Mijn uitlaat boxer :)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Mijn uitlaat boxer :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 12:42

Ik ben vandaag voor het eerst alleen met mijn nieuwe uitlaat hondje gaan wandelen. Het is een witte boxer, White heet hij, en 8 jaar oud.
Ik heb wat foto's van hem geprobeerd te maken, zijn alleen niet mooi, maar dat komt omdat ik een grote tas vast had + de hond (die mag niet los!) en hij wilde alsmaar sneeuw eten
Het zou hier trouwens een zgn 'probleemhond' betreffen maar daar hebben wij onze twijfels over. (ik werk voor de dierenbescherming en dit betreft honden waarvan de baasjes wegens omstandigheden niet meer de hond uit kunnen laten) Zo zou hij vals zijn naar andere honden en zich dood drinken aan water. Ook zegt de eigenaar dat hij een nierziekte heeft en hij krijgt daarom maar heel weinig water thuis...Waardoor hij buiten dus overal uit gaat proberen te drinken. De mensen van de DB zitten echter in twijfel, omdat volgens hun een hond juist meer moet drinken met nierziekte. Ik vind m zelf ook erg mager. Maar goed, daar gaan ze haar nog wel over aanspreken. (het betreft hier wel een zgn 'probleemgezin' trouwens )

maar goed, hier de foto's, ben benieuwd wat jullie eerste indruk is.

Afbeelding
jum jum sneeuw

Afbeelding
hier zie je zijn ribben goed

Afbeelding
Hier moest hij gaan zitten "krijg ik nu wel een koekje?'

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:01

ik hou neit zo van het type hond, maar hij ziet er wel goed uit
is dat prut bij zn oog op die laatste foto?

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:05

ik vind em super, wat een scheetje zeg, zou em zo willen hebben vind boxers echt geweldig. Al mag deze hond wel wat dikker worden, hij kijkt ook zo zielig?
Heb zelf een witte amerikaanse bulldog en die werd in zijn puppy tijd ook altijd voor boxer aangezien, nu is ie toch echt wel wat breder.

Marye78

Re: Mijn uitlaat boxer :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:21

caat_eve: dat zou best kunnen, hij krijgt ook enorm veel snot na het lopen, maar ik had niks bij me om hem schoon te maken

deschels: ja dat vind ik dus ook. heb wel hondenkoekjes meegenomen, en die krijgt hij tijdens het wandelen als hij goed luisterd. en zielig kijken doet hij dus waneer we terug naar het huis gaan dan gaat hij me ook echt aan zitten kijken tijdens het lopen.

om half 3 ga ik weer met hem lopen trouwens, zal dit x zakdoeken meenemen

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:45

doe je het vrjwillig utlaten ofzo,,??

wel leuk beestje

Eliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:47

Hij is super .
Ik heb zelf ook een boxer!

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:51

Monster schreef:
doe je het vrjwillig utlaten ofzo,,??

wel leuk beestje

Yep. Op mijn vrije dagen, ter ontspanning (kan zelf geen hond houden ivm werk)

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:51

Eliana schreef:
Hij is super .
Ik heb zelf ook een boxer!

foto?

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:29

Grappige hond! Maar wel een raar verhaal over dat water... ik vind het belachelijk dat ie thuis nagenoeg geen water krijgt

Enne.. wat zijn die vieze gele vlekken op zijn poten en buik? Pies?

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:35

TheSam schreef:

het kan natuurlijk ook gewoon viezigheid zijn want witte honden worden snel vies

ik vind het een hele leuke hond maar wel een beetje mager

hij heeft ook een lieve uitdrukking in z'n koppie

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 14:51

TheSam schreef:
Grappige hond! Maar wel een raar verhaal over dat water... ik vind het belachelijk dat ie thuis nagenoeg geen water krijgt

Nee dat is geen pies. Zoals iemand al zei, witte honden worden gewoon snel vies, je moet eens zien hoe hij eruit ziet na een wandeling door de regen. Dit is dus gewoon vuil.

Maar van het water is idd zielig ja, maar daar gaan we ook waarschijnlijk wat aan doen

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:18

het lijkt net of de hond een kapotte neus heeft? verder wel leuk beestje oogt hee lschattig

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:20

wat een schatje

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:22

Een box!

Wij hebben ook een witte gehad. Helaas was deze na 1,5 jaar al overleden, hij had een auto-immuum ziekte. De meeste witte boxers worden niet zo oud. Vandaar dat het me sterk verbaasd dat deze al 8 is! wel een lieverd trouwens .

We hebben nu een bruine, foto in profiel.

Flower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:33

HEEEE das de grote Pim

Foto's profiel

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:37

leuk beessie
schattig

is idd niet zo gek dat ie nu zoveel wil drinken dan

Bonny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:50

Hee wat leuk nog een Boxer op Bokt!
Hij ziet er goed uit hoor, ook foto's in mijn profiel haha

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 18:33

Zo, ben net thuis, heb bijna 2 uur gelopen! je hebt daar heel veel uitlaatgebied en ik was dus op de terugweg 3 hetzelfde rondje gelopen haha, en die hond vond het geweldig Hij wilde gewoon nog rennen toen we weer terug gingen.
Ik sta er van te kijken hoe goed hij luisterd, hij blijft echt naast me lopen en dan kijkt hij steeds omhoog en dan wacht hij welke kant ik opga. Alleen bij 2 honden die we tegenkwamen moest ik m ff strak nemen, want dan wordt ie dominant. Maar hij heeft zich echt gedragen.

