Konijntje gedumpt!! Wie doet er nu zoiets..?!!! Grrr.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Konijntje gedumpt!! Wie doet er nu zoiets..?!!! Grrr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:51

Zit ik wat te Bokken (ben ziek, wat moet je anders) zie ik opeens door het raam mijn witte herder met een wit jonijn in zijn bek rondlopen!!
Ik heb zelf dus een wit konijn met blauwe ogen, dus ik dacht meteen K.U.T. : MIJN KONIJN IS ONTSNAPT!!!!
En nu is íe dood..
Ik spring (op sokken) uit het raam een loop door de modder naar mijn hond en het konijn. Het beesje leefde nog!! Mijn vriend (had een vrije middag vandaag) vertelde mij dat mijn konijn nog in haar hok zat...Ik kon het bijna niet geloven, want dit konijn leek er precies op, maar hij had gelijk. Snel het konijn in een schoon hokje gedaan en hopen dat ze de schrik te boven komt. Grrrr, ik moet er niet achter komen wie dit op zijn geweten heeft, want dan sta ik niet voor mezelf in!

Iedereen weet dat wij grote loslopende honden hebben en welke randd*biel zet midden in de winter een tam wit konijn uit de auto..?!
Ongelooflijk dat er nog zulke hufters bestaan op deze wereld.

Ik hoop dat ze het red, en dat ze gaat eten; want ik vind dit zo zielig!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:54

Als ze niet gaat eten kun je misschien dwangvoeren.
Olvarit met wordtels in een spuitje en dat in het bekkie spuiten. Dan gaat iig de spijsvertering niet op zn gat
Ik heb ook eens een tam konijn gevangen in een natuurgebied. Dier zat onder de bijtwonden, maar heeft het gered. Succes

sjell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:55

EGT ONGELOOFELYK WAT EEN IDIOTEN !!! VEEL SUC6 MET HET KONYNYTJE EN IK HOOP DT HIJ SNEL WEER GEZOND WORD !!

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:56

Goed van je dat je hem gaat verzorgen..!! en em niet laat zitten
succes ermee en ik hoop dat hij dr weer boven op komt..!

echt zulke mensen sporen niet..

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:59

succes met het konijntje! Nee zulke mensen snap je niet! Maar kan het niet zijn dat hij is ontsnapt en naar jullie is gelopen?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 16:18

Uhh, nee, want onze buren die het dichtste bij wonen, wonen op een kilometer afstand en ook die wonen buiten uit; het dorp is nog weer verder weg. Er worden hier wel vaker dieren gedumpt, vorig jaar ook een konijn (is opgegeten door... kon ik niet krijgen èn we hadden nog geen hond dus...) en heel veel kippen (haantjes eigenlijk). Die heeft mijn zwager opgehaald, of wat er van over was: veel actieve vossen hier... Dat dwangvoeren zal ik straks wel moeten doen denk ik... Ze is in shock als ik het zo bekijk...

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:06

Als ze in shock is z.s.m. water toedienen en warm houden.
Hoop dat ze het redt.

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:10

vertel je het me als hij nog leeft??
hij kan ook ontsnapt zijn!!..
je bent een groote redder

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:11

Getsie wat naar om dat zo aan te treffen zeg. Hoop dat het arme diertje het red.

Merr

Re: Konijntje gedumpt!! Wie doet er nu zoiets..?!!! Grrr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:13

Ja bij een vriendin van mij was laatst een hele zieke kat gedumpt.
Echt zielig zulke mensen die dit soort dingen doen

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:18

Jeetje,, wat zielig zeg ik vind de mensen die zo met hun dieren omgaan egt gewoon zielig

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:26

Echt onbegrijpelijk hoe mensen dat doen. En al zou hij weggelopen zijn, dan hadden ze maar een beter hok moeten maken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:31

Echt belachelijk, dat mensen dat doen , hier kan ik ZO kwaad om worden. Hou ons op de hoogte.

En Sjell, msn taal is verboden evenals onnodig gebruik van de caps lock.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:33

Op bijna dezelfde wijze zijn wij aan ons eerste konijn gekomen. De hond van de buren heeft die gevonden. ook losgelaten door mensen die er genoeg van had. Het konijn heeft nog een paar jaar bij ons geleefd en toen helaas overleden.

