Waar je hond gekocht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waar je hond gekocht?

Bij een erkende fokker met stamboom
1 (50%)
Bij een particulier met stamboom
Geen stemmen
Bij een particulier zonder stamboom
Geen stemmen
Bij een dierenwinkel, puppykennel enz. (broodfokker dus)
Geen stemmen
Bij een dierenasiel
Geen stemmen
Bij een opvangstichting
Geen stemmen
Anders, namelijk...
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

douschka

Waar je hond gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:29

Ik ben benieuwd waar jullie je hond gekocht hebben, en waarom juist daar...
Laatst bijgewerkt door douschka op 21-01-06 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:31

Bij een fokker, woont nu in Duitsland.

Dollardhoeve, vast wel bekend bij sommige Cocker eigenaren hier.

En waarom daar, nou. Ontzettend aardige mensen, en geweldige honden.

We zijn bij meedere fokkers geweest, maar hier voelden wij ons ook helemaal welkom.

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:32

dierenwinkel Sydney Australie!!!!!

Pluttersput

Re: Waar je hond gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:34

Onze hond Wolf komt uit het asiel van Geleen, omdat mijn moeder hem zag zitten en hem gewoon mee wilde nemen.
Onze Chava komt van een dierenopvang waar een zwangere barzoi was gedumpt, samen met nog wat dieren, en die man moest ze kwijt.
Onze Moh komt van een fokker in België, omdat we een goed hondje wilde hebben, en die mensen hadden een hele goede reputatie.
Onze hond Lasse komt van een fokker. Hij was teruggebracht, en wij zochten na overlijden van onze Deense dog een nieuwe hond, en Lasse werd het dus.
Groetjes, mij

sjorsie

Re: Waar je hond gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:34

Een hond een Friese Stabij komt uit Twijzelerheide (Friesland) van een fokker en de andere een ChowChow / Duitseherder hebben we uit Gorichem in Brabant bij mensen die zelf een Chow Chow hadden en een nestje wilden met de Buurhond een Duitse Herder

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:35

Ik heb het idee dat mn Poll het niet doet, klopt dat???

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:35

Dat klopt, die doen het nog niet.

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:37

Wij hebben drie jaar geleden een Beagle gekocht bij de belgische fokkerij Hoogmaet Heide, omdat bekenden van ons daar ook een puppy kochten en er vol lof over waren. Ze fokken daar rashonden, maar ze zijn bedoeld als familiehonden en er wordt dan ook veel aandacht besteed aan socializatie en het karakter. Echt hele leuke mensen ook!

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:39

ja dat klopt die doet het niet.
wij hebben 2 honden bij een fokker weg dat waren 2 benner senners.
weet alleen de fokkers niet meer.
we hebben 1 sintberhard gekregen van vrienden van ons
en 1 sint berhard uit het asiel.
daarna hebben we een hond uit bourtange (in de provincie groningen) we gehaald dat was echt mijn hond hij was een kruising drentse patrijs x friese stabij.
en nu hebben me ouders nog een asbakken ras en die hebben ze kregen van een vriendin van me moeder omdat haar zoontje alergies er voor is(ze hadden de hond eerst dan hun zoontje )

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:39

swift komt uit het asiel en droopy was een pup van mijn beste vriendin haar hond

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:40

Raar, want als ik op Edit klik staat hij er wel... nou ja goed jullie snappen de bedoeling

Mijn Poll vragen waren:
Bij een dierenwinkel, rashondenkennel, puppykennel of hoe men het wilt noemen (broodfokkers dus)
Bij een dierenasiel
Bij een stichting
Anders namelijk...

horsii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:44

Droopy komt uit het asiel en Skippy uit oss die man had allemaal pups van de omligende borderijtjes die hij verkocht:D

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:44

Oh in dat geval... erkende fokker, hij had wel een stamboom maar die hebben we er niet bij "gekocht" (die papieren dan)

Ze hadden daar trouwens naast beagles, ook dalmatiers, labradors en teckels
Laatst bijgewerkt door Ronja op 21-01-06 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:46

ik heb mijn pup gekocht bij het asiel.. me moeder ging kijken kmet een virnedin en toen gingen we de volgende dag ijnene naar huis met een hond.. voor ons

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:46

Ik heb mijn hond van de site www.pawsholland.nl
(Foto van d'r in mn profiel )
Waarom juist daar? Ik mocht uiteindelijk een hond van mijn ouders en wilde er persé een uit het asiel. Uiteindelijk kwam ik op een site die honden uit Roemenië naar Nederland vervoerde om ze hier een baas te geven. Want daar lopen ze gewoon op straat en worden ze afgemaakt of in smerige overvolle asiels gepropt om daar na een poos ingezeten te hebben uiteindelijk alsnog afgemaakt te worden (niemand haalt daar een hond uit het asiel natuurlijk, als je wilt kun je ze gewoon -zelfs als pup- zo van straat plukken).

