onze jack russel black en tan is zwanger............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

onze jack russel black en tan is zwanger............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:06

als allereerste weet ik dat een black en tan geen echte jack russel is.
het is een kruising tussen een teckel en jack russel.

ze is in november loops geweest en door ons eigen reutje gedekt.
nu weten we niet precies hoever ze al omdat ze best vaak gedekt is.
ze is nu heel erg dik al aan het worden,we hebben het vermoeden dat ze 6 weken ver is.
ben benieuwd hoe haar puppies worden.......

wie weet hoe groot de puppies zijn als ze geboren worden?????

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:07

Klein

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:15

black-and-tan jack russels kunnen toch wel echt zijn!? je ziet ze zoo vaak!
maarja, ik heb zelf 2 teckeltjes...
maar pups zijn erg klein bij geboorte! ze moeten toch jou hondje uit dus ze zullen niet groter zijn dan haar "achterkant" zeg maar....

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:31

zught...waarom gaan mensen zo onverantwoord om met zoiets? als je al gaat fokken behoor je iig te weten van de dekdatum en de datum vanaf en tot wanneer er veilig bevallen kan worden.. met denken dat ze 6 wk is kom je niet zover...ja had uberhaupt niet moeten fokken met dit hondje.. neem haar maar mee naar de da en laat die maar kijken of hij er wat zinnigs over kan zeggen... ik wens het hondje succes..

en nee memerel een B&T jack russell bestaat niet...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 01:04

Daar sluit ik me helemaal bij aan!
Ik vind dit echt niet getuigen van enig verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van de teef en de pups.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 04:22

Oei, wel onverantwoordelijk... Zal even naar de DA gaan voor onderzoek

Ik heb ook een Black & Tan, maar hij is meer een Jack Teckel

KAN gewoon niet dat dit raszuiver zou zijn, het is niet voor niets onmogelijk om ze geregistreerd te krijgen bij het stamboek De mijne is ook erg lang, dus ook echt een teckel-kruizing. Maar ja, hoe wil je anders die kleur erin krijgen...?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 04:23

En die pups staan straks voor een mega bedrag op Marktplaats...

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:47

Hoe vaak heeft ze al een nestje gehad? Omdat je dat schrijft...met een reutje in huis en angst voor dekking had je d'r beter omvruchtbaar kunnen laten maken denk ik.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 08:48

Ow ik lees het nog een keer, je vindt het niet erg geloof ik....en jullie hebben 2 rotweilers, is ze daar door gedekt? (nee toch?)

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:00

Lekker verantwoordelijk.
Laat de boel elkaar maar dekken.

Zou even langs de dierenarts gaan en die kerels in huis laten helpen.

patasja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:05

de pups worden klein geboren net als een gewonen jack russel.
zelf heb ik ook een black en tan en een golden russel.
en ze zien er gewoon als een echte jack er uit.

_Spooky_

Re: onze jack russel black en tan is zwanger............

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:18

Sorry hoor, maar mag ik even kotsen van de mensen die zeggen dat dit onverantwoord is....

Ik kan zo ziek worden van dit heilige moraalridders gehalte op bokt, laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat hij/zij met haar huisdier wil doen.....Zolang het beest er zelf niet onder lijdt en er voor alle kleintjes weer een huisje wordt gezocht, is er niets aan de hand......

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:24

door_ schreef:
Sorry hoor, maar mag ik even kotsen van de mensen die zeggen dat dit onverantwoord is....

Ik kan zo ziek worden van dit heilige moraalridders gehalte op bokt, laat iedereen toch lekker zelf bepalen wat hij/zij met haar huisdier wil doen.....Zolang het beest er zelf niet onder lijdt en er voor alle kleintjes weer een huisje wordt gezocht, is er niets aan de hand......

Tuurlijk mag ze het zelf weten. Maar ik vind [ onderstreept ik ] het gewoon onverantwoordelijk, mag toch?

