duitse katten worden massaal gedumpt in de asiels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

duitse katten worden massaal gedumpt in de asiels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 12:20

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3450 ... at_af.html

nou zeg! het moet niet gekker worden!
Dat gaan we hier ook krijgen ben ik bang....

Mijn poezels blijven gewoon binnen bij de kachel en ze gaan echt niet naar het asiel! Ik snap dat soort mensen niet, kennelijk geven die niet om hun kat of is dit een mooie manier om van hun kat af te komen ipv m van de zomer in het bos te dumpen...

xx_Merle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:38

ja echt erg he als de asiels vol komen te zitten ga ik papa toch overhalen nog een poezebeest erbij te halen..!
En onze Puma blijft lekker bij ons binnen , als het moet!

simodi

Re: duitse katten worden massaal gedumpt in de asiels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:38

Nee ik snap d'r ook helemaal niks van! Zeker als je niet woont in een gebied waar vogelgriep heerst. Misschien is het dan nl anders: als je kans hebt dat je kat besmet is met het virus is het voor jou als eigenaar natuurlijk ook wel link.
Mede daarom is mijn poes een binnenkat, dan weet ik zeker dat ze geen enge ziektes oploopt. Want een kat loopt wel overal in en op in je huis, dus echt hygienisch is dat nooit als ze dan zo van buiten komt (is mijn persoonlijke mening hoor).

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:54

nou zeg slaat toch nergens op! Mijn poes is de hele dag buiten en het zou nog niet bij me opkomen om hem weg te doen al zou er iets wordsen aangetroffen! houden die mensen niet van hun diertjes ofzo!

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:57

Wat erg

Mijn kat blijft tegen die tijd lekker binnen, en gaat nergens heen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 13:15

Citaat:
als je kans hebt dat je kat besmet is met het virus is het voor jou als eigenaar natuurlijk ook wel link.

het is al even bekend dat het deze kant op komt, als je dat risico niet wilt lopen moet je dus NU al zorgen dat je kat niet meer buitenkomt en ook geen eventueel besmette vogels meer kan eten. Tuurlijk is het voor jou ook link maar ik denk dat je meer risico loopt op besmetting door andere oorzaken dan door je kat (die je al binnenhoudt).

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:20

Tja ik vind het heel erg wat ze daar doen.. Zo'n beest neem je toch voor het leven (tenzij het echt niet anders kan)? Stel je gaat hiet een ophokplicht voor katten krijgen, heb ik wel een probleem met mijn stalkat, hij slaapt alleen binnen in de hooistal en eet er, maar voor de rest loopt hij altijd buiten te banjeren. Ik zal er alles aan doen om dan een goede oplossing er voor zoeken.. maar dumpen??? Mijn lieve Mojo??? Voor geen goud!!!!!!!!!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:26

Het leven zit vol met risico's... Mijn kat wordt gek binnen, dus die blijft lekker buiten. Ik vind het zeer egoistisch om een kat binnen te houden!

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:28

Ja heel triest dat die katten massaal naar het asiel worden gebracht.. Mijn katten blijven waar ze zijn, en in dit geval blijven ze vanaf nu binnen..

Ik ben al begonnen om mijn kat binnen te houden, staat natuurlijk haaks op hetgeen ik in het discussie topic kat binnen/buiten houden zei, maar ik speel toch maar op zekerheid.

Ze is het er absoluut niet mee eens, maar nu heeft ze ff niets te vertellen!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:30

De mijne gaat naar buiten. Heeft ernstige hartruis en stress en NOT DONE voor mijn kat. Dus die kan ik echt niet binnen houden. Daarbij eet hij geen vogels, en vangt ze ook niet.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:39

griebels schreef:
De mijne gaat naar buiten. Heeft ernstige hartruis en stress en NOT DONE voor mijn kat. Dus die kan ik echt niet binnen houden. Daarbij eet hij geen vogels, en vangt ze ook niet.

Nee lijkt me dan in het geval van jouw kat niet verstandig hem met alle geweld binnen te houden..

Mijn kat vangt, en eet ook geen vogels, maar je weet het niet he..
En daarbij, zij is per dag 1 a 2 uurtjes buiten.. Dus for the time being, moet ze zich maar even aanpassen..
Totdat ik op de hoogte ben van alle ins en outs van de vogelziekte.. Want nu hoor je van alle kanten wat, en lees ik steeds verschillende berichtgevingen..

Monster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:42

sja,, straks heeft iedereen het, kan je zelf niet meer opstraat he

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:46

dan worden wij ook opgehokt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:07

Jaja, de liefde van mensen is maar erg betrekkelijk vaak. Dat zie je wel weer.

