Foto's van jullie konijnenhokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Foto's van jullie konijnenhokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:33

Ik zou het erg leuk vinden dat dit een centraal topic word over de verschillende konijnenhokken

Ik heb het aangevraagd bij een modateur en ik hoop dat dit topic centraal mag worden

Mijn konijn is 8 jaar en volkomen zindelijk dus hij loopt gewoon 24/7 in dit binnenhok met ren

Hij kan ook nog achter het hok langs, heb hem extra een eind van de kant afgezet, dat vind hij ook erg leuk
Eigelijk is die nog groter maar de cavia's hebben een hok ingepikt omdat ze jonkies hebben

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie foto's

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:42

Ik heb nog geen foto's maar die zal ik zo snel mogelijk maken. Die van mij zitten in een buitenhok. Ik heb twee vrouwtjes maar ze zitten appart. Ze hebben allebei een buitenhok van 1 meter breed die staan in een ren van 1,10 meter breed en 1,65 lang. Dus samen 2,20 breed.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:48

Ik ga dit weekend foto's maken van mijn nieuwe buitenhok, maar die is alleen voor in de zomer als wij in de tuin zitten, maar in de winter lopen mijn konijnen los in huis en staat hun hok altijd open dus ze plassen in het hok en zse eten in het hok mijn binnenhok is evengroot als de jouwe.

Mango_

Re: Foto's van jullie konijnenhokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:50

Ik zal binnenkort ook even plaatjes schieten van mijn konijnenhok

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:07

Wat is jouw hok netjes!!!

Durft meteen geen foto's meer te plaatsen

Mijn nijnen hebben een eigen kamer....en het is er een zooitje, overal stor en hooi, maar ze vinden t heerlijk, dus ik laat ze lekker gaan!
(af en toe wordt het eens grondig opgeruimd, ze hebben hun oude kooi als wc in gebruik dus die maak ik netjes schoon)

koetjeboe

konijnen hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:08

ik heb van de zomer samen met pa een hok gemaakt voor het konijn. Hij zit altijd buiten. dus moets een goed droog en warm hok worden ook, wilde ik dat hij ruimte zou hebben en dan rond kan huppelen, Nou dat is gelukt.
Het is een hok met drie verdiepingen geworden, waarvan de onderste alleen in de zomer in gebruik is.
Alle verdiepingen zijn verbonden met trapjes.
Nou hier zijn de foto`s.
Afbeelding
Hier is het hele hok te zien.
Afbeelding
De bovenste verdieping. Zit hij niet zo heel veel vaak als het waait gaat hij hier in een hoekje zitten.
Afbeelding
De middelste verdiepping, hier zit hij meestal daat zit ook zijn plas en poep plek, en zijn eten en drinken staat er.
Afbeelding
Ook op de middelste verdieping, zijn holletje meestal als het echt koud is of het vriest gaat hij daar in zitten, er ligt heel veel sto in voor de warmte. vaak als ik de deur dan open doe je je hem niet eens dan zit hij helemaal in het sto.
Afbeelding
De onderste verdieping, die is alleen open in de zomer want ik vind dat nu te koud.
In de zomer doe ik er geen sto in want dat vind hij te warm, toe ik dat nog wel deed gooide hij alles aan de kant en ging hij op het koude hout liggen.

Nou dat waren ze, verder hang ik er snacht's en met slecht weer een sinterklaas zak voor.
zodat het niet in regend of sneeuwd.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 18:11

wat een leuk hok heb je wel een blij nijn

Door_ gewoon foto's plaatsen!! Maakt toch niet uit als het een rommel is!! wou dat mijn nijn de hele dag gewoon in alle vrijheid op mn kamer kon lopen...alleen hij eet aan de kabels dus dat is niet mogelijk

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:19

@ nimmedor: ze vinden het ook fijn, ik heb eerst in een appartement gewoond en dan konden ze maar twee keer per dag los, anders gingen ook alle snoeren er aan...

Nu hebben ze een eigen zolderkamer, en daar staat verder behalve dozen, planken, en speelgoed niks in, dus kunnen ze lekker zichzelf zijn (en dat doen ze ook, vooral Depri is het aan het herinrichten, lees: het behang aan t molesteren!)

In het voorjaar krijgen ze een hok buiten hebben we al bedacht, een hok in de schuur met een uitloop naar buiten, en dan een lekker stuk gras met afdak e.d......

Zal vanavond of morgen de digi er eens op los laten.....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 19:27

door_ schreef:
@ nimmedor: ze vinden het ook fijn, ik heb eerst in een appartement gewoond en dan konden ze maar twee keer per dag los, anders gingen ook alle snoeren er aan...

