Kittens: adopteren of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Kittens: adopteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 14:35

Zucht, heb ik weer hoor...
Ik kreeg net een telefoontje: of ik geïnteresseerd was om een kitten of een paar kittens te adopteren? Ik vroeg dus meer uitleg, bleek dat het ging om een nestje dat nu 8 weken oud is en weg moet. Hoeveel het er waren en hoeveel er al van weg zijn is niet duidelijk, maar wat wel belangrijk is: als ze volgende week niet weg zijn worden ze de nek omgewrongen En dat kan ik natuurlijk niet over mijn hart krijgen...
Maar dan: mijn moeder en dieren, het gaat niet samen! Van onze kat Dustin heeft ze niet zoveel last, maar een stel kittens is nog wat anders natuurlijk... Wat haar wel zou kunnen tevreden stellen is dat ik ze in de stal laat wonen. Dat zijn ze immers ook gewend: ze zijn geboren in de schuur en daar wonen ze nog altijd... Geen idee wat ik moet doen nu, ik ken mezelf: als ik ga kijken breng ik ze mee!!
Help!

_Rijkie_

Re: Kittens: adopteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:37

Sommige mensen

Zou hun nekje wel om willen draaien!

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:39

hmmm gewoon bij je in de schuur zetten. In die hele grote banche die er toch alstaat. kan er niets met ze gebeuren. Waarom niet.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:39

Precies.. sommige mensen... Ik zou het ook niet weten. Ik zou het je moeder eerst voorleggen als je ze in de stal douwt, en anders weet ik het ook niet...
Groetjes, mij

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:40

Grrrr, ik zou die mensen zelf hun nek wel om willen draaien

Ik zou de katjes gewoon in je schuur nemen, en als ze het gewend zijn is het helemaal geen probleem toch??

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 14:41

shirley23 schreef:
hmmm gewoon bij je in de schuur zetten. In die hele grote banche die er toch alstaat. kan er niets met ze gebeuren. Waarom niet.

Tja dat is wat ik ook wel het liefste zou willen
Ik gok dat dat voor hun niet echt een probleem zal zijn omdat ze het toch al gewend zijn?

Pluttersput schreef:
Precies.. sommige mensen... Ik zou het ook niet weten. Ik zou het je moeder eerst voorleggen als je ze in de stal douwt, en anders weet ik het ook niet...
Groetjes, mij

Als ik ze in de stal zou zetten heeft mijn moeder niets meer in de pap te brokken MIJN stal, daar komt ze toch nooit (ook van Mushje is ze bang)... Ben alleen beetje bang dat ze niet zouden wennen of dat ze ontsnappen of ... Pfff...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:45

Ik zou er in het ergste geval van uitgaan dat je ze allemaal meekrijgt, ze niet ontwormd of geent zijn en onder de vlooien zitten. Ben je bereid torenhoge dierenartsrekeningen te betalen om de dieren te laten inenten, ontwormen, eventueel castreren/steriliseren?
Ik vind het absoluut niet kunnen dat men dreigt dat anders de dieren de nek omgedraaid wordt, en ik denk ook dat de huidige eigenaar er ook van uitgaat dat er wel een goed tehuis voor gevonden kan worden, zonder dat hij ze bij het asiel afgeeft.
Maar ik zou echt goed nadenken wat je doet, en of je de middelen er wel voor hebt.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 14:53

@ Cassidy: dat ben ik idd aan het uitrekenen. De DA (die was het die mij belde met dat nieuws omdat ze wist dat ik op zoek was naar een stalkat, en nog niet wist dat ik er een had die dan ontsnapt was) wist wel te zeggen dat ze de tot nu toe nodige ontwormigen en entingen en behandelingen gehad hebben, waardoor ik het zelf een raar dreigement vind... Dat stelt me ook weer wat gerust, in elk geval
Als ze oud genoeg zijn zouden ze bij mij idd worden gecastreerd/gesteriliseerd, ik wil niet later nog meer problemen Ik heb gelijk aan de telefoon gepeild naar de tarieven en dat schijnt ontzettend mee te vallen, ik ben indertijd met Dustin duidelijk naar de verkeerde arts geweest
Nu ben ik wel realistisch genoeg om te beseffen dat het heel moeilijk voor me is om vijf katten een plaats te geven. Eentje of twee zou nog lukken, maar ik kan natuurlijk niet alles oplossen (jammer genoeg). In elk geval, de kat van een vriendin is pas overleden en die wou wel een kitten, een andere vriendin zou er ook graag een bijhebben... Dus stel dat ze er nog allemaal zitten, dan zou het kunnen meevallen.
Ik denk er iig goed over na hoor, daarom ook mijn bericht hier

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:47

Ik zou eerste even polsen bij de adressen die eventueel een kitten willen, en voor de rest echt alleen maar gaan kijken als je er zelf eentje wilt uitzoeken.

