Hamster dood en weer wakker geworden :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Hamster dood en weer wakker geworden :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:18

Hoihoi,,

Laatst weer iets raars meegemaakt. Ik loop naar de hamster toe , zie ik em daar liggen. naast zijn radje. Niet in zijn huisje waar ie Altijd slaapt maar gewoon voor zijn radje. Op zijn zy, Geen beweging in te zien. Jaa ik vond dat eng dus ik beetje tegen de kooi aan duwen, werd niet wakker. Beweegde nog niet. Even later kwam me vader thuis, kooi op de tafel gezet. Werd nog niet wakker, nog geen beweging of ademhaling. Dus hebben we hem laten staan nog een paar uurtjes maar bleef gewoon precies hetzelfde liggen. Uiteindelijk geconstateerd dat ie dood was. Hebben we hem in een doosje gedaan met zijn zaagsel en boven op in de gft bak gelegd. Komt mijn moeder een dag later iets weggooien in de gft bak loopt de hamster op de grond. Mijn moeder hem meteen opgepakt.. hebben we hem even laten lopen. En weer in zijn kooi met zaagsel terug gedaan. Nu rent ie weer rond als normaal.

Maar hij was toch echt dood hoor! Hij ademde niet!

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:20

Misschien een ziekte, ik weet niet hoe het heet maar een soort epilepsie (wat Linda ook in GTST had ) Of het kan ook zijn dat ie dood leek maar een winterslaap hield en wakker werd door iets?

sesiel_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:21

Raar, was je hamster stijf?

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:25

Winterslaap? Is het koud in zijn haar hok?

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:25

help word nu ook bang..
mijn hamster is een paar weken geleden ook doodgegaan en heb m begraven. maar hij was helemaal koud en echt dood (hoop ik dan) gelukkig leeft die van jou nog en heb je m niet begraven!

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:26

@ Swintha
Als hij koud en stjf was.. dan was hij wel echt dood lijkt me hoor

Mzz_emmatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:28

! Als je hamster dood is moet je hem altijd ff laten liggen, want volgens een of ander 'informatief' boekje kan het altijd zijn dat hij gewoon diep slaapt of een winterslaap houd ofzo..
En misschien sliep die van jou toch ook gewoon ?

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:28

Als de hamster stijf is geworden dan is ie echt dood, maar hamsters kunnen ook in winterslaap gaan en dan bewegen ze ook niet, maar zijn ze dus niet dood. Als ze in winterslaap gaan dan is het in de ruimte waar het hok staat meestal te koud.

LolaTFB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:30

Dit heb ik echt heel vaak meegemaakt toen ik vroeger hamsters had! Heel raar is dat, ik dacht ook steeds dat ze dood waren, maar dan legden we ze in de buurt van de verwarming zodat ze weer op temperatuur konden komen. En ze werden toch steeds weer wakker. Zullen toch wel een soort van winterslaap houden....

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:33

wow, je hamster is een zombie geworden wel opassen als je gaat slapen !!

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:33

Dat is raar, ik heb het nog nooit meegemaakt, 4 hamsters gehad en nu weer 2...

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:36

Ik denk winterslaap, heb ik ook wel eens iets over gehoord.Hamster was dood, ze hadden hem in een doosje gelegd en op de droger. Niet veel later leefde hij weer. Waarschijnlijk door de warmte van de droger.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:39

Idd, is winterslaap. Helaas weten heel veel hamstereigenaren dat niet. Met alle gevolgen van dien.

Mischa

Re: Hamster dood en weer wakker geworden :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:44

Waarschijnlijk dus gewoon 'winterslaap'.
Het verschil tussen een dode en een hamster in winterslaap is inderdaad heel moeilijk, maar je moet het écht heel zeker weten voor je contrateerd dat ie dood is hoor!

