help!de hond van mijn broer vreet aan het bankstel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

help!de hond van mijn broer vreet aan het bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 13:42

nou de titel zegt het al.
mijn broer heefd een supergave rottweiler teef(niet gesteriliseerd)van 1,5 jaar.dit is echt een superlief dier,en doet nog geen vlieg kwaad.alleen als hij weggaat of aan het werk is dan vreet ze aan het bankstel.verder laat ze alles heel ze komt alleen aan het bankstel.eigenlijk zijn we ten einde raad,we weten niet wat we moeten doen.en hij wil de hond ook niet kwijd.
heefd er iemand misschien tips over hoe we dit aan kunnen pakken?alle tips zijn heeeeeeeeeeel erg welkom!

xXIris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:46

dee onze mechelse herders hond ook, zorgen dat ie wat anders te knagen heeft en wat vaker dingen met ze doen ik denk dat ze het ook doen uitverveling.Groetjes Iris veel succes.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 14:04

oja nog een vraagje die ik vergeten was weet iemand ook wat het kost om een hond te laten steriliseren?

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:16

Bench kopen voor de hond en Da's in de omtrek bellen voor de prijs van steriel maken.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 14:45

ja zat ook aan een bench te denken.die kan je ook leuk inrichten voor de hond.maar wil een hond daar wel een paar uur in als ze er nog nooit in gezeten heefd?

Anoniem

Re: help!de hond van mijn broer vreet aan het bankstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:50

Frustratie, de hond kan niet tegen alleen zijn. Misschien iemand betalen om de hond tussen de middag een uur uit te laten ergens waar hij kan spelen met de bal of stokken, lekker moe maken.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 15:16

hij werkt in de horeca van smiddags tot savonds.ik ga savonds altijd naar de hond toe,knuffelen,uitlaten,spelen.ik ben dan een hele poos bij de hond.maar helaas dit helpt ook niet.

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:02

Ik heb laatst gebeld voor het laten steriliseren zou voor mijn mechelse herder 268 euro kosten ..

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:12

Barbara17 schreef:
Ik heb laatst gebeld voor het laten steriliseren zou voor mijn mechelse herder 268 euro kosten ..

Dan moet je echt even verder proberen, want dat is echt belachelijk. Gebruiken ze injectienaalden van goud ofzo?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:13

kauwstokjes geven en leren dat als ze daaraan vreet dat ze heel braaf is. en muziek aanlaten als je weggaat is ook heel erg bevordelijk voor rustig huis gedrag. moet je voorstellen dat je helemaal alleen en stil wordt achtergelaten. onze hond gooide steeds de prullenbak om als we weg waren. iedere keer op z'n valie gegeven als hij de prullenbak had omgegooid toen we thuis kwamen en straffen met de bak zelf hield super. en uiteraard met z'n neus naar de bak zetten en laten zitten voor een uur, zodat hij wist waar het om ging.
of zoiets ook werkt voor bankvreten weet ik niet.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:16

ik bedenk me ineens wat een vriendin vertelde
deur uit brokje geven gelijk weer naar binnen brokje geven en het zo opbouwen en alleen ene brokje geven als ze niet gekauwd heeft. op die manier leert ze dat als je weggaat het leuk is er nog veel leuker als je terug komt. en het is schijnbaar zo dat ene hond die een kwartier alleen kan zijn, ook een paar uur alleen kan zijn omdat ze geen besef hebben van tijdsduur

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:17

koop een bench dat lost alles op je hond heeft eigenlijk niks te willen en als hij zich niet gedraagt als jij weg gaat moet die maar de gevolgen ervan merken.
Koop een bench en ga niet meteen uren weg maar gewoon een half uur naar de buren of zo want ze zal gegarandeert gaan janken of blaffen. leg er enkel een deken in en wat om te knagen een bot of zo geen drinken en geen eten daar gaan ze mee rotzooien ik kan het weten.
ze gaan het vanzelf zien als een veilige plek en je zult ook zien dat als je broer thuis is dat de hond er vanzelf in zal gaan liggen dat is dan een teken van veilig gevoel.
Ik werk ook in de horeca en heb 2 honden ware slopers
ik ben godsdank blij met die bench!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:31

Woogy schreef:
en uiteraard met z'n neus naar de bak zetten en laten zitten voor een uur, zodat hij wist waar het om ging.