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:50

Misschien handig om wel alleen van detzelfde geslacht bij elkaar te zetten, en de andere proberen weg te geven ofzo?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:51

Idd eerst polsen daaro. En probeer die kosten zo goed mogelijk in kaart te brengen... Een castratie kost een 3 tientjes, maar een sterillisatie kan gemakkelijk 80 euro kosten. Komt voer bij, jaarlijkse entingen, vlooienspul, wormenkuren...

Ik weet niet of je nog steeds op dezelfde stal staat als toen eerst, dat is een kleine ruimte maar wel ruim voldoende. Weinig verkeer ook... Op zich is dat dus een optie.

Ben benieuwd wat je besluit wordt...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:55

je kan ze toch ophalen en gewoon naar t asiel brengen.. tenminste dat zou ik doen (ik zou ze ook niet in huis mogen halen van m'n vriend)

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:02

Ik heb net afgelopenz ondag een kitten opgehaald, die in Essen gedumpt achtergelaten was op een industrieterrein, met rondom betonnenmuren. Paar weken hebben de kittens in de kou met hun moeder daar geleefd. Via het asiel zijn ze bij een gastgezin terecht gekomen en daar vandaan heb ik er 1 uitgezocht.
Als je wilt, ik heb een vriendin die 2 kittens wil, dus die kan zeker helpen. Weet alleen niet waar je in Belgie woont? Tot aan de grens is nog wel haalbaar, maar zodra echt verder te gaan woprd drama, vooral met een gevonden neste wat nog niet aan mensen gewend is.
PB me maar, ik hoor je wel.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:03

Die zullen er echt niet op zitten te wachten... Die komen om in de kittens.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 18:10

Ik heb dus toch maar gebeld
De mevrouw aan de telefoon klonk heel aardig, het bleek vooral haar man te zijn die zo aan het dreigen was. Dat omdat ze intussen al zeven katten heeft en hij vindt dat wel genoeg
Een aantal zijn er al weg, nu zitten er nog een katertje en een kattinnetje. In principe zouden ze dus zo weg mogen.
Moeilijk oh zo moeilijk...

@ Sylvia: die stal was maar tijdelijk, dat is nu onze hooiopslag Ze hebben nu een stal een dikke 100m verderop in de straat, je moet nog maar eens op bezoek komen De stal is 9m lang en 3 m breed, met een tussenstuk van 3 op 3, dus heel wat ruimer als wat ze eerst hadden.

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:17

Kijk eens op internet. Er bestaan opvangcentra voor dit soort kittens.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:39

Is goed hoor

Mijn ervaring is dat het meestal bij dreigen blijft (vooral omdat ze al katten hebben), maar het is nog maar de vraag of die kittens daar zo happy worden tussen 7 andere katten. Een katertje en een poesje gaan ook goed samen, je moet er alleen op letten dat ze echt tijdig geholpen worden; zowiezo als je ze buiten laat lopen. Koekie en Elmo zijn ook op behoorlijk jonge leeftijd geholpen, echt zodra het kon. Elmo was geloof ik 5 maanden en Koekie 11 of net 12.

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:44

Die mensen proberen jou een schuldgevoel aan te praten met dreigementen dat de kittens de nek worden omgedraaid, als jij ze niet wilt hebben. Schandalig gewoon, en helemaal als ik lees dat ze al 7 (!) katten hebben en dan toch (weer?) een nestje hebben dat ze nu niet snel genoeg kwijtraken. Waarom laten ze die anderen dan niet castreren/steriliseren??!

Ik vind het dus nogal wat dat ze nu jou manipuleren om toch die beestjes aan te nemen, terwijl je dat eigenlijk niet wilt of kunt.
Ik snap heel goed je dilemma, want als dierenliefhebber gaat het je natuurlijk aan het hart, maar aan de andere kant moet je je misschien ook bedenken dat je niet elk dier kunt redden. En aangezien ze de kittens wel hebben laten inenten en ze zelf al zoveel katten hebben, kan ik me niet goed voorstellen dat ze dit dreigement daadwerkelijk uitvoeren.