Luna zoals ze heet is echt een geweldige hond, en je zou niet zeggen dat ze in de hoofdstad van Roemenië opgegroeit is! Ze gedraagt zich voorbeeldig en leert al allerlei kunstjes!
Waarschijnlijk is ze wel door mannen achterna gezeten ofzo, want ze is daar wel wat bang voor.
Maar het is een geweldig beest, ik kan het iedereen aanraden om daar een hond te kopen, toen ik Luna ophaalde kwamen alle hondjes vrolijknaar me toe, en omdat die honden op straat zo onder elkaar ook weer jongen krijgen, heb je er de meest idiote honden tussenzitten

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:49

Hoe leven de honden bij http://www.hoogmaatheide.com/???
Bij een erkende fokker (die vaak maar 1, bijna uitzondering 2 rassen fokt) zit de stamboom in de prijs inbegrepen...
Je moet namelijk binnen een aantal dagen na de geboorte al de stamboom aanvragen (en dus bijde ouders een erkende stamboom hebben, en geen vervalse wat je nogal vaak bij een broodfokker ziet)
Een stamboom krijg je ook pas als een pup +/- een half jaar oud is.

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:55

Wij hebben onze Maltezer Noortje bij een erkende fokker gehaald, kennel De Hoeve in Valkenswaard (www.hondjes.nl) Wij hebben alleen geen stamboom van Noortje.

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:58

de bennen senners ook geloof ik bij erkende fokker en mijn hond bij een boer eigenlijk niet echt een fokker

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 23:02

Met een erkende fokker bedoel ik een fokker die aangemeld is bij het Raad van Beheer (voor NL) of Sint hubertus (voor BE) en waarvan dus de pups een erkende stamboom meekrijgen (let op: geen papiertje zelf gemaakt, dit is dus vervalst)

Een kennel met meerdere honden, zonder stamboom is geen erkende fokker maar pupverkoper

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:06

douschka schreef:
Raar, want als ik op Edit klik staat hij er wel... nou ja goed jullie snappen de bedoeling

Mijn Poll vragen waren:
Bij een dierenwinkel, rashondenkennel, puppykennel of hoe men het wilt noemen (broodfokkers dus)
Bij een dierenasiel
Bij een stichting
Anders namelijk...

In dat geval dus Erkende fokker met stamboom.

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:09

douschka schreef:
Hoe leven de honden bij http://www.hoogmaatheide.com/???

In een soort "paddocks" om maar even in paardentermen te blijven met een stuk overdekt en een hok. De moeders zitten daarin met hun puppy's. Moeders zonder puppys zitten soms bij elkaar, en een reu erbij als ze gedekt moeten worden. Als de moeders trouwens op het punt van bevallen staan gaan ze in een binnenhok, met "mand" en lekker warm. Ze hebben ook een graswei waar de honden zo nu en dan (zou niet weten hoe vaak) met elkaar spelen. Voor de puppy's worden verkocht, komen ze nog een tijdje in huis bij die mensen zelf, die trouwens zes kinderen hebben dus ze zijn dan al een hoop gewend De man daar is dierenarts en controleert en chipt ze allemaal zelf. Ik heb een hekel aan kennels maar hier viel het me alles mee.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:09

1 bij een fokker in Nl , 1 bij een fokker in Australie, 2 zelfgefokt ( ja wel meer, maar 2 zelf gehouden ) en 1 gekregen van mijn ex...een bastaard...

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:29

MissyTara schreef:
Wij hebben onze Maltezer Noortje bij een erkende fokker gehaald, kennel De Hoeve in Valkenswaard (www.hondjes.nl) Wij hebben alleen geen stamboom van Noortje.

Daar komt één van mijn honden ook vandaan Nooooit meer! De ander komt ook van een broodfokker :S Onwetendheid maar ik weet nu wel beter. Mn laatste hondje komt uit het asiel.

Amondi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:34

Ik heb mijn hond (dalmatier) gekregen van een tante van mij die hem toen hij nog een pup was, gevonden had. Hij was gedumpt in een grote vuilnis container waar nog meer pups inlagen maar die waren allemaal al doodgegaan omdat ze uiteindelijk zijn gestikt allen mijn hond spot had het overleefd omdat hij bovenaan lag heel zielig maar hij is nu helemaal ok en leef zeker al bijna 10 jaartjes ongeveer

texeenmaikey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:44