Wat voeren jullie je kat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voeren jullie je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:42

Naar aanleiding van de discussie kat buiten of binnen, was ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie de katten voeren. En waarom geef je juist dit voer?

Wij geven onze katten Iams, we zijn er erg tevreden over, en hun vacht wordt er mooi zacht en glimmend van. De katten zijn er gek op, en af en toe krijgen ze vis.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:49

Wij gaven onze katten altijd zelf gemengd voer zeg maar..
Een soort was gewoon senioren voer van de supermarkt en de ander geloof ik speciaal senioren voer ofzoiets.. bij de dierenspeciaalzaak

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:13

Mijn poezen komen niet buiten maar krijgen wél bijna dat voer wat ze buiten ook zouden eten! Veel rauw gevogelte dus en andere vleessoorten. Om muizen voor ze te gaan fokken is verleidelijk maar ik kan me er nog niet toe zetten helemaal. Het zou wel het ultieme voer zijn. Brokjes kijgen ze hier alleen zoals wijzelf ook junkfood eten. Zo nu en dan een beetje dus, omdat er van die heerlijke smaakstoffen in zitten

De hoofdeiwitbron van brok is granen, ik prefereer vlees voor mijn katten, daarvoor is hun maagdarmstelsel gemaakt.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:13

Ik geef mijn kat alles behalve Iams Ik geef ze trouwens ook geen goedkoop/ zonder merk voer. Dat schijnt nl niet goed voor ze tezijn.

Ik geen geen Iams omdat ik op tv heb gezien dat ze daar allemaal zielige proefdiertjes voor gebruiken enzo. Daarvoor heb ik het misschien wel eens gegeven, weet niet echt.

Verder krijgen ze ook gewoon vlees dat bedoeld is voor mensen als het op moet of als ik het gewoon niet kan laten om het te geven

soesita

Re: Wat voeren jullie je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:14

De mijne krijgen ook alledrie Iams

Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:15

Spock krijgt Royal Canin Fit 32 In- en outdoor brokjes, zijn bak is de hele dag vol. 's Avonds krijgt hij een half zakje Whiskas vis in gelei, daar is hij gek op. Dat krijgt hij puur voor de lekker zeg maar. Verder tussendoor een schoteltje kattenmelk.
Spock mag overigens naar buiten wanneer hij wil, hij is dus afwisselend binnen of buiten.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:43

Mijn drie katten eten een door mij zelf samengestelde rauwe voeding.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:46

Carocat kip en rijst is dat geloof ik.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:47

Mijn katten krijgen alleen brokjes, van Royal Canin, want het darmstelsel is van slag na een blikje derrie, oftewel gelijk aan de spetterpoep!

De poes mag naar buiten, maar die vangt toch echt niets, want zodra ze binnen is valt ze hongerig op de brokjes aan..

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:47

Lidl brokjes
Doen ze het prima op. Blikvoer krijgen ze niet meer, want dat aten ze nooit op

Steef_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:53

Onze kat krijgt van die Whiskas zakjes in gelei. Verder krijgt hij brokjes van One en dan de smaak zalm.. meneer is erg kieskeurig!! En af en toe krijgt hij vis tussendoor..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:11

Die van mij is nogal verwend en dat is sinds onze andere kat op zeer jonge leeftijd is ingeslapen nog erger geworden aangezien je nu iets makkelijker in ziet dat het op het ene moment ineens afgelopen kan zijn.

* Gourmet brokjes
* Van die kleine gourmet gold blikjes
* Sheba kuipjes
* Sheba kleine blikjes (zijn pas nieuw geloof ik)
* Whiskas maaltijdzakjes
* Elke dag/soms om de dag gekookte koolvis
* Af en toe kattenmelk

Meneer is gek op vis dus daar zijn alle smaken ook zo'n beetje naar.
Hij krijgt dus per dag redelijk veel verschillende dingen.
Vroeger vrat ie alles maar nu haalt ie soms zn neus voor bovenstaande dingen wel eens op, hoe bedoel je verwend.

