisje op 05-03-06 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
mischien kun je een voerbakje met voer en een lekkernij neerzetten in je kamer je deur dicht doen.. en dan over een tijdje kijken of er van gegeten is dan weet je of ze in je kamer zitten..