Kortom, ik zou heel goed bedenken waar je aan begint, voordat je je door die mensen laat manipuleren. Als het iemand was die bijv. door gezondheidsomstandigheden niet meer voor zijn dieren kon zorgen, zou ik trouwens wel alles doen om ze op te vangen of er een ander tehuis voor te helpen zoeken, maar hier krijg ik een nare bijsmaak van.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:48

kan je ze niet nemen en houden en daarna baasje zoeken? Als ik dichterbij woonde had ik er wel 1tje opgehaald! Maar aan de andere kant, zo blijf je aan de gang...
Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 25-01-06 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:51

Ik ben het helemaal met je eens, vandaar ook die opmerking over dat het wsn bij dreigen zal blijven en dat die kittens gewoon echt zo snel mogelijk geholpen worden. In feite moedig je dit "gedrag" aan door die kittens daar weg te halen. Anderzijds kan ik me het dillema goed voorstellen. Ik heb die discussie regelmatig met mezelf... Gelukkig heb ik geen stal oid en ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat het huis vol zit met 2 katten en dat dat iig 2 katten zijn die ik heb kunnen helpen.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:38

Bohjal schreef:
Ik vind het dus nogal wat dat ze nu jou manipuleren om toch die beestjes aan te nemen, terwijl je dat eigenlijk niet wilt of kunt.

Zo cru zou ik het niet durven stellen hoor De bedoeling was sowieso om er een of twee bij te nemen in de stal, alleen wat de planning om dat pas binnen een maand of wat te doen... Nu in principe zouden ze nu ook al kunnen komen, dat is voor mij niet echt een probleem.

Hoe de verdere situatie daar is, tja, geen idee... Naar mijn indruk is het zo dat die mevrouw ontzettend van katten houdt en haar man er een hekel aan heeft. Zo klonkt het in elk geval aan de telefoon. Dit nestje is van een kattin die nog niet gesteriliseerd was, bij de anderen zou dat wel het geval zijn maar ze hadden nog niet door dat deze al oud genoeg was oid? Ik weet niet wat ik er van moet geloven maar bon, dat is een andere discussie

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 18:40

UPDATE

Ik geloof dat ik het probleem heb opgelost.
Ik heb een telefoontje gepleegd naar een vriendin wiens kat enkele weken geleden overleden is, en waarvan ik wist dat ze wel een nieuwe kat wou. Ze is dus momenteel door het dolle heen, en ze gaat morgen mee kijken. Waarschijnlijk gaat zij de kattin meenemen, want daar gaf ze om een of andere reden de voorkeur aan.
Omdat het mij niet echt uitmaakt, zal ik dan het katertje meenemen. Overleg met de eigenaresse van de andere pony was héél leerzaam: ze vond het best dat ik een katje bij in de stal zou zetten. De kat blijft sowieso mijn eigendom, de kosten zijn dus ook voor mij - maar mijn pa zei al stilletjes, net zoals toen ik Memuska kocht, "als je wat in geldnood zit geef je maar een seintje" - maar ze zal het dier wel mee verzorgen als ik verhinderd ben (ziek, op reis, ...). Hopelijk dus een mooie oplossing voor iedereen!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:02

ik heb zin om die mensen de nek om te draaien

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:08

@ odettelover: wat heb jij een ontzettend lief avatar

ik hoopd dat de kittens een goed tehuis krijgen!!!

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:01

Fijn dat er een oplossing is

Te laat met sterilliseren, sja, het kan. Maar dat is iets waar je imo op moet letten (geldt ook voor jou straks ). Ik heb zowel Koek en Elmo iedere keer als we bij de da waren laten nakijken en toen het mogelijk zover was hebben we het nog een keer na laten kijken, vandaar ook mijn opmerking dat ze behoorlijk jong geholpen zijn. Ik wil gewoon geen nest jongen en ik wil ook niet iemand anders een nest jongen bezorgen.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat de man in kwestie een hekel heeft aan katten, dan hadden er daar geen 7 gezeten, geloof dat maar... Tenzij hij enorm onder de duim zit, maar aangezien ze de kittens weg moet doen zal dat ook niet het geval zijn. Als ik kijk naar hier, en naar mijn ouders, zijn zowel pap als vriendlief tevreden met de katten. Maar geloof maar dat mam en ik een hoop gezeik krijgen als we een 3e meenemen... Terwijl we allemaal hartstikke gek zijn op de inwonende katten (ieder 2 .