Owja hij is ook gek op Olvarit babyvoeding en dan vooral de appel/bruine bonen smaak

Afbeelding

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:17

Liedje schreef:
Lidl brokjes
Doen ze het prima op. Blikvoer krijgen ze niet meer, want dat aten ze nooit op

Als je alleen brokjes gaat geven, kun je beter brokjes bij de dierenspeciaalzaak halen. Daar zit namelijk alles in wat ze nodig hebben. In brokjes uit de supermarkt zit dat niet, ze komen dan dus te kort in bepaalde voedingswaarden.

Ik geef mijn katten Royal Canin Exigent, omdat Bruto alles uitkotst wat anders is. Deze brokken houdt ze het beste binnen. Vlees krijgen ze bij mij sporadisch, puur voor de lekker en Bruto kotst het toch weer uit. Ze heeft vanwege hartruis dus ook een slecht spijsverteringsgestel, vandaar dat ze weinig binnen kan houden.

Griebels eet alles, en dat slaat bij haar ook te goed aan. Helaas kan ik haar niet op dieet zetten ivm Bruto. Mocht Bruto overleden zijn (krijgt geen medicatie ivm de stress die de pillen met zich meebrengen) dan gaat ze per direct op dieet

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:19

Die foto!!!
Is die echt of echt zelf gemaakt

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:23

Quarterh0rse schreef:
Die van mij is nogal verwend en dat is sinds onze andere kat op zeer jonge leeftijd is ingeslapen nog erger geworden aangezien je nu iets makkelijker in ziet dat het op het ene moment ineens afgelopen kan zijn.

* Gourmet brokjes
* Van die kleine gourmet gold blikjes
* Sheba kuipjes
* Sheba kleine blikjes (zijn pas nieuw geloof ik)
* Whiskas maaltijdzakjes
* Elke dag/soms om de dag gekookte koolvis
* Af en toe kattenmelk

Meneer is gek op vis dus daar zijn alle smaken ook zo'n beetje naar.
Hij krijgt dus per dag redelijk veel verschillende dingen.
Vroeger vrat ie alles maar nu haalt ie soms zn neus voor bovenstaande dingen wel eens op, hoe bedoel je verwend.

Owja hij is ook gek op Olvarit babyvoeding en dan vooral de appel/bruine bonen smaak

Afbeelding

Geweldige foto, misschien kunnen ze die foto gebruiken voor de olvarit reclame...

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:24

griebels schreef:
Die foto!!!
Is die echt of echt zelf gemaakt

Die is 100% echt

Heb hem op een krukje gezet bij een tafeltje met een slabber om (voot de foto uiteraard) en mn zusje ging hem voeren. Hij werd helemaal wild toen ie de geur rook uit het potje

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:25

Saningie schreef:
Geweldige foto, misschien kunnen ze die foto gebruiken voor de olvarit reclame...

Toevallig heb ik hem ook naar Olvarit gestuurd, en ze zouden hem doorsturen naar de marketingafdeling. Maar heb niks meer gehoord, vind het ook niet heel vreemd haha het word toch een beetje rare reclame als een kat babyvoeding op eet

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:29

Hier nog een paar foto's ervan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 01:35

geweldig die foto;s!!

onze katten krijgen altijd Carocat.
en soms wat kip of rundvlees

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 02:00

mijn kat krijgt hills en soms een half blikje tonijn op waterbasis....rest mag ik door mijn salade, lief he??!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:48

Whahaha.... GEWELDIG die foto.... net een mens!

bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:33

mijn katten krijgen allebei technical,
vind het erg goed voer gaan er onwijs van glimmen,
minder verharen etc.en heel afentoe krijgen ze een blikje.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:36

haha, leuke foto's! De katten van mijn vriend krijgen 's morgens brokken en 's avonds wil ik niet weten wat ze krijgen. Dat maakt die opa altijd. Volgens mij is het een mix van blikvlees/-vis, gedroogd brood, restjes avondeten en melk. Ziet er niet echt lekker uit, maar die beesten zijn er gek op!

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:39

onze kat krijgt smorgens natte brokjes met gelei van whiskas en savonds droge brokjes van frieskies meestal gemengt met light voer. Ook krijgt ze soms eens een beetje rijst, vis en stiekum van mijn moeder een klodder pudding

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:41

Mijn katten krijgen whiskas brokjes. De kitten krijgt whiskas kitten brokjes of kitten brokjes van one.
1-2 keer per week krijgen ze met z'n drietjes een half blik vlees, meestal gourmet of tom poes.
En soms een schaaltje kattemelk.