Ik heb ook een hamster gehad...deze vond ik toen hij nog warm en soepel was...(ik dacht meteen al dat ie dood was en wou naar ze tanden kijken, kon ze bek dus nog opendoen) en een uur later liet ik 'm aan mijn vader zien en toen kon ik ze bekje niet meer open krijgen, hij was keihard geworden.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:36

Ik denk ook dat hij in winterslaap was. Gelukkig heb je hem niet begraven of weggegooit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:27

Winterslaap.

Maar dan heb je hem ook wel érg koud staan.

MiiZelff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:56

Inderdaad Wuis , dat is gewoon een Winterslaap;)

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:54

dit klopt hoor mijn hamster was precies zo, helemaal stijf en hard, echt dood dachten we. Hij stond in de schuur en toen we hem binnen hadden gezet een paar uur begon die oppeens weer te leven heel appart dachten we, maar schijnt heel normaal te zijn, hamsters die buiten zijn als het vriest, daalt de lichaamstemperatuur sterk. De meeste lichaamsfuncties zijn vertraagd. Ook de hartslag is veel trager dan normaal, zodat er bijna geen energie verbruikt wordt en het dier dus bijna geen voedsel nodig heeft.

dus hamstereigenaren niet je hamster zomaar levend begraven

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:58

dit heb ik van een site:
Alleen Syrische hamsters houden een winterslaap, dwerghamsters niet. Hamsters houden in het wild een winterslaap, in gevangenschap doen ze het alleen als de temperatuur onder de 10 graden is. Bij een hamster dat in een echte winterslaap zit daalt zijn hartslag en ademhaling. Als een hamster in een winterslaap zit, lijkt het net of hij dood is. Zo is het wel eens voorgekomen dat een hamster werd begraven en een paar dagen later levend in de tuin werd gezien!
Een hamster dat in een winterslaap zit, heeft een speciale houding. Hij is dan half opgerold en heeft zijn voorpootjes uitgestoken, ook voelt hij koud aan. Hij is echter niet stijf (wat wel is als hij dood is).
Als je hem bijv. even een klein duwtje geeft vertoont hij een hele trage reflex. Zo'n winterslaap kan wel een week duren bij een hamster, wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn omdat hij misschien niet genoeg gewicht of kracht heeft. Daarom is het het beste als je zorgt dat hij niet in een winterslaap belandt.
Als je hamster in een winterslaap zit, moet je proberen hem weer warm te laten worden. Je moet echter wel zorgen dat de overgang niet te groot is. Het beste is dat je hem in je handen probeert op te warmen of je hamster met wat extra nestmateriaal bedekken. Natuurlijk moet je ook zorgen dat het in de ruimte boven de 10 (liefst 15) graden is.
De ene hamster valt eerder in een winterslaap dan een ander.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:01

Yups, winterslaap inderdaad . Ik heb het ook weleens gehad bij een siberische dwerghamster.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:01

ja kan idd winterslaap zijn..

ik had een keer dat mn hams bewusteloos was.. was mn 1e hamster een rus.. ik was zeg maar op haar gevallen.. bewoog niet meer.. ik natuurlijk als klein meisje helemaal over stuur.. mn moeder had haar geaait en toen werd ze weer wakker, heel raar!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:04

hihiiiiiiii misschien heb je nu wel een andere hamster.. Weet je zeker dat ie wel echt uit z'n doosje was?? Straks heb je nu de hamster van je buurmeisje of zo .. Haha beetje flauw.
Maar wel apart!! Eerst 'dood' en nu weer levend.. Maar als ik iedereen zo hoor zal het wel winterslaap zijn of zo..

enid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:26

nog nooit van gehoord!
wie weet hoevel van mijn hamsters ik al levend heb begraven
best akelig...

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:29

Jemig, nog nooit van gehoord.
Lijkt me best raar, opeens weer een 'levende' hamster..

La_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:31

haha dat pas ik wel op dat ik mijn hamster niet levend begraaf!!