Maar ik denk dat dit bij BB hoort, ik TeM wel even

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:55

Verplaatst naar Beestenboel.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:58

Jeetje zeg.. Dat hoort toch ook niet. Maar ik ken ook mensen, en daar de buren van, die hadden een lammetje in de heg gevonden, met navelstreng er nog aan...
Wat een rot mensne zijn er toch ook...
Maar wel goed dat je hem hebt opgevangen!
Groetejs, mij

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:00

gebeurt hier ontzettend veel. Ik woon zelf in een woonwijk maar de vriend van mijn zus woont 5 min hier vandaan bij allemaal boederijen en weilanden, daar worden s'zomers dozen met jonge katten en met konijnen gewoon uit de auto gegooit... En honden achtergelaten aan een boom...stond met de tranen in de ogen toen ik dat hoorde.

En als boeren ze dan vinden verzuipen ze ze of schieten ze dood, of hun hond verscheurt ze...het is echt vreselijk hoor.

Echt heel goed dat je hem opgevangen hebt!!

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:05

Wat bestaan er ook rare mensen zeg..

Wij waren een keer op de kinderboerderij, hele tijd terug, gingen we in het speeltuintje spelen...
wij kwamen niet op die zwaai dingen, dus wij zagen zo een doos staan, wij pakken hem, maar hij was heel zwaar, me nichtje rent naar me moeder, die maakt de doos open, zit er een konijn in,, hebben mensen gewoon geen zin om te betalen om dat konijn daar te plaatsen, doen ze het maar zo wij brachten hem naar de boerderij, en die hebben hem opgevangen..

goed dat je dit gedaan heb, succes!!

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:11

En eet ie al?

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:14

En, hoe gaat het maar hem/haar? Ik hoop dat het goed gaat!
Ben ook zo aan 2 van me 3 konijnen gekomen.
1 Liep over straat en toen ging hij in een soort klein perkje bij de weg, zijn wat vrienden en ik de bosjes in gekropen. Konijn gevonden, ook nog 3 kippen die met hun pootjes vast zaten. Ook een haan naar de kinderboerderij gebracht.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:47

weet je zeker dat het beestje niet ontsnapt is door een onhandig kind?

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:51

succes met het konijntje!! hoop dat zij/hij het overleed! goed dat je hem/ haar bent gaan verzorgen

onze overburen (kwamen vorig jaar hier lopen of 2 jaar geleden) hadden een tijd geleden (weet niet nu nog, konijn lang niet meer gezien) lieten hun konijn altijd loslopen. er lagen drollen voor de poortdeur (buitenkant, onze konijnen aan de binnenkant) dus wij zo zeggen tegen hun; weten jullie dat jullie konijn losloopt? en dat was de bedoeling vaaag! er lopen straten langs, onze buren hebben een kat, er zijn honden :S maarja.

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:35

Gelukkig is het konijntje bij jou terecht gekomen Yvonne!

Ik heb 4 konijnen en woon in een rijtjeshuis met een miniscuul tuintje, ik word soms ook helemaal stapel gek van die konijnen, maar ik drop ze toch ook nie in de biesbosch!!

Grr sommige mensen!!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:53

Ze eet èn drinkt weer!! Waarschijnlijk komt ze er weer helemaal bovenop! Ik maar besloten haar tehouden, omdat één van mijn konijntjes toevallig drie weken terug is overleden; die hadden we langs de snelweg gevonden trouwens. Dat beestje hebben we nog een paar jaar gehad en hij is gewoon van ouderdom gestorven.

Mensen goed lezen nu: het is uitgesloten dat hij ontsnapt is!!!!
Ik woon echt in de Rimboe, hier komen geen kinderen en als het al het konijn van de buren zou zijn, dan heeft hij eerst minimaal een kilometer door een natuurreservaat vol met hongerige roofvogels moeten rennen terwijl hij spierwit is en er ligt ook geen sneeuw, dus geen enkele schutkleur! Dit konijn is gedropt, hoe ongelooflijk het ook is, dat er mensen zijn die dat doen!

Ik hoef geen lintje voor grootse redder hoor; jullie zouden echt allemaal hetzelfde gedaan hebben. Ik ben gewoon verontwaardigd.
We wonen hier nog niet zo lang en we waren er al voor gewaarschuwd door de vorige bewoners. Alles wordt hier uitgezet; kippen, konijnen, katten en zelfs cavia's!!

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:59

Wat voor mensen bestaan er toch hé Echt verschrikkelijk, bah van zoiets kan ik zoooo kwaad worden!
Gelukkig heeft het konijntje nog een fijne thuis gevonden, ik hoop dat hij (zij?) er snel weer bovenop komt en dat jullie nog een fijne tijd mogen beleven samen!