Citaat:
Dit klopt helemaal nie! Gerbils kunnen juist zelden of nooit bij elkaar. Tenzij ze al vanaf geboorte bij elkaar zitten, maar anders is je kans 95 procent dat het fout gaat. Dit is niet kwaad bedoeld, maar voor de mensen die denken er een te kopen: Koop er eentje! Gerbils zijn solitaire dieren.
Maar nu weer even ontopic: Het is wel een leuk beestje, met een super vette naam!
Groetjes, mij
Ik denk dat je je echt flink vergist
Of ze verwisselt met hamsters...
Gerbils leven in het wild in hele grote groepen, hoe meer hoe beter...
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt... Maar onze gerbils (zijn niet vanaf de geboorte bij elkaar) hebben altijd in vrede naast elkaar geleefd. En nu sinds Gerrie er weer is leeft onze andere gerbil weer helemaal op (die was de laatste tijd een beetje down door zijn alleen zijn
)
Hier nog een stukje wat www.gerbil.tk er overzegt
Citaat:
Eén of meer gerbils?
Mongoolse gerbils moet je altijd minstens per twee aanschaffen.
Ze kunnen en mogen nooit alleen gehouden worden.
Het zijn sociale dieren die elkaars aandacht nodig hebben om een gelukkig en fijn leven te hebben. In het wild leven ze immers ook nooit alleen.
Een mens is nooit een goede vervanger, hoe veel aandacht je je gerbil ook geeft.
Je bent immers niet ook 's nachts wakker. Ze hebben soortgenoten nodig om mee te spelen, elkaar te verzorgen en om lekker tegen elkaar aan te slapen en het territorium te verdedigen.
Let op!!!
Laat je niet ompraten door een verkoper in de dierenspeciaalzaak, want als ze zeggen dat een gerbil best alleen gehouden kan worden liegen ze of weten ze te weinig van de diertjes af.
Ze zijn immers ook gemakkelijker te verkopen per stuk. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig veel goede dierenspeciaalzaken die wel goede informatie geven.