Een van onze pup's (teminste ik denk dat er maar een is die het doet, want daarbij zie ik het steeds) eet poep. Van de paarden (doen er wel meer) Maar ook van de andere honden enzo.... We hebben 3 hondjes ze zijn 6 maanden krijgen allemaal het zelfde voer (laten ook wel staan als ze genoeg hebben) maar eentje eet dus poep....
de hond van mn opa en oma eet ook paardenpoep.. het is helemaal niet slecht voor honden.. (dat zei mn oma tenminste.. ik vroeg me ook al af waarom ze dat doen) maar het is gewoon niet zo fris..
die van ons deed het ook ging van zelf weer over. alleen van de paarden eet hij nu nog maar dat maakt me niet uit. Volgens de Da kwam het omdat de hond een soort van probeer vase heeft net zo als baby die alles in de mond stoppen Tot hoe ver dit klopt weet ik niet????
dat een hond poep eet is niet erg. (hondenpoep) onze labrador deed dat ook. Is vanzelf over gegaan. Paarden poep moet je mee uitkijken, de poep zelf is niet zo'n ramp, alleen als ze net een wormenkuur heeft gehad. Let op dat kan je nml niet zien, maar is wel dodelijk voor een hond....
ja precies wat pubelia al zegt, dit geld trouwens ook voor hondenpoep... je moet er dus wel mee uitkijken, spooky doet het namelijk ook. het is niet zo dat ze ergens een tekort van hebben,het is gewoon ee ntik... net als wij met onze voeten trillen ofzo..
vreselijk! die van ons deed dat ook elke keer bij het uitlaten (at zijn eigen poep en die van onze andere hond), tot ie ongeveer een half jaar oud was, toen was het wel over. Paardenpoep lust ie nog steeds en dat is ook niet erg, je moet wel een paar keer extra ontwormen zei mijn DA dus dat doen we ook braaf
edit; men zegt trouwens dat het een tekort is, we hebben verschillende merken voer geprobeerd maar dat hielp niet. Zal wel gewoon een soort fase zijn denk ik...
ach joh, hardstikke normaal. het is dan wel erg onsmakelijk voor jezelf. maar het kan geen kwaad hoor.
je kan idd even bij de dierenarts vragen of het misschien aan een tekort van een bepaalde stof ligt.
en even een tip, zitten je pups nog op puppybrok? zo ja. dan kun je nu al over op volwassen brok. anders groeien ze te snel, en kunnen ze last krijgen van hun gewrichtjes+heupjes. en zeker labradors
Wij zijn nu ook al 3 jaar met dit probleem aan het tobben: Onze Labrador is nu 3 jaar en doet het nog steeds, dat die het doet is dan nog niet zo erg alleen hij kost het daarna allemaal weer uit!!(daar wil je echt niet bij zijn verzeker ik je! ) Dat komt omdat hij een zwak maag en darm stelsel heeft. Met het gevolg dat die nu dus bijna altijd aan de riem moet. (voor zijn beweging fietsen we wel met hem enzo) En wat je er tegen kan doen, ik weet het zelf ook niet we hebben echt alles geprobeerd.. Noem iets en we hebben het gedaan. Vuile pens voeren, eierkoeken, pilletjes, sambal op de drollen en dan laten eten, speciaal voer enz, enz, enz... En waarom ze het doen: de ene zegt dat het komt door onderdanig gedrag, de andere zegt dat het een gwoonte is, de andere zegt weer dat het een te kort is aan een stof, en de andere zegt weer dat die het heel lekker vind, en weer iemand anders zei dat het kwam omdat we nooit iets met hem deden, niet spelen b.v (nou daar klopt dus niets van!!) Sorry maar ik denk dat het moeilijk is hier een goede oplossing voor te vinden wij hebben er echt veel moeite er voor gedaan, maar helaas het heeft geen resultaat gehad! Maar als iemand nog tips heeft zijn ze natuurlijk van harte welkom!? Heel veel succes ermee! en ik hoop van harte dat het gewoon over gaat als ze iets ouder worden! Groetjes.
Bij veel andere dieren is het een tekort aan B12 in elk geval bij knaagdieren en apen. Voor zover ik weet eten honden en andere dieren geen poep voor de lol.
Even van een website geplukt: Bij honden die hun eigen ontlasting eten kun je proberen wat knoflook of pompoen door het eten te doen. Sommige eigenaren boeken goede resultaten door hun hond karnemelk te geven. Deze toevoegingen maken in de regel de ontlasting minder aantrekkelijk voor (her)consumptie. Let er wel op dat honden bijzonder slim zijn, en zo door hebben welke drol lekker is en welke niet!
Het is helemaal niet waar dat een hond dan een vitamine te kort komt. Dat is een broodje aap verhaal, waar schijnbaar veel mensen nog in geloven. Een eierkoek geven wil nog wel eens helpen tegen poep etende honden.
Let op mensen met paarden poep etende honden. als ze neteen wormenkuur hebben gehad en dehond eet de poep ervan op dan heb je grote kans dat je hond er aan dood gaat!! Jou hond zou iig niet de eerste zijn.....
Lees mijn topic : HELP hond poept in huis, 1x is mijn vader zo boos geworden dat hij het op had gegeten.!! En hij is er niet ziek van geworden.!! Mijn vader zegt dat het een "hondeninstinct" is!!
Dank jullie voor jullie reacties!! Ze wordt er idd ook niet ziek van, maar het is gewoon ontsmakelijk....
De pup's krijgen al wel volwassen voer..... Ik vond die tip over oppassen met net ontwormde paarden ook erg handig!! Had ik zelf niet geweten, dus het is goed dat ik het nu wel eet..... Als ze de paarden mest eten vind ik ook niet zo erg, pak ik ook rustig van ze af, maar jah honden poep vind ik toch anders...... Ze eten in het bos ook wel eens zwijnen poep, en gaan er vooral in liggen rollen....... zo vies!!
@ lufdorusluf: Wij hebben wel eens op een hondenmand sambal gesmeerd omdat ze m kapot knaagte, ze gingen het er gelijk aflikken, zo lekker vonden ze dat.....
@ lufdorusluf: Wij hebben wel eens op een hondenmand sambal gesmeerd omdat ze m kapot knaagte, ze gingen het er gelijk aflikken, zo lekker vonden ze dat.....
Oh haha aparte reactie! onzo hond die loopt gewoon om de drollen heen waar we sambal op deden.. Maar iniedergeval succes!
Het kan zijn dat het een tekort is in het voedel of als bezighouding, wanneer ze zich vervelen. Ik zou zeggen probeer meer afwisseling te bieden als hij het thuis doet en op wandelingen, niet gaan straffen, dan doen ze het stiekum. Gewoon doorwandelen en negeren, niet toelaten ook niet. succes!
als je er van af wil, moet je er heeeeeeel veel zout op gooien, en de hond laten eten, hij gaat hiervan braken, en als het goed is ( moet misschien herhaalt worden) stopt de hond hier mee, als hij weet dat hij ergens ziek van wordt, eet ie het niet meer. ( dit adviseerde wij in de dieren kliniek)
aargh ik ken het, die van ons doet het ook. Tot ergernis van mij, ben je aan het wandelen, hond lekker snuffelen en ineens zo'n overheerlijk smekgeluid en heeft die een lekker drol tussen zijn kiezen zitten brrrr! Ik heb ooit gelezen dat er in poep een stofje zit wat goed voor honden is maar niet in brokken zitten verwerkt...en dat honden daarom drollen vreten. Hoe onsmakelijk het ook is