Afscheid van polle nadert.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Afscheid van polle nadert.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 16:06

Polleke is niet onbezorgd meer. De wandelingen zijn afgelopen, dat zit er niet meer in. Ze eet nog wel ontzettend goed, maar ze is zo rusteloos, lijkt wel wanhopig. Ik denk dat de epilepsie of datgene dat de epilepsie veroorzaakt heeft, haar de das om heeft gedaan. Ik heb het vandaag pas goed onder ogen gezien. Eerst was het, zou ze er nog een jaar zijn? Toen kwam misschien haalt ze haar verjaardag 30 mei niet meer. MAar nu ... misschien is het volgende week al zover. Misschien morgen of overmorgen. Als het niet een klein beetje verbetert moet ik al snel afscheid nemen.

En intussen barst ik uiteraard weer van de hoofdpijn, zoals altijd in zo'n situatie. Iedere keer als zoiets gebeurt ben ik weer zo kapot.... Ze is nu even in slaap. Ik hoor haar niet zuchten. Nu heeft ze even rust. Totdat ze wakker wordt. Alleen 's nachts, als ze tussen ons in ligt, dan voelt ze zich kennelijk veiliger. Dan kan ze beter slapen.

15 jaar intensief met mij samen geweest. Overal met mij meer naar toe. Wat een leegte, wat een gat zal ze achter laten. Dit zijn onze laatste dagen samen. Straks is ze voor altijd weg...

Bar

Re: Afscheid van polle nadert.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:11

Ik zei het in het OMH ook al, heel veel sterkte

Ik weet hoe het voelt, in december hebben wij onze Tijger van 15 moeten laten inslapen. Ze was er al langer dan mijn kinderen....
Ik mis d'r nog steeds.

Probeer nog een beetje te genieten van je laatste periode met Polle.
En weet dat je beslissing voor Polle het beste is.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:48

weet even niets te zeggen...

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:00

heel veel sterkte. Ik heb een half jaar geleden mijn 7 jarige duitse herder moeten inslapen en die hebben we maar een half jaar gehad e n die mis ik vreselijk. Als je ze dan al zo lang hebt...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:06

ik weet niet hoe ik je zou kunnen troosten.

Ze heeft een super leventje bij je gehad. Meer kan ik niet zeggen. Geef d'r nog een enorme knuffel van me..... Ze zal een grote leegte achter laten.....

Sterkte meis !!!!!!

Smaxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:11

Dat ze zo snel ineens aftakelt... het is bijna niet voor te stellen...

Heel veel sterkte Desiree!!

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:21

Jeetje Desiree, in zoveel topics dook altijd de naam Polle op; Desiree & Polle, hoort gewoon bij elkaar .
Nu is ze er misschien al heel gauw niet meer ....
Ik wens je heel veel sterkte in de tijd die komen gaat !

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:26

get, ik krijg tranen in mijn ogen, vanaf hier kan ik niks voor je doen dan je alleen maar heel veel sterkte te wensen de komende tijd

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:23

Het wat enorm kl*te, ik had gehoopt dat die epilepsie nog een tijdje onder de knie gehouden kon worden en ze nog een tijdje bij je kon blijven. Ik vind het wel knap van je dat je zelf ook onder ogen kunt zien dat het minder met haar gaat, veel mensen willen het niet eens zien (is ook heel begrijpelijk). Geniet nog maar even lekker van dr en verwen haar maar schandelijk, en als het echt zover is: heel veel sterkte.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:34

Ik vind het heel vervelend te lezen dat het eigenlijk niet goed gaat met pollepops. Ik weet dat je heel veel van haar houdt. Het is ook echt een onvoorwaardelijk vriendinnetje van je. Ook altijd samen enz.. zelfs hier nam je Pollie mee naar binnen..hahahah gewaagd met Branca. Maar toch lieten die twee elkaar in hun waarde.
Polle is altijd toch wel een sterk hondje geweest van wat ik van jou weet. Haar leven is goed.
Ik heb haar doof zien worden, dat was best vreemd.. en die oogjes.. die waas erover.. oud bessie.
Maar altijd toch wel aktief, gek beestje. Vooral als je je handen opent en zogenaamd haar aanvalt.
We zullen zien wat er gebeurd..met Polle..zoals jij altijd zegt: met haar fluwelen oortjes.
Rustig aan..voor haar en zeker ook voor jou!

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 07:07

Een hele dikke knuffel.

Ik weet hoe het voelt om je maatje na 15 jaar te moeten laten gaan, vorig jaar in juni heb ik het ondervonden. Tranen zijn er nog bijna elke dag, hoewel ik weet dat ik het enige juiste deed voor hem. Houden van is loslaten...