Bonny, Vende, Dieuwke: wat een mooie schatjes!!! Boxers zijn gewoon super Vende, ben echt benieuwd hoe Pim er later uit gaat zien

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 18:34

MariskaFally schreef:
het lijkt net of de hond een kapotte neus heeft? verder wel leuk beestje oogt hee lschattig

Hij heeft een hele uitgedroogde neus. Ik heb het ook aan de eigenaar gevraagd maar ze weten niet hoe het komt.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:39

ik vind het echt super dat je dit doet.

alleen mag je als eigenaar zijnde ( de TS dus niet) je gaan schamen dat je hond er zo uit ziet. vieze ogen, droge (en denk pijnlijke) neus en te dun. dit zijn dingen waar vast wel wat aangedaan kan worden.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:42

Marye78 schreef:
MariskaFally schreef:

Hij heeft een hele uitgedroogde neus. Ik heb het ook aan de eigenaar gevraagd maar ze weten niet hoe het komt.

Onze box heeft ook een droge neus, valt niets aan te doen. Boxers hebben nou eenmaal vaak een droge neus, heel raar. Al lijkt deze wel wat graadjes erger

En Swoeky, Onze witte boxer had ook altijd vieze ogen. Er is inderdaad iets aan te doen, wij moesten hem iedere dag druppelen met zalf en daar ging het wel van over . Maar die zalf was nou niet bepaald gratis en niet iedereen heeft dat voor zijn hond over.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:48

mijn hond had ook een droge neus maar lang niet zo erg als deze boxer. lijkt me pijn doen. kijk als wij kloven hebben door droge handen voelen wij het ook, hoe moet zo'n hond zich voelen dan??

er is een verschil tussen vies en vies. kijk dat je hond rode strepen heeft bij zijn ogen vind ik er lang niet ze slecht verzorgd uit zien als dit.

maar ik kan er wel door over blijven miepen de TS kan er niks aan doen en leverd al super goed werk dat ze deze hond lekker uitlaat.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 23:30

Swoeky, ik ben het echt helemaal met je eens... ik vrees echter dat er niet veel aan te doen valt, deze hond is al 8 jaar bij deze vrouw, en ik denk niet dat ze ineens veranderd. Het is een bepaald slag mensen (als je begrijpt wat ik bedoel) en ze staat er niet echt open voor. Het enige wat ik kan doen is een crempje voor zijn neus meenemen en dat buiten erop te doen, en hem wat bijvoeren met hondenkoekjes (heb ik zowieso buiten bij me want hij is erg dominant en wanneer hij netjes langs een andere hond loopt wordt hij zo beloond) en misschien water.
ik heb al gevraagd of het mogelijk is dat de inspectiedienst een keer komt kijken maar het schijnt (en dit zegt de DB zelf!) dat een dier bijna dood moet zijn voor je er iets aan kunt doen. (in beslagname etc).

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:39

dat die hond er dan eigenlijk nog zo ''goed '' uit ziet. moet je zien wat voor sterke hond het dan is.

jammer dat ze er niet voor openstaat om deze hond te helpen. waarom is ze dan in godsnaam aan een hond begonnen??

en ja de DB naar mijn idee doen die tegenwoordig niet meer zoveel. en moet het dier idd al bijna dood zijn. triest!!!! als een dier nog te redden valt net zoals bovenstaande hond dan red je zo'n dier toch??

ach ja, nogmaals ik heb respect voor de TS, echt super wat je allemaal voor deze hond wilt doen. alleen hoelang denk je dat vol te gaan houden??

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 23:45

swoeky schreef:
dat die hond er dan eigenlijk nog zo ''goed '' uit ziet. moet je zien wat voor sterke hond het dan is.

jammer dat ze er niet voor openstaat om deze hond te helpen. waarom is ze dan in godsnaam aan een hond begonnen??

en ja de DB naar mijn idee doen die tegenwoordig niet meer zoveel. en moet het dier idd al bijna dood zijn. triest!!!! als een dier nog te redden valt net zoals bovenstaande hond dan red je zo'n dier toch??

ach ja, nogmaals ik heb respect voor de TS, echt super wat je allemaal voor deze hond wilt doen. alleen hoelang denk je dat vol te gaan houden??

Ja daar sta ik ook van te kijken, hij is al 8, en mager etc maar een conditie!
En waarom ze aan die hond is begonnen...tja sommige mensen gebruiken nou eenmaal niet veel verstand.

Hoe lang ik het vol ga houden, er zijn al 2 mensen geweest, en die zijn er mee gestopt, de een omdat bij haar er iets is gebeurd (hij heeft dus een man en een teckel gebeten, maar naderhand hoorde ik dat de teckel losliep en hem aanviel (!) en dat hij zich dus gewoon verdedigd heeft. en die man kwam er tussen.) en zij wilde er niks meer mee te maken hebben of durfde niet meer, en de ander kon totaal niet met de eigenaresse overweg. (maar daar hebben er meer last van). Ik ben net begonnen dus ik kijk het wel even aan, tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin met hem, en ik heb ook wel het idee dat hij er van opknapt van die lange wandelingen. (en de koekjes tussendoor)