Nou, jij hebt er duidelijk geen verstand van. Een hond moet je direct straffen, en niet pas een tijd later, en al helemaal geen uur lang!! Denk je nou echt dat die hond weet wat hij fout heeft gedaan?
Arm dier

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:14

een bench aanschaffen

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:16

miekelover schreef:
een bench aanschaffen

Is ook een goede, mits de hond er niet heel lang achter elkaar in hoeft te zitten.
Kan hij niet een aparte hondenkamer maken? Waar de hond in kan als hij moet werken? Waar geen bankstel staat dus?

Susanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:07

Dit is pure verveling.
Daarom doet de hond dat.

Geef de hond een kluif, of iets anders om aan te knagen. Of een speeltje.

Of idd een bench aanschaffen, maar daar kan ze natuurlijk niet de hele dag in !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:10

Het bankstel is toch van iedereen? De mensen willen er op zitten, maar de hond wil er nou eenmaal graag aan knagen.

Wat een flauwe reactie, amar sorry ik kon het niet laten

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:11

ja en het gekke is dat ze overal afblijft behalve van het bankstel.verder heefd ze balletjes en verschillende soorten botten.maar die botten wil ze weer verstoppen in de bank,dus moet er weer een gat in de bank.hoop dat we haar dit nog kunnen afleren.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:57

Hoe langer het duurt hoe moeilijker af te leren.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:47

En iets op de bank smeren wat echt niet lekker is? Je hebt een soort van spulletje (gaat even kijken hoe het heet) bitter bite, zit in een spray flesje. Dit zou je erop kunnen spuiten, als de hond het niet lust straft hij zichzelf door eraan te knagen.
Ik heb het geproefd en het is echt heel ranzig.
Was niet duur en geeft op mijn bank geen vlekken. (had het gekocht tegen krabben van de katten maar daar hielp het niet bij aangezien het niet echt stinkt ofzo.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:49

een bench aanschaffen. (wel een grote) mits de hond toch niet langer dan 2 á 3 uur erin hoeft te zitten.

en anders de hond in een kamer of in de gang doen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:53

Met een bench alleen ga je het probleem zeer waarschijnlijk niet oplossen. Of ja, het probleem wat je broer heeft wel, de kapotte bank, maar niet wat de hond heeft, verlatingsangst. Een bench kan een hulpmiddel zijn om het opnieuw op te bouwen. Maar dan moet hij buiten het alleen zijn eerst wennen aan de bench. En dan het alleenblijven op gaan bouwen in de bench. Een gevulde kong geven kan heel goed helpen, daar zijn ze wel even mee bezig (dat kun je ook doen zonder bench).

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:05

Het is toch een stukje frustratie denk ik van het alleengelaten worden. Ik zou haar wel in de bench doen EN een bot of kluif erbij waar ze op kan kauwen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:27

MMaxje schreef:
Woogy schreef:
en uiteraard met z'n neus naar de bak zetten en laten zitten voor een uur, zodat hij wist waar het om ging.

Nou, jij hebt er duidelijk geen verstand van. Een hond moet je direct straffen, en niet pas een tijd later, en al helemaal geen uur lang!! Denk je nou echt dat die hond weet wat hij fout heeft gedaan?
Arm dier

arm dier?....pardon? hij weet donders goed wat hij verkeerd doet. als we thuis komen en de bak ligt om dan gaat hij nu al uit zichzelf op z'n plaats liggen met z'n gezicht naar de muur. en als de bak staat komt er ene uitbundige knuffelperiode. graag eerst informaren voordat je dingen gaat zeggen die niet waar zijn

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:40

het is idd beetje verveling/frustratie dat ze alleen thuis is & ik vind dat juyllie dat wel moeten begrijpen, zo oud is ze ook nog niet.
gewoon in een bench doen, met leuke speeltjes zodat ze zich vermaakt en er niet aan denkt dat ze alleen is.