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 08:31

Wat een rotbericht!

Probeer heel bewust nog even te genieten van de tijd die je nog hebt samen. En denk terug aan alle fijne dingen. Dat heeft mij ook wat geholpen met Gijsje. Maar ik weet uit ervaring dat alle goede raad niet helpt en dat het gewoon pijn doet.

Sterkte meis.....

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:57

Wat erg........ Heb het een jaar geleden ook meegemaakt mijn hond kwijnde weg na de epilepsie aanvallen, ze was dan al 15 maar toch.
Heel veel sterkte.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:29

Misschien moet je nog even langer die medicijnen de kans geven hun werk goed te doen. Kijken of dat nog verbetering geeft. Soms heeft dat spul wat langer tijd nodig om echt goed te werken. Dat rusteloze is misschien angst dat ze weer zo'n aanval krijgt. Want dat zal best eng voor haar zelf geweest zijn als ze zoiets bewust meemaken (weet niet of dat zo is). Of misschien een moment waarop ze zonder medicijnen een aanval zou hebben gehad, en dat het nog net niet genoeg onderdrukt wordt dat ze er helemaal niets van merkt? Wat vind de dierenarts?
Onze vorige hond had een hersenbloeding gehad en daarvoor medicijnen gekregen met de mededeling: kom over vier dagen terug om te kijken of het nog zin heeft verder te gaan met hem en of dat het misschien nog voldoende hersteld. Na die vier dagen hebben we thuis afscheid genomen omdat we dachten dat het niet goed ging. Bij de dierenarts kregen we echter een heel andere mededeling, de verbetering was dusdanig dat hij vond dat Welsh een kans moest krijgen. En zowaar, na een aantal weken ging het veel beter. Hij was ruim 14 toen hij het kreeg en is 16jr en 1 week oud geworden. We hebben nog een dik jaar van hem mogen genieten.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:31

Een aanval van epilepsie krijgen ze zelf niet mee. Vaak voelen ze het wel aankomen en zijn ook naderhand nog een tijdje rusteloos. Maar op het moment zelf merken ze niks dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:40

Jolande schreef:
Misschien moet je nog even langer die medicijnen de kans geven hun werk goed te doen. Kijken of dat nog verbetering geeft. Soms heeft dat spul wat langer tijd nodig om echt goed te werken. Dat rusteloze is misschien angst dat ze weer zo'n aanval krijgt. Want dat zal best eng voor haar zelf geweest zijn als ze zoiets bewust meemaken (weet niet of dat zo is). Of misschien een moment waarop ze zonder medicijnen een aanval zou hebben gehad, en dat het nog net niet genoeg onderdrukt wordt dat ze er helemaal niets van merkt? Wat vind de dierenarts?
Onze vorige hond had een hersenbloeding gehad en daarvoor medicijnen gekregen met de mededeling: kom over vier dagen terug om te kijken of het nog zin heeft verder te gaan met hem en of dat het misschien nog voldoende hersteld. Na die vier dagen hebben we thuis afscheid genomen omdat we dachten dat het niet goed ging. Bij de dierenarts kregen we echter een heel andere mededeling, de verbetering was dusdanig dat hij vond dat Welsh een kans moest krijgen. En zowaar, na een aantal weken ging het veel beter. Hij was ruim 14 toen hij het kreeg en is 16jr en 1 week oud geworden. We hebben nog een dik jaar van hem mogen genieten.

Tamara (Sando) zei ook al dat er mogelijk aanvallen komen of geweest zijn die zo klein waren dat we ze niet opmerken. En dat maakt Polle mogelijk rusteloos. In overleg met de dierenarts hebben we de dosis verdubbeld. Het is het laatste wat we eigenlijk kunnen doen. Gisteren was ik ziek en ben ik naar bed gegaan om 21.15 uur. Polle ging mee naar bed. Zodra ze naast mij op bed lag kwam er rust en ging ze slapen. Vanmorgen rond een uur of 5 er nog even uit geweest want ze moest nodig plassen. Bobbes ging mee. Ik bleef binnen want het was vreselijk koud. Nog geen 5 minuten later kwam polle terug gehulppeld.
Momenteel loopt ze bar slecht. Ze valt achter steeds weg en heeft geen goede controle meer over de achterhand.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:05

Jeetje wat een lijden, voor de ozo vrolijke Polle maar ook voor jou om maar machteloos toe te kijken !!

