HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rivarachella

HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 22:59

Hoi,

Mijn zusje is vanmiddag gebeten door een hond , we weten van wie ie is , die mevrouw zei niet eens sorry

De hond :

Spitse oren(net zoals een herdershond)
Pikzwart
Lange Snuit
Grootte van een Dalmatier...
en zwarte ogen
Langharig

Als je weet wel hondenras dit is , met karakter zou je dan willen reageren of pb ?
Wil willen het karakter weten om te kijken of we reden hebben om die hond te laten testen .. als het al een bijtras is heeft dat geen zin..
en liever GEEN reacties met: het ligt er aan hoe je em opvoed , dat is ook zo , maar dat is nu niet van belang..
het is niet mijn zusjes schuld ,ze deed der krantenwijk en hij kwam ineens aanrennen en beet in der been..

Ik weet een ding zeker .. komt die hond op mij af met mijn krantenwijk , sla ik hem met mijn stok dood , zielig of niet , al breek ik zijn neus t kan mij niet schelen!

Mischa

Re: HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:05

Niet gewoon een Herdersoort dan?

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 23:05

oja de hond heeft een lange staart!

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 23:05

kunnen die pikzwart zijn ?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:08

groenendaelers zijn ook herdershonden zover ik weet
en die zijn pikzwart.
zoek maar is op google.

ik denk dat dat hem was.
kwa karakter weet ik niks over deze honden.
een vriendin van mij heeft er 1 en dat is een schat van een beest, maar dat zegt nog niks over de rest van dit ras

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 23:11

Ja , dat was hem .. Dankje:)

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:14

Vervelend dat je zusje gebeten is. Zoals je de hond omschrijft zou het best een groenendaeler kunnnen zijn. Maar ja er zijn wel meer rassen waar zwarte honden voorkomen.

Maar waarom vind je het zo belangrijk welk ras de hond is?

Als de broek van je zusje stuk is en je weet waar de hond woont dan kunnen je ouders het best een brief aan die mevrouw sturen waarin ze haar aansprakelijk stellen voor de schade.

Als het echt een erge wond is waar ze ook een behoorlijk groot litteken aan over houd kun je via de verzekering misschien nog smartegeld krijgen ook al zal dat niet zo veel zijn..

laura1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:19

graag gedaan
geen moeite

Elienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:20

het ligt niet aan die hond,
maar hoe de mens overkomt bij die hond,

Je moet zo'n hond gewoon begrijpen,
mensen die ik ken, hadden ook zo'n hond, beet iedereen,

ik kwam er voor het eerst, gewoon rustgevend tegen hem gepraat, rustig tegen hem gedaan, en ik kon alles met hem, terwijl als jij boos reageerd, hij meteen beet.

Dus ik vind het niet zo leuk hoe jij hier over praat,
en groenendaelers zijn hartstikke lieve honden, ze staan er alleen om bekend, dat ze mensen, dieren , dingen die bewegen, in stilstand willen krijgen,
omdat het van nature schapenhoeders zijn, ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Maar alsjeblieft praat er a.u.b iets anders over,
want ik kan dat niet zo goed hebben,

succes er nog mee..

( dit is op geen enkele manier aanvallend bedoeld tegen jou of je zusje )

Groetjes

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:22

Het is natuurlijk hartstikke vervelend voor je zusje,
en je kunt natuurlijk gewoon naar die mevrouw toegaan, en een schadevergoeding vragen,voor zover dat dat kan

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:30

krijg een beetje een naar gevoel van je bericht en dan doel ik op je laatste zin. Natuurlijk voel je je kl o te en wil je je zusje beschermen maar de manier waarop je het erneer zet, komt erg vervelend over. Het eerste wat in me opkwam is een Groenendaeler, maar ik begrijp dat je dat al opgezocht hebt en dat het dit ras betreft. Hoe is ze gebeten? Door gebeten? Broek kapot? Hield hij vast, wat deed hij precies?

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:15

Sando schreef:
krijg een beetje een naar gevoel van je bericht en dan doel ik op je laatste zin. Natuurlijk voel je je kl o te en wil je je zusje beschermen maar de manier waarop je het erneer zet, komt erg vervelend over. Het eerste wat in me opkwam is een Groenendaeler, maar ik begrijp dat je dat al opgezocht hebt en dat het dit ras betreft. Hoe is ze gebeten? Door gebeten? Broek kapot? Hield hij vast, wat deed hij precies?

Idd.. Zoals ik dit nu lees krijg ik alleen de neiging om jou te slaan.
Hij deed het vast niet bewust, denk eerst eens even na. Tuurlijk is het niet leuk als een hond je bijt. Ik ben ook wel eens in m'n been gehapt, maar dat was gewoon omdat ie hond z'n terrein hoort te verdedigen, en ja, daar liep ik opeens..