Nu hebben ze een eigen zolderkamer, en daar staat verder behalve dozen, planken, en speelgoed niks in, dus kunnen ze lekker zichzelf zijn (en dat doen ze ook, vooral Depri is het aan het herinrichten, lees: het behang aan t molesteren!)

In het voorjaar krijgen ze een hok buiten hebben we al bedacht, een hok in de schuur met een uitloop naar buiten, en dan een lekker stuk gras met afdak e.d......

Zal vanavond of morgen de digi er eens op los laten.....

zeker doen!!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:30

Het hok waar mijn witte mannetje dwergkonijn met 2 Orpingtonkrielen in verblijft.
(deze foto is genomen toen het net af was en een Zijdehoenkriel en mocht bekijken)
Afbeelding

Silke verblijft met haar 6 jonkies van 4 weken binnen in een ruime binnen konijnen kooi.
Voordat Silke jonkies had verbleef ze in dit kippenhok:
Afbeelding
Afbeelding

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:02

Hier een foto van onze konijnenhokken..
Dat linkse hok..heb ik gemaakt met een vriendin.
En de 'flat' van drie hokken waar je maar 2 van ziet..heeft mijn vader gemaakt.
Afbeelding

oja nu zitten ze binnen..dat zijn weer andere hokken, maar daar heb ik geen foto's van nog.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:16

ik heb niet echt hokken waar ze in zitten Der zitten er nu toevallig 2 wél in, binnen netzoals die van jouw TS. Omdat die zwanger zijn, de andere konijnen lopen lekker los

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:09

Wat een leuke hokken hebben jullie! Vroeger had ik ook konijntjes (dwergkonijntjes, 2 stuks) en die zaten in zo'n standaard hok

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:48

Die standaard hokken vind ik echt zielig hebben ze niet eens de ruimte 1 sprongetje te maken. En dan staan ze veel te snel weg te kwijnen...

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:36

Foto's heb ik nog niet, er komt binnen nu en 2 weken wel een nieuw hok voor buiten. Met een grote ren eraan. Zit alleen nog even te kijken welke het precies moet worden.
Nu zitten de 2 buitenkonijnen in een ruim hok buiten. En binnen heb ik nog een konijntje zitten in ook wel een ruim hok, waar ie ook regelmatig uitkomt. En straks als het weer wat beter is mogen ze lekker met z'n 3en de tuin onveilig gaan maken.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:33

tsja, dan kan ik niet achter blijven he??
Luna's buitenverblijf, van boven genomen
Afbeelding
Luna in dr hok, let op hooi in dr mond
Afbeelding
Het nog naamloze sinterklaaskonijntje's hok
Afbeelding
En de gang+hond waar hij/zij altijd losloopt
Afbeelding

maar de hond vind het nog wel eens leuk op te gaan voorstaan bij dit konijn dus als de hond in de gang komt moet het konijntje even in zijn hok

nog 1 van luna als ze buiten loopt
Afbeelding

Straks als het wat warmer wordt mag dat kleine konijntje bij luna in (ik kan niet wachten )

Lisanne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:48

Ik heb gewoon zo'n standaart buitenhok voor me konijn en me vader heeft zelf een ren getimmerd .
Maar mijn konijn is pas geleden weggelopen .

elinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:42

ik hbe ook gewoon een buiten hok maar hbe geen foto's

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 16:49

Jij hebt ook verwende nijnen anne
weet je nog hoe zielige konijnen ik vroeger had...van die buitenhokken van 80 bij 40 waar ze 24/7 inzaten.
Als ik er aan terugdenk...brrr

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:01

Heb net zo'n hok als Casca, dat buitenhok

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:03

casca, ik heb precies zo'n knijn

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:05

was hier niet al een topic van?

ik zal eens foto's zoeken

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:06

ik heb er geen foto's van.

ik heb een gewoon buiten hok van ongeveer 1,40
erg groot.
en een ren van 2 meter lang een meter hoog en een meter breed waar een lux nacht hok aan vast zit. met een raampje er in.

ik heb een dwerg knijn hij heeft dus erg veel ruimte en sins een jaar loopt hij veel buiten met de hond.
knijn is baas over de hond.
hij loop tin de zomer ook in het huis.
in de winterniet want ze zeggen dat dat niet goed is

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:13

@ Nimmerdor: ja dat weet ik nog t was wel erg klein ja... Maar ze mochten toen toch ook vaak in jullie achtertuin loslopen??

@ punkies; bedoel je dat nijntje in je profiel? die lijkt idd erg op luna!

Is er trouwens al toestemming gegeven door een modje?? ik hoop t

meer foto's

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:48

ik zal deze week even fotos maken het komt er zo snel mogelijk op!