Ik leef echt met je mee !!!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:07

Ik denk echt dat je het gewoon even tijd moet geven. Die dierenarts ziet er nog heil in anders geeft hij niet nog meer medicijnen. Wat die achterhand betreft zou ik denk ik als de epileptie onder controle is, met haar naar een kraker of accupuncturist gaan.
Ik heb een tijd terug bij Rodinde gezien dat er iemand met een labrador in de wachtkamer zat die ook niet goed meer kon lopen. Maar de eignaar zei dat na een accupunctuur behandeling kon hij er weer 3/4 jaar goed mee vooruit en weer normaal spelen. Dus hij kwam dan weer voor een nieuwe behandeling.
Ook iemand bij ons uit de buurt met een golden retriever met rugproblemen gaat ermee naar een accupuncturist en ook die hond heeft er mega baat bij. Dus misschien is dat ook een optie voor Polleke?

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:16

Vervelend dat het zo ineens komt en dat ze zo snel achteruit gaat. Aan de andere kant heeft ze een goed leven bij je gehad. Het is verdrietig om je maatje te gaan missen, iemand die je altijd snapt, nooit vervelende vragen stelt en gewoon lekker bij je komt liggen als je je rot voelt.

En wat wil je voor haar als de medicijnen niet aanslaan, ik zou niet willen dat mijn hond moet lijden omdat ik hem niet kan missen. Met mijn vorige hond voelde ik aan dat hij op was, dat hij ook niet meer verder wilde, hij was de laatste paar weken ook niet meer in orde. Ik heb hem toen in laten slapen en voelde me opgelucht voor hem, dat hij niet meer hoefde te lijden.

Datgene wat er was met je hond komt nooit meer terug, houden van is ook het kunnen loslaten. Uit liefde voor mijn hond heb ik hem in laten slapen en ik zal het ook weer doen met mijn huidige hond. Het gemis was vreselijk, heb heel veel verdriet gehad, ik had wel in mijn achterhoofd dat het goed was zo en dat ik er vrede mee had. Een maand later had ik alweer een andere hond, met hem zal ik hetzelfde doen als het zover is, tot zolang geniet ik van ieder moment met hem! Ik weet dat hij eerder gaat dan ik, dat hij niet eeuwig bij mij kan blijven.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:17

Mijn hond viel steeds om met lopen en kon gewoon niet meer ondanks de medicijnen, we hebben haar thuis in laten slapen, dat was de beste beslissing voor haar hoeveel pijn het ook voor mij deed. Ik heb het er vreselijk moeilijk mee gehad, ik had haar al vanaf mijn 5e jaar. Inmiddels heb ik al een tijdje een nieuwe hond en ook daar ben ik van gaan houden al kan het mijn andere hond nooit vervangen.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:36

ah wat vreselijk naar dat ze ineens zo hard achteruitgaat!
veel sterkte, ik leef met je mee!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:40

Kom op meid!!!
We geven Polleke zo nog maar niet op!

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:05

O dit vind ik echt heel erg voor je, ik hoop echt dat het toch nog goed komt iig heel veel sterkte!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:17

Oei bah wat naar.
Je zou op zo'n moment zo graag willen dat ze kunnen praten, dat ze kunnen aangeven in duidelijke taal dat het nu genoeg is geweest of dat ze nog door willen vechten, of ze echt op zijn of even in een dipje zitten.
En het is vreselijk om toe te zien en jij er niks aan kan veranderen.
Het laatste wat jij voor Polle kan doen is hem de rust te gunnen als dat nodig is, al is dat een van de moeilijkste beslissingen die je als eigenaar van zo'n diertje kan maken.

Heel veel sterkte.

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:03

ik heb n gedichtje, gaat wel over een paard... maar een hond heeft immers ook bruine ogen...
Het heet Egoistisch

Als twee lieve bruine ogen vragen,
help me, ik voel mij niet fijn,
mag je dan omdat je voelt,
dit is het einde,
egoistisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
dit komt niet meer goed,
hij krijgt steeds meer pijn,
mag je dan, omdat je hem niet wilt missen,
egoistisch zijn?

Als twee lieve bruine ogen zich gaan sluiten, voorgoed,
en je zonder hem naar huis toe moet.
Met je halster (halsband) in je hand en je hart vol pijn,
Probeer je dan te overtuigen,
ik mocht niet egoistisch zijn

Al die tijd samen,
elke dag was een feest,
en al die tijd,
ik, hijzelf...
... geen een keer egoistisch geweest

Groetjes Mireille ( zo'n 10 jaar trug gevonden in de penny, en altijd onthouden en overal en nergens opgeschreven )