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:45

Ik vraag me af wat er exact gebeurde toen de hond je zusje beet (hapte lijkt me waarschijnlijker, als er geen lichamelijk letsel is toegebracht). Was de hond aan de lijn of los, wat deed je zusje (liep ze, stond ze stil, rende ze), heeft ze de hond geaaid over zijn kop, aangekeken recht in zijn ogen of liep ze de hond net voorbij en hapte hij naar haar achterkant? Was ze op het terrein van de hond (in de tuin o.i.d.). Ik lees dat ze haar krantenwijk aan het doen was, werd ze gebeten op het moment dat ze de krant in de bus wilde doen misschien?
Er zijn heel veel zaken die kunnen hebben bepaald dat deze hond heeft gehapt. Om zomaar kort door de bocht te gaan en zo'n hond direct als vals aan te merken gaat mij veel te ver.
Heeft die mevrouw echt geen sorry gezegd? Misschien was ze zelf zo geschrokken dat ze er pas later aan gedacht heeft (wat best zou kunnen als het voor het eerst was dat haar hond dit deed)?
Als je weet wie de vrouw is, waarom ga je er dan niet naartoe om erover te praten, en indien er lichamelijke of materiële schade is ontstaan bij je zusje haar als eigenaar van de hond aansprakelijk te stellen?

Zo te lezen zou de hond die je beschreven hebt wel eens een Groenendaler kunnen zijn, dat is een Belgische Herdershond.
Zelf heb ik ook Belgische Herders, en dan de Laekense. Mijn ervaring met het ras is dat ze soms geïntimideerd raken als ze recht in hun ogen gekeken worden door iemand die ze niet kennen. Maar het is absoluut geen als agressief bekend staand ras, en alhoewel veel honden van dit ras terughoudend zijn naar vreemden, zullen ze niet snel de aanval op zoeken.
Daarom ben ik extra benieuwd naar het verhaal wat erachter zit.

Wat ik ook niet helemaal begrijp is wat je precies bedoelt met het laten testen van de hond? Dit soort dingen wordt niet zomaar gedaan, je zal dan eerst een officiële aanklacht moeten indienen bij de politie, en vaak pas na een herhaling van een bijtincident worden er nadere stappen ondernomen. Maar wil je het wel zo ver doorzetten? Straks hebben jullie op je geweten dat een hond bij zijn baasje weg moet en in het ergste geval verplicht moet worden ingeslapen... Dat zou ik toch niet snel op mijn geweten willen hebben eerlijk gezegd.

Ik hoop trouwens dat jij en je zusje inmiddels een beetje van de schrik bekomen zijn.
Laatst bijgewerkt door Odin op 21-02-06 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:50

wat een domme posting
het kan indd een groendedaller zijn dat is de enige *zwarte herdershond* Het kan net zo goed een mix zijn.
Ik vind alleen dat je heftig reageert als je nu eens het hele verhaal hier neerzet en eerst vertelt wat er gebuert is en hoe het kan dat je zusje gebeten is, dan is dat een andere zaak.
Maar op deze manier.
zo een mensen als jou die wijzen naar honden zonder aanleiding.
Zijn de ergste op de hele wereld.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:53

en een bijtras bah als ik zoiets lees moet ik kotsen gewoon niet normaal.
Zal ik je eens wat vertellen ik heb een *bijtras* teminste in jullie ogen.
En weet je wat nog meer mijn hond is de liefste gezinshond wat ik ooit gezien heb. en dat voor een amerikaanse stafford.
Je moet altijd de baas aankijken en niet de hond dat beest liep immers los.
Als het je zo dwars zit moet je aangifte doen.
En weet je wat het bijtras is wat op nummer 1 staat
een Goldenretriever.
Dus doe wat je moet doen, en verpest het nog meer voor de honden

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 10:49

Mlies schreef:
Sando schreef:

Idd.. Zoals ik dit nu lees krijg ik alleen de neiging om jou te slaan.
Hij deed het vast niet bewust, denk eerst eens even na. Tuurlijk is het niet leuk als een hond je bijt. Ik ben ook wel eens in m'n been gehapt, maar dat was gewoon omdat ie hond z'n terrein hoort te verdedigen, en ja, daar liep ik opeens..

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 12:51

Bah, wat ben jij een naar mens.. Die laatste zinnen.. Gadverdamme, groot gelijk heeft die hond.

En omdat ik anders gezeur krijg dat dit off topic is : waarom moet je perse het ras weten ? Dat maakt helemaal niks uit, de politie kan pas wat doen als het vaker is gebeurd.
En bijtrassen bestaan niet.