Sowieso zie ik het nut niet in van 'gewoon' maar ff puppies fokken. Ik ben ook gek op kleine konijntjes, maar ik laat mijn kruizingknijns gewoon niet dekken, omdat als ik het doe, het dan ook een beetje goed wil doen..

Maar goed.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:29

@ Mlies: snap ik, ik snap ook wel waarom mensen dit vinden, maar als een iemand zo'n opmerking maakt, banketstaaf iedereen elkaar na, want zo hoort het, en is meteen een leuk topic met een vraag verandert in een: "wat weten we het allemaal weer beter" topic, en dat vindt ik jammer....

Ik heb afgelopen winter ook kittens van mijn kat gehad, weet zekekr als ik dat hierneer had gezet dat iedereen het ook onverantwoord zou vinden, maar dat vind ik echt dikke onzin, als je er goede nieuwe huizen voor hebt en zekekr weet dat ze goed terecht gaan komen is er mijns inziens niets aan de hand....

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:32

Nee oke, maar jij wist wel wanneer ze gedekt was enzo?

Ik vind het gewoon onzettend dom overkomen als je dan al bezig bent met 'fokken' niet eens weet wanneer het is gebeurd. Maar goed, zal ophouden met zeuren.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:34

Ja, dat wist ik wel, is bij onze kat overduidelijk omdat je in de week dat ze krols is 6 katers dag en nacht voor de deur hebt staan...

( ook @ TS) Ik was als ik het niet zeker had geweten ook echt wel even naar de DA gegaan om ze te laten voelen, dan weet je het zeker....

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:30

Maar STEL dat de hond door een rotweiler gedekt is, heb je kans op te grote pups voor de moeder. En dat zou heel vreselijk zijn.

Mensen die hier reageren hebben het juist vaak goed met de hond voor maar dat juist niet altijd wat de eigenaren willen horen.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:01

Wie zegt dat dat de hond door een Rottweiler is gedekt? Daar gaat iedereen nu van uit.

Misschien heeft ze ook wel een jack russel Reu. Want er staat door onze eigen reutJE..

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:13

shirley23 schreef:
Wie zegt dat dat de hond door een Rottweiler is gedekt? Daar gaat iedereen nu van uit.

Misschien heeft ze ook wel een jack russel Reu. Want er staat door onze eigen reutJE..

ik ga daar helemaal niet vanuit, heb het niet eens genoemd, dus zeg niet iedereen aub.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:18

Kennelijk heb je werkelijk waar geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel in je donder, want anders ging je niet fokken, dan dacht je er niet eens over na! Waarom heb je je niet tenminste ingelezen? Hier op bokt staan een paar hele leuke topics bijvoorbeeld.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:22

Hoi,

Ik heb een dwerg jackrussel van nog geen 20 cm hoog en daar hebben we vorig jaar een nestje van gefokt die pups waren net zo groot als een ratje.
Nu word ze in april weer gedekt ben benieuwd het zijn zon kleine moppies.
Sterkte ermee

Groetjes
Laatst bijgewerkt door develwife op 23-01-06 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:22

develwife schreef:
Hoi,

Ik heb een dwerg jackrussel van nog geen 20 cm hoog en daar hebben we vorig jaar een nestje van gefokt die pups waren net zo groot als een ratje.
Sterkte ermee

Groetjes

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:23

Als het goed is worden de pups zo klein geboren zodat ze uit de moeder kunne.. en hebben ze wel een kans dat ze veel groter worden dan de moeder... Dus het zou voor de moeder *als het goed is* geen probleem zijn als ze door een rotweiler gedekt zou zijn maar dat is nog maar afwachten*

*bij mij in de buurt heeft een JackRussel een nestje gehad van een Labrador en die moeder heeft het ook overleeft.. en het waren kleine pups*

Inowa ik zou ff langs de DA gaan dan kan jeje teminste goed voorbereiden op de bevalling en dan komt het echt wel goed
*laat je wel ff foto's zien bij ons in het topic als het zover is *

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:23

Dwerg Jack's bestaan ook al niet.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:27

develwife schreef:
Hoi,

Sterkte ermee

Groetjes