maar omdat er botten tussen zitten die splinteren zoeken wij de botten die wij ze geven nauwkeurig uit.
(varkensbotten splinteren bijvoorbeeld, runderbot is goed, maar mergpijpjes is weer gevaarlijk doordat hun onderkaak kan blijven zitten in het botje... tjsa eigelijk hebben alle botten wel iets...)
maar goed is jouw hond zn bottenkauwer? zo ja wat voor bot geef je hem?
ik denk dat dat mergpijpjes waren. mijn andere hond kreeg die ook vaak.
maar inmiddels ben ik daar niet meer zo gek op. op verschillende stage adressen bij dierenartsen heb ik honden gehad die een mergpijpje om zijn onderkaak hadden.
Wij gaven onze hond altijd zo'n standaard bot die je in de winkel kan kopen (lichtbruin van kleur kan even niet op de naam komen) maar die had hij binnen een paar uur op maar hij werd er ziek van ofzo
Mijn rottweiler is ook helemaal gek van botten. Hij krijgt vanalles. Van die hele witte botten zeg maar, daar doet hij lekker lang mee. En van die lichtbruine, maar die heb hij zo op. Mijn andere hondje wilt alleen lichtbruine, of varkensoren/ neus
ik gaf altijd runderhuid botten, maar dat doe ik niet meer, sinds ik twee keer een hele lap achter uit haar keel kon trekken... Ik vond ze altijd al eng, maar nu doe ik het niet meer.
Splinterende botten mag ze ook niet, is al een keer geopereerd, nu heb ik een Nylabone voor ze gekocht, vrij duur, maar moet erg lang mee gaan. (geperst nylon met smaakje en splintert of brokkelt niet, gaan minstends 3 maanden mee...) ben benieuwd, ze vinden hem wel lekker!
Ik heb hier 4 bottenkauwers. Ze krijgen alleen maar èchte botten, dus geen huidkluiven of nylabones o.i.d. Rauwe botten met vlees er aan vormen een belangrijk deel van de dagelijkse voeding van mijn honden en vaak zijn ze snel weggewerkt, maar aan sommige botten hebben ze wat meer kluifwerk. Ik zorg dat ze ook regelmatig zo'n bot krijgen waar ze wel een uurtje mee zoet zijn. Vaak geef ik herten-, geiten- of lamskoppen voor dat doel.
Mijn Rottweiler is ook verzot op botten. Ik geef haar gewoon de botten die in de (dieren)winkel te koop zijn. Maar die grote mamoetbotten met vel eromheen was toch wel haar favoriet. En als je de kleinere heeft, daar gaat ze net zo lang mee door tot die op is, dus dat is meestal met een paar uur.
Wodan vreet zo'n groot bot van runderhuid binnen een kwartier helemaal op (en dan heeft hij ook de vloer blinkend schoon gelikt). Ik durf hem ook geen echte of grote botten te geven, want hij vreet het echt zo weg. Van die Greenies is hij trouwens ook helemaal weg, die eet hij als koekjes
Wij hebben hetzelfde als op die foto hierboven, onze hond kreeg nl. altijd diarree van die stinkende botten (van huid). Daar hoefde ze maar 5 min. op te kauwen en ze was aan de dunne. Die nylon dingen gaan bij ons een halfjaar mee. En dan zit ze er elke dag op te kauwen langdurig en is ze nogal een sloper. Dus het is echt zo dat ze lang mee gaan.
Die van ons krijgen gewoon botjes van runderhuid, en daar doen ze het prima op! Beide honden krijgen er altijd 1, maar op de een of andere manier vinden ze het bot dat de andere hond heeft toch altijd lekkerder... Resultaat: botjes-oorlog! Het blijft leuk om te zien wie de meest originele manier verzint om het bezette bot te veroveren...
Bij een (goede) slager vragen om een bot voor je hond dat niet splintert. Als je een goede slager hebt, weet hij meteen wat je bedoelt! Die van ons en van mn pa wel iig!
Onze wil alleen de echte botten (runderbot), meestal koop ik ze gedroogd, dat er nog wat ja wat is het, huid en pezen? omheen zit. Maar anderen hoeft ze niet...
Hij kreeg een bot die evengroot was als hijzelf , daarnaast lag toevallig een heerlijk malse pen.. En dan kijkt hij zo ; 'ik heb niks gedaan hoor baas, dat zou ik toch nooit doen ' Die stukjes naast dat bot zijn dus de laatste restjes pen...