Odin schreef:
Straks hebben jullie op je geweten dat een hond bij zijn baasje weg moet en in het ergste geval verplicht moet worden ingeslapen... Dat zou ik toch niet snel op mijn geweten willen hebben eerlijk gezegd.

Als je haar laatste zin leest denk ik niet dat ze daar om gaat zitten huilen , eerder juichen...

onley schreef:
een Goldenretriever.

Klopt, en de cocker spaniel staat op 2 , maar als je door zo'n hond gebeten wordt ligt het nooit aan de hond of hij heeft een ziekte.

onley schreef:
Dus doe wat je moet doen, en verpest het nog meer voor de honden

En klopt alweer, nog een stukje verpest voor de "bijtrassen".

[Wat heb je trouwens een slim onderschrift.. jij bent zielig. ]
Laatst bijgewerkt door Antheya op 21-02-06 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:06

bah ik hoop dat je niet zo met dieren omgaat als dat je hier neer zet. een hond bijt niet zomaar die gaat in verdediging. misschien maakte je zusje wel een beweging die de hond niet kon plaatsen. en ik ben ook wel eens gebeten door een hond die ik dagelijks tegen kom loop er met een boog om heen maar dat beestje slaan nee nooit. ik weet inmiddels dat het me eigen ''schuld'' was ik kwam zomaar om een hoekje renen de hond schrok.

ik hop niet dat je je zelf een dierenvriend noemt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:14

Ik sta eigenlijk een beetje te kijken over de reacties die hier gegeven worden.
Ik kan me de reactie van de ts goed voorstellen.
Ze zal waarschijnlijk flink geschrokken zijn. En wat denk je van haar zusje.
Ik ben wel van mening dat het ras er niet toe doet. Dat vond ik ook een beetje een raar stukje in haar post.
Maar jongens geef nou toe..., een hond hoort niet te bijten! Klaar!

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:16

Nee dat hoort ook niet, dus is er een andere reden voor. Maar de ts schrijft dit meteen op de hond af , omdat haar lieve zusje natuurlijk niks fout deed.

En omdat een hond bijt moet hem doodslaan met een stok of zijn neusbreken ? Hoezo gestoord.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:21

Nou, laat ik zo zeggen, mocht ik gebeten worden door een hond, of beter gezegt mijn dochtertje, dan zou ik ook koste wat het kost mijn gezin proberen te beschermen.
Ook al kost dat de leven van die hond...
Maar goed, we weten de toedracht van deze bijt niet. Dus dáár kunnen we verder niet over oordelen.

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:25

Ja , helaas zijn er zo'n mensen op de wereld (nouja, 3/4 van de wereldbevolking denkt zo. De mens is perfect en wij staan voorop, en het boeit niet wat er met andere soorten gebeurd, als het met de mens maar goed gaat. Maarja, dat is de egoïstische zelfzuchtige eigenschap van de mens. Valt niks aan te doen helaas.) .

Lisett_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:26

onley schreef:
een Goldenretriever.

En dit is niet omdat "veel" Goldenretrievers bijten, maar omdat deze honden (net zoals de Labrador retriever) erg veel voorkomen. En ja dan hoor je ook vaker dat iemand gebeten is door een Golden omdat er nou eenmaal erg veel Goldenretrievers rond lopen. Het bijten ligt dus niet aan het ras.

Ontopic: Ik kan me de reactie van de TS goed voorstellen, mijn reactie zou waarschijnlijk hetzelfde zijn. Maar met geweld los je niets op en krijg je alleen maar meer problemen. Gewoon de hond ontwijken en andere mensen waarschuwen zodat zij op hun hoede kunnen zijn als ze deze hond tegenkomen. ( dan bedoel ik natuurlijk niet zeggen dat hij vals is en een hele hap uit je zusjes been heeft genomen waardoor ze bijna dood was.)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:29

Maar wie weet is dat wel gebeurd...

Toen ik jong was ben ik gebeten door een mechelse herder. In mijn gezicht/keel.
Die hond is ook afgemaakt.
Ja, het was mijn fout, ik wilde haar een knuffel geven, maar ik was pas 5/6.
Gelukkig stonden de eigenaren zelf compleet achter mijn ouders op dat moment. Dit omdat ze een dochtertje hadden van de zelfde leeftijd.

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:31

Oke, ik ben benieuwd of die mevrouw nu nog plezier heeft van haar hond. Als de TS mensen gaat waarschuwen, dan weet je toch zelf wel hoe ze dat gaat zeggen. Dat dat beest levensgevaarlijk is en afgemaakt moet worden.

En nee, het is niet omdat er veel golden retrievers zijn, het is in verhouding genomen.

[ylana, als je zelf toch al inziet dat het jou fout was , wat heeft die hond er dan mee te maken en is het gelukkig dat hij is afgemaakt, verander dat 'gelukkig' maar in helaas.