Maar zoals ik al in een ander topic hierover zei, ik ben niet bang voor de vogelgriep. Ik ben bang voor de paniek van de mensen. Ik ben als de dood dat straks geeist wordt dat ik hier alles moet gaan ruimen, OOK mijn geliefde honden en paarden. En dan komen ze aan mij.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:14

Ik vind het schandalig hoe mensen kunnen reageren! Gisteren ging ik met Memuska in het bos wandelen en je kan niet geloven hoeveel (allicht gedumpte) kippen ik gezien heb!! Echt schandalig!
Houdini gaat nu enkel nog onder begeleiding buiten, hij is wsn nog te klein om echt iets te vangen maar je weet maar nooit. Dustin binnenhouden is een drama, maar ik hou ze zo goed mogelijk in de gaten. Ze krijgt zoveel mogelijk lekkere hapjes zodat ze mooi in de tuin blijft, en tot nu toe werkt het: ze ligt al een paar dagen voor de deur te slapen, en 's nachts komt ze bij mij zitten Maar goed, die kat is nu eenmaal te lui om iets te vangen ook

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:40

Arme kippen. Ik hoop dat ze zich redden daar. Verraad ze maar niet, dan worden ze ook niet geruimd. Want dat is ook zo zinloos.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:34

griebels schreef:

Als er eventueel een "ophokplicht" komt hier zoals nu in Duitsland heb je weinig keuze of je moet het leuk vinden dat je kat wordt afgeschoten?

Verder vind ik het behoorlijk asociaal om mensen egoistisch te noemen die hun kat niet buiten laten lopen maar binnenhouden en/of een mooie ren in de tuin hebben. Die discussie hebben we al gehad en het is nergens voor nodig om nu weer een sneer te geven naar mensen die het anders doen dan jij.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:41

ThePast03 schreef:
griebels schreef:

Als er eventueel een "ophokplicht" komt hier zoals nu in Duitsland heb je weinig keuze of je moet het leuk vinden dat je kat wordt afgeschoten?

Verder vind ik het behoorlijk asociaal om mensen egoistisch te noemen die hun kat niet buiten laten lopen maar binnenhouden en/of een mooie ren in de tuin hebben. Die discussie hebben we al gehad en het is nergens voor nodig om nu weer een sneer te geven naar mensen die het anders doen dan jij.

Ik geloof niet dat het de bedoeling is dit topic ook op een discussie uit te laten lopen..
Wat betreft die sneer, daar heb je gelijk in, maar jij doet er ook nog maar weer eens eentje bovenop, met je opmerking dat ze het wel leuk moet vinden dat haar kat afgeschoten wordt.. Beetje sneue opmerking hoor..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:47

Vind het ook belachelijk. Als je voor een dier kiest is dit helaas één van de risico's die je kan lopen.
Mogen ze daar ook niet met tuigjes lopen buiten?

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:53

ik vind het echt belachelijk gewoon om je kat de deur uit te doen daarvoor..

maar wij proberen onze kat ook binnen tehouden, en ik zeg eerlijk het is ons maar 2 dagen gelukt, elke kans die ze ziet grijpt ze.
nu loopt de kat dus ook gewoon buiten..
hebben jullie tips om ze beter binnen te kunnen houden?

Ireen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:58

Quarterh0rse schreef:
Mogen ze daar ook niet met tuigjes lopen buiten?

Ik neem aan van wel, honden mogen immers ook nog aangelijnd naar buiten!
Onze katten lopen nu nog buiten, als het hier uitbreekt zullen ze wel binnen moeten blijven, maar dat wordt in het begin wel een zware klus vrees ik

Belachelijk dat mensen er hun kat voor weg doen.. maar ben bang dat dat ook in nederland gaat gebeuren!

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:59

Misschien een idee om een tuigje om te doen bij je kat en m dan uit laten..aan een lijntje..of vast binden aan een stoel ofzo in je tuin..zodat ie wel lekker buiten kan zijn..maar je m toch in de gate kunt houden

Ik vind het egt IDIOOOOT dat ze die beesten dumpen..ik snap wel dat je zegt leiver me kat dood als mijn hele gezin..maar komop het is nog maar 1 kat geweest die besmet geraakt is..
Word er meteen van een muis een olifant gemaakt..sjongejonge mensen waar gaat dit heen...

Eerst alle vogels massaal ruimen/ ophokken..en dat nu zeker ook nog alle huisdieren enz..

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:02

griebels schreef:
Het leven zit vol met risico's... Mijn kat wordt gek binnen, dus die blijft lekker buiten. Ik vind het zeer egoistisch om een kat binnen te houden!

Ook wanneer er een ophokplicht is?

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:15

Saningie schreef:
maar jij doet er ook nog maar weer eens eentje bovenop, met je opmerking dat ze het wel leuk moet vinden dat haar kat afgeschoten wordt.. Beetje sneue opmerking hoor..

Dat is zeker niet bedoelt als sneer maar wel de keiharde realiteit.
Mocht het zo zijn dat hier een ophokplicht komt voor katten dan worden katten die buitenlopen zonder pardon afgeschoten.
Kan me niet voorstellen dat er dan nog een eigenaar is die de katten toch maar gewoon naar buiten laat.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 18:18

Ireentjuh schreef:
Ik neem aan van wel, honden mogen immers ook nog aangelijnd naar buiten!
Onze katten lopen nu nog buiten, als het hier uitbreekt zullen ze wel binnen moeten blijven, maar dat wordt in het begin wel een zware klus vrees ik

Belachelijk dat mensen er hun kat voor weg doen.. maar ben bang dat dat ook in nederland gaat gebeuren!

Ben bang dat het niet zo werkt, mijn kippen mogen ook niet aan een tuigje naar buiten.
Dat honden wel naar buiten mogen komt doordat niet is aangetoond dat ze vatbaar zijn voor de vogelgriep.
Katten kunnen wel vogelgriep krijgen en vallen in dit verhaal dus in een hele andere catogerie en zullen dus niet meer buiten mogen